מטיילים עם המשפחה\\יער דבירה ובורות המים

    ארי טננבוים No Comments on מטיילים עם המשפחה\\יער דבירה ובורות המים

    לא הרחק מקיבוץ דביר שבדרום הארץ נמצאים שרידי יישוב עתיק ומספר בורות מים קדומים | המקום הינו מסלול למשפחות מיטיבות לכת המחפשות מקום טיול עם בני המשפחה | קק"ל בהמלצה לטיול עם נופי הרי ויער לצד עתיקות מרהיבות

    יער דבירה צילום: יעקב שקולניק, קק"ל
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יער דבירה נמצא באזור שבו גבעות שפלת יהודה נושקות לצפון הנגב, לא הרחק מקיבוץ דביר. שמות הקיבוץ והיער שואבים את השראתם מדביר המקראית, הנמצאת, על פי הזיהוי המקובל בימינו, בדרום הר חברון. בעבר זיהו את דביר המקראית בתל בית מִקסִים, כשמונה קילומטרים מצפון-מזרח לקיבוץ דביר. לפיכך ועדת השמות העניקה לקיבוץ את השם דבירה, שפירושו בדרך אל דביר. תושבי הקיבוץ מעדיפים לקרוא לקיבוצם דביר, אך היער שמר על השם הרשמי של המקום.

    טלילה ליבשיץ, מנהלת מחלקת קהילה ויער במרחב דרום של קק"ל מספרת על  קיומה של באר עתיקה מדרום לחורבת זעק. ולא זו בלבד אלא שהמקום זכה לשילוט ולשולחן פיקניק אחד לצידו, לשמחתם של חובבי הבילוי במקומות מבודדים, תחביב לא קל בישראל הצפופה שלנו.

    נתחיל את הסיור בנסיעה מהכניסה לקיבוץ דביר מזרחה. אחרי 1.8 ק"מ נפנה שמאלה בדרך סלולה המובילה למחצבה (יש שילוט לחורבת זעק ולמחצבה). לאחר 800 מ' חוצה שביל ישראל את הדרך. בהמשך הדרך נטעה קק"ל משמאל לכביש חורשה יפה של עצי שיטה למיניהם שהוכיחו את יכולתם לצמוח יפה בגבול המדבר שלנו ויוצרים נוף דמוי סוואנה.

    כקילומטר מהמפגש עם שביל ישראל יש לפנות שמאלה בדרך סלולה אך משובשת מעט. סעו בזהירות. לאחר נסיעה של כ-900 מ' בדרך הסלולה, עד קצה גדר מכלאה, פונים ימינה בדרך עפר קצרה ובלתי משולטת. נוסעים כ-200 מ' וחונים ליד שולחן הפיקניק שהוצב בצילו של עץ לא גדול של אשל הפרקים. כאן כבר מוצב שילוט של קק"ל.

    הנחיות הגעה: כ-1.8 ממזרח לכניסה לקיבוץ דביר פונים שמאלה (לבאים מדביר) על פי השילוט המכוון למחצבה ולחורבת זעק. נוסעים עוד 1.8 ק"מ ופונים שמאלה בדרך סלולה משובשת. אחרי כ-700 מ', מעבר לשטח מגודר מימין לכביש, פונים ימינה בדרך עפר קצרה המגיעה לאחר כ-200 מ' לשולחן הפיקניק.
    אופי המסלול: ביקור באתר. אורך המסלול כ-100 מ'. אפשר להוסיף מסלול הליכה באורך כ-3 ק"מ ביער דבירה.
    הביקור מתאים לכל המשפחה. מסלול ההליכה מתאים למשפחות חובבות הליכה.
    נקודת מוצא: כביש דביר–להב (כביש 3255), 1.8 ק"מ ממזרח לכניסה לקיבוץ דביר.
    נקודת סיום: שולחן הפיקניק בבאר זעק דרום. 

    לתכנון ובטיחות המשפחה בטיול נכון, לחצו: כאן



    0 תגובות