הצבע בטבע: הכירו את ז'אק הצבעוני

    יונתן שורק No Comments on הצבע בטבע: הכירו את ז'אק הצבעוני

    עם ימי בין הזמנים צוות מוזיאון הטבע התנ"כי הסמוך לבית שמש קיבלו את ז'אק – זיקית פנתר יפהפה והדור | ז'אק שבתהליך התאקלמות מסוגל לסובב את עיניו ולשלוח את לשונו הארוכה לתפוס חרקים | ו… האם ידעתם מה היה שם הזיקית בתקופת התורה?

    זאק הזיקית צילום: הרב נתן סליפקין
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למוזיאון הטבע התנ"כי, מול בית שמש, הגיע לאחרונה ז'אק הזיקית. ז'אק הוא זיקית פנתר זכר, וככזה הוא עתיד לקבל פסים צבעוניים מרהיבים ולהגיע אף לצבע אדום. מדי יום מגיע הצוות לבדוק מה שלום ז'אק ואז, כל בוקר מחדש, הצוות מתפעל מהצבעים הבוהקים שז'אק מקבל לאט לאט. זיקיות הפנתר חיות ביערות מדגסקר בתוך צמחייה עבותה ושם הן בולטות בצבעיהן המרהיבים. אלה זיקיות גדולות מאוד ואורך הזכרים יכול להגיע עד 50 ס"מ.

    הרב ד"ר נתן סליפקין, מנהל המוזיאון, מסביר כי יש דעות מסוימות המזהות את הזיקית כשרץ הנקרא בתורה בשם "תנשמת".  לדבריו: "זיקיות לא באמת משנות צבע במידה המתוארת בספרי ילדים, החלפת הצבעים שלהן לא נועדה להסוואה, אלא כדי לציין את מצב רוחן.  יש להן מספר מאפיינים יוצאי דופן:  עיניהן מסתובבות כל אחת בנפרד, באופן שבו אפשר שעין אחת תסתכל קדימה בעוד שהעין השנייה תסתכל אחורה, אצבעות רגליהן מאוחות יחד מכל צד ומעניקות להן אחיזה דמוית צבת, ולשונן ארוכה יותר מגופן.  כאשר הן תופסות חרקים, הן מוציאות את הלשון בהצלפה כהרף עין".

    נחזור לז'אק שמתאקלם במקומו החדש והקבוע. בינתיים, הצוות מפנק אותו באוויר קריר ולח שמתערפל בתצוגה, ממש כמו ביערות הגשם.  ומזמין אתכם לבוא לבקר אותו במעונו הסמוך לבית שמש הוא מבטיח שתזהו אותו בגלל צבעו המיוחד: צבע אקראי בתוך קשת הצבעים בין הירוק לאפור.



    0 תגובות