ניתוח נדיר לחיבור היפרדות שתי חוליות הציל את חייו של עמרן בן ה-4

    צבי טסלר No Comments on ניתוח נדיר לחיבור היפרדות שתי חוליות הציל את חייו של עמרן בן ה-4

    הפציעה הנדירה של עמרן, בן הארבע מתאונת דרכים לא הותירה לו סיכויים רבים לחיות. הוא הועבר לניתוח חירום נדיר ומורכב בשערי צדק שהציל אותו והשיב לו את היכולת החל להזיז את ידיו. צפו ברגע המרגש

    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חייו של עמרן בן הארבע, השתנו מן הקצה אל הקצה בעת שיצא עם משפחתו לטיול רגלי בעיירה בה הוא גר סמול לשכם. עמרן, ילד חיוני ובריא שאוהב לשחק ולהרכיב מכוניות, יחד עם אביו, לא ידע שהטיול שאליו התחנן כל כך לצאת באותו היום יסתיים בצורה כה טראגית. בעודו צועד עם משפחתו על שפת המדרכה רכב דוהר שהופיע במהירות של 130 קמ"ש, פגע בו והעיף אותו למרחק 30 מטר.

    כשהוא מוטל על הכביש, הוריו המבוהלים שהיו עדים למחזה הקשה ולא יכלו לעשות דבר, פינו אותו באופן מידי לבית החולים הקרוב בג'נין, שם הוענק לו טיפול ראשוני מציל חיים שכלל מתן 8 מנות דם. לאחר שיוצב מצבו, הוחל בבירור מקיף שבסופו אותרה פגיעה קשה ונדירה ביותר בעמוד השדרה הצווארי.

    הפגיעות הקשות לא הותירו לו סיכויים רבים, והוא נזקק לטיפול ע״י צוות טראומה רב תחומי מנוסה. עמרן הועבר למרכז הרפואי שערי צדק לטיפולם המסור של צווות הטראומה, טיפול נמרץ ילדים ושל היחידה לבעיות עמוד שדרה בילדים ומנהלה ד"ר הראל ארזי.

    לדברי הרופאים בשערי צדק עמרן הגיע לשערי צדק עם חבלה נדירה ביותר אשר סיכויי ההישרדות לאחריה נמוכים מאוד ובהתאם, ולכן, לא קיים מידע בספרות רפואית לגבי הטיפול הניתוחי בפגיעה מסוג זה בילדים כל כך קטנים.

    "היפרדות מלאה בין החוליות הצוואריות עם התרחקות של מעל 2 ס״מ, היא פגיעה אשר נדיר מאוד שמטופל ישרוד אותה". מסביר ד"ר ארזי. "התייעצנו עם מספר מומחים מהארץ ומחו״ל ואספנו דעות שונות לגבי אפשרויות הטיפול השונות. לציין שלאף אחד מהמומחים לא היה ניסיון עם מקרה כזה בדיוק. מאחר ופגיעה מסוג זה נדירה כל כך, לא קיימת מערכת לקיבוע ע״ש צווארי בילדים כל כך קטנים".

    לאחר דיון מעמיק שביצע ד"ר ארזי יחד עם מומחי עמוד שדרה מרחבי העולם, הוחלט לבצע ניתוח בגישה כפולה קדמית ואחורית כאשר מאחור, נעשה שימוש במערכת ייעודית של כבלים גמישים לעמוד השדרה ומלפנים בשתי פלטות קטנות שמיועדות בד״כ לקיבוע שברים בלסת.

    "במהלך הניתוח יכולנו לראות את חוט השדרה עצמו שנראה פגוע מאוד. הניתוח עבר בהצלחה ובסיומו קיבענו אותו בהלו-וסט (זו המסגרת שמחזיקה לו את הראש) כדי לשמור על הקיבוע הפנימי בפציעה הקשה. כשראיתי את עמרן מזיז את הידיים התרגשתי מאוד. סיכוייו לחיות לאחר פגיעה מסוג זה היו נמוכים לא כל שכן להזיז את ידיו. צפויה לו דרך ארוכה ומאתגרת שתכלול שיקום נשימתי ובהמשך שיקום תפקודי. אני שמח שהצלנו את פלג גופו העליון ומקווה שמצבו ילך וישתפר".

    אביו של עמרן, מוחמד, הוסיף: "אני לא האמנתי שנגיע ליום הזה. אין לי הרבה תפילות, רק שנעבור יום ביומו ושעמרן ימשיך להילחם. אנחנו מודים לצוות בשערי צדק שקיבל אותנו כל כך יפה ועל הניתוח שהשיב לו את היכולת לנוע וסיפק לנו תקווה גדולה להמשך הדרך הארוכה שעוד נעבור בדרך לשיקום".

    עמרן שוחרר במצב יציב להמשך שיקום ומשפחתו מודה לרופאים בשערי צדק ולאל על הנס הגדול שהשיב להם את חייו של עמרן בחזרה.



    0 תגובות