בג"ץ לממשלה: "ארכה אחרונה לפינוי חאן אל-אחמר"

    ישראל רובין No Comments on בג"ץ לממשלה: "ארכה אחרונה לפינוי חאן אל-אחמר"

    לאחר עתירת תנועת רגבים נגד דחיית הממשלה בפינוי חאן אל-אחמר, בג"ץ הבהיר היום כי מדובר בארכה אחרונה לקראת פינוי של היישוב הלא חוקי. מאיר דויטש מנכ"ל רגבים: "גם לבית המשפט העליון נמאס מתיאטרון האבסורד של הממשלה"

    גדעון סער בחאן אל אחמר, בעת שהוביל את המאבק נגד נתניהו לפינוי היישוב צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר החלטת הממשלה לדחות את פינוי היישוב הבדואי הלא חוקי "חאן אל-אחמר", תנועת רגבים עתרה לביהמ"ש העליון בדרישה כי ידרוש מהממשלה לקיים את החלטת בית המשפט, בית המשפט העליון נתן היום (רביעי) ארכה נוספת למדינה למתן תשובתה לגבי מועד פינוי המאחז הערבי הלא חוקי חאן אל אחמר עד ה5.9.2021 אך הדגיש בהחלטתו "ולא עוד".

    כזכור, מדובר בעתירה שישית של תנועת רגבים הדורשת לפנות את חאן אל אחמר, כחלק מדיון משפטי שנמשך כבר יותר מעשור.

    ב-2018 התחייבה הממשלה בפני בית המשפט כי חאן אל אחמר יפונה, אך מאז ביקשה מבית המשפט מספר ארכות באמתלות שונות.

    בשבוע שעבר ביקשה המדינה ארכה נוספת בטוענה שהקמת הממשלה החדשה מחייבת גיבוש מחדש של המדיניות לגבי המאחז הלא חוקי, אך נראה כי גם סבלנותו של בית המשפט פקעה והוא נתן ארכה קצרה והבהיר כי היא האחרונה שתינתן.

    "גם לבית המשפט העליון נמאס מתיאטרון האבסורד של הממשלה" אמר מאיר דויטש מנכ"ל רגבים, "חוסר האונים של ממשלות ישראל מול הבנייה העבריינית בחאן אל אחמר הוא סמל לאזלת היד שלה מול ההשתלטות האסטרטגית של הרשות הפלסטינית על השטחים הפתוחים ביהודה ושומרון. אנו שמחים לראות כי אפילו לשופטי בית המשפט העליון נגמרה הסבלנות מול מחדל האכיפה הזה ומול הפגיעה הקשה שלו בשלטון החוק ובאינטרסים של מדינת ישראל".



    0 תגובות