שמונים מסכתות קידושין: בחורי ישיבת "אורייתא" סיימו במעמד מרן שר התורה

    ארי טננבוים No Comments on שמונים מסכתות קידושין: בחורי ישיבת "אורייתא" סיימו במעמד מרן שר התורה
    9:32
    29.03.24
    ידידיה מאיר No Comments on מטריד: חילול שבת המוני בשביל נאום פוליטי \\ ידידיה מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מעמד נדיר ורב רושם נערך ביום ב' בבית המדרש 'לדרמן' בבני ברק כאשר בחורי ישיבת 'אורייתא' ערכו שמונים סיומי מסכתות קידושין. המעמד נערך בראשותו של רשכבה"ג מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א אשר הטריח את עצמו להשתתף במעמד הנדיר.

    מדובר במעמד ייחודי וחסר תקדים בו לראשונה בהיסטוריה נערך מעמד סיום שמונים מסכתות קידושין. מעמד הסיום נערך לאחר חודשים ארוכים בהם שקדו בחורי ישיבת 'אורייתא' על לימוד המסכת במסגרת יוזמה מיוחדת שנוסדה על ידי ראש ישיבת 'עטרת שלמה' הגאון רבי שלום בער סורוצקין שליט"א.

    היוזמה נוסדה בחודש כסלו האחרון במהלך ביקורו של הגרש"ב סורוצקין בהיכל ישיבת 'אורייתא' בירושלים, ראש הישיבה אשר התפעל מהשקידה של הבחורים יצא ביוזמה מפתיעה לפיו, בחורי הישיבה ילמדו את מסכת קידושין ובתמורה הוא יעניק מלגות מיוחדות לבחורים יחד עם ראש הישיבה הגאון רבי דוד שפר שליט"א.

    לאחר ההכרזה על היוזמה החדשה כינסו ראשי הישיבה הגר"ד קאפ שליט"א והמנהל הרוחני הגר"ד שפר שליט"א את מאות בחורי הישיבה שהחלו מיד לקבוע זמנים מיוחדים ללימוד מסכת קידושין. ובכך הסתערו עשרות מתלמידי הישיבה על היוזמה והחלו לשקוד על מסכת קידושין בשקיעה מיוחדת. כאשר כעת לאחר חודשים לא ארוכים הם זכו לסיים את המסכת הנכספת במעמד מיוחד.

    במעמד הסיום ההיסטורי השתתף רשכבה"ג מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א אשר הטריח את עצמו למעמד המיוחד. מרן שר התורה שהה במקום דקות ארוכות ובירך את עשרות הבחורים שימשיכו לעלות ולהתעלות במעלות התורה והיראה מתוך ברכה והצלחה.

    לאחר שעשרות הבחורים סיימו את המסכת כובד הגאון רבי יצחק שאול קנייבסקי שליט"א בנו חביבו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א באמירת הקדיש על סיומי המסכתות.

    גם ראש ישיבת 'עטרת שלמה' הגאון רבי שלום בער סורוצקין שליט"א השתתף במעמד הנדיר ואף נשא דברים לרגל מעמד הסיום, בדבריו עמד הגרש"ב סורוצקין על המעלות המיוחדות של ישיבת 'אורייתא' כאשר מאות מבניה שוקדים על תלמודם באופן מעורר השראה.

    במהלך המעמד נשא דברים הגאון רבי שריאל רוזנברג שליט"א אשר דיבר בשבחם של הבחורים שזכו לסיים את מסכת קידושין בעמל ויגע רב. בדבריו עמד על טיבה של הישיבה אשר קנתה לה שם של כבוד בכותל המזרח של עולם הישיבות.

    בהמשך המעמד חולקו לעשרות מסיימי המסכת תמונות ממוסגרות של כל בחור ובחור כשהוא מתברך מרשכבה"ג מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א, תמונה שצולמה במהלך אחד ממעמדי סיום מסכת שנערכה במעונו בחודשים האחרונים, לתמונה הממוסגרת צורפה ברכה נדירה חתומה בידיו של רשכבה"ג מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א.

    את המעמד הנעים גדול הזמר החסידי ר' ליפא שמלצר אשר שוהה בימים אלה בישראל לרגל אירוע מיוחד שעורכים בארגון 'בלב אחד' הפועל רבות למען ילדים מיוחדים. יחד עמו הנעימו את המעמד הבעל מנגן ר' מושי מנדלסון ומקהלת 'נשמה'. במעמד נטל חלק המלחין בנצי שטיין אשר עורר את הציבור בשירי רגש וכיסופין.

    מאות בחורי ישיבת 'אורייתא' יצאו ממעמד הסיום הנדיר בתחושה מרוממת זאת לאחר חודשים ארוכים שהם שקדו על תלמודם למרות קשיי הקורונה. "אין דבר טוב יותר ממעמד שכזה לסיים אתו את זמן קיץ", סכמו הבחורים הנרגשים.



    0 תגובות