ללא צורך בהגשת בקשה: 1,900 הורים לילדים עם מוגבלות יזכו להחזר מס

    צבי טסלר No Comments on ללא צורך בהגשת בקשה: 1,900 הורים לילדים עם מוגבלות יזכו להחזר מס

    רשות המסים תעביר באופן יזום החזרי מס לכ-1,900 הורים לילדים עם מוגבלות שלא מימשו את זכאותם להקלה במס של 2 נקודות זיכוי

    צילום: flsah90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רשות המסים שולחת בימים אלו מכתבי זכאות להחזר מס לכ-1,900 הורים לילדים עם מוגבלות, שבשנים 2015 – 2017 קיבלו גמלת ילד נכה מביטוח לאומי, שילמו מס הכנסה ולא מימשו את זכאותם להקלה במס של 2 נקודות זיכוי עבור הילד (מדובר בהנחה במס בסכום של כ-5,200 ₪ בשנה).  לראשונה – הורים אלו לא יידרשו לכל פעולה אקטיבית לצורך קבלת החזר המס והוא יועבר ישירות לחשבונם.

    מהלך זה מתאפשר הודות לשיתוף פעולה בין מחלקת שומת פרט בחטיבת שומה וביקורת עם המוסד לביטוח לאומי לקבלת מידע באופן מקוון על הורים לילדים עם מוגבלות, המקבלים גמלת ילד נכה ולכן גם זכאים להקלה במס של 2 נקודות זיכוי. הרשות ביצעה עיבוד ממוחשב במטרה לאתר את ההורים  ששילמו מס על הכנסתם אך לא נהנו מ-2 נקודות זיכוי.

    בשלב הראשון פונה הרשות לכ-1,900 הורים שהגישו דוחות שנתיים או בקשות להחזרי מס עבור השנים הללו, ודוחותיהם נבדקו, אבל התברר שהם לא כללו בדוחות את זכאותם ל-2 נקודות זיכוי. החזר המס יבוצע בתום 30 ימים משליחת המכתבים, זהו פרק הזמן העומד לרשות הורים, שאינם מעוניינים בהטבה, להודיע לרשות כי הם מתנגדים לתיקון הדוחות שלהם ולקבלת החזר המס. בהמשך תפנה הרשות לקבוצות נוספות של הורים לילדים עם מוגבלות בנוגע להחזרי מס.

    החזר המס האוטומטי המבוצע כעת מצטרף לשורת מהלכים של הרשות למען הורים לילדים עם מוגבלות, דוגמת קבלת נקודות זיכוי עבור הילד ישירות מהמעסיק, ללא הצגת מסמכים מאמתים ורק באמצעות מילוי טופס 101 אצל המעסיק, ביטול "כפל" ועדות רפואיות לילדים עם לקות רפואית חמורה כך שיופיעו רק בפני ועדה של ביטוח לאומי ויוכלו ליהנות מהטבות מס המחייבות קביעת נכות רפואית של הילד כמו משיכת קופ"ג, רכישת נדל"ן ועוד.



    0 תגובות