עתירה נגד החוק לפיצול מפלגות: "תרגיל מסריח על סטרואידים"

    ישראל רובין No Comments on עתירה נגד החוק לפיצול מפלגות: "תרגיל מסריח על סטרואידים"

    התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ נגד החוק לפילוג מפלגות המעודד עריקוּת: "תיקון חוק שנועד לפצל את הליכוד ולעודד עריקים פוליטיים זה תרגיל מסריח על סטרואידים, גם כשלממשלה קוראים 'ממשלת שינוי'"

    בית המשפט העליון צילום: Lior Mizrahi/FLASH90
    9:50
    18.04.24
    מוטי הלפרין No Comments on החשש לבחורי הישיבות ושיחת ההרגעה של מזכיר הממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (רביעי) לבג"ץ נגד תיקון לחוק הכנסת אשר מאפשר כעת פילוג של ארבעה חברי הכנסת ממפלגתם למרות שאינם מהווים שליש מחברי המפלגה וייעודו העיקרי הוא למשוך "עריקים" מן הסיעות הגדולות בכנסת, ובפרט מסיעת הליכוד.

    לעמדת התנועה לאיכות השלטון מדובר בחקיקה פרסונלית לכל דבר ועניין, המכוון לצרכיה הבלעדיים של הקואליציה הנוכחית ונתפר כדי למשוך מי מחברי סיעת הליכוד בכנסת ה-24 להיכנס לממשלה בדמות שוחד בחירות. כמו כן, לטענת התנועה, מדובר בשינוי מהותי ובעל פוטנציאל השפעה משמעותי על המפה הפוליטית הנוכחית בישראל. זאת, משום שהתיקון מחליש באופן ניכר את יחסי הכוחות אל מול המפלגות הגדולות, והלכה למעשה מחליש את כוח ההצבעה של אותם אזרחים שהצביעו להם.

    עוד ציינה התנועה לאיכות השלטון כי התיקון נחקק בהליך מזורז תוך מחטף וללא דיון ציבורי ראוי, בצורה הפוגעת אנושות באופי הדמוקרטי של ההליך. התנועה אף גינתה את "כיפוף כללי המשחק לגחמות פוליטיות פרטניות באופן ציני ופסול".

    יו"ר התנועה, עו"ד ד"ר אליעד שרגא: "מיום הקמת התנועה בתרגיל המסריח, נלחמנו בתופעת העריקים, שהגיעה לשיאה בבחירות 2020 עם כמות חסרת תקדים של חברי כנסת שערקו ממפלגה אחת לאחרת. היום הגשנו את העתירה שתמנע את התופעה הפסולה הזו. יש כאן חשש ממשי כי התיקון נחקק בכדי להקל על ארבעה חברי כנסת מסיעת הליכוד להתפלג מסיעתם ובכך לסייע לקואליציה לחזק את יציבותה. כך לא נראית ממשלה וכך לא עושים שינוי. מדובר בתרגיל המסריח על סטרואידים ונילחם כדי לעצור את זה".



    0 תגובות