- רדיו קול חי - -

סער ואייכלר ישתפו פעולה בהורדת אחוז החסימה

גורמים ב"תקווה חדשה" מאשרים כי יו"ר המפלגה, שר המשפטים גדעון סער ובכיר המפלגה, שר השיכון זאב אלקין, יוזמים תמיכה בהצעת החוק של ח"כ ישראל אייכלר להורדת אחוז החסימה. זאת, ככל הנראה, בשל החשש ש'תקווה חדשה' לא תעבור את אחוז החסימה הגבוה הקיים כיום (3.25%), בבחירות הבאות.

בהתאם לכך, בישיבת ועדת השרים לענייני חקיקה, שהתקיימה ביום שני האחרון, לא נפסלה הצעת החוק של אייכלר, זאת בניגוד ליתר הצעות החוק של ח"כים מהאופוזיציה.

על פי הצעת החוק של ח"כ אייכלר, אחוז החסימה בבחירות לכנסת, שעומד היום על 3.25% מהקולות הכשרים, כאמור – יתוקן וירד ל-1.5% מהקולות.

בדברי ההסבר להצעת החוק, נכתב כי "אחוז החסימה המופיע כיום בחוק גבוה מדי, הוא משתיק ציבורים שלמים ואינו מבטא נכון את חלוקת הדעות ואת הקשת הפוליטית במדינת ישראל. ההוכחה לכך ניתנה במהלך השנתיים האחרונות: מדינת ישראל הלכה לבחירות שלוש פעמים בשנה אחת וזאת משום שמפלגות שהיו קרובות לאחוז החסימה הגבוה לא הצליחו לעברו וכך הושלכו מאות אלפי קולות לפח".

עוד נכתב "במשך חמישים שנה אחוז החסימה בישראל היה אחוז אחד בלבד. אחר כך החל לעלות, עד שהגיע לשלוש ורבע אחוז מתוך מחשבה שכך תתחזק מערכת השלטון. אך לא רק שהיא לא התחזקה, אלא נחלשה. החזרה לאחוז החסימה של 1.5% כפי שנהיה נהוג בעבר, תבטא הרבה יותר במדויק את חילוקי הדעות, ותשפר את הדמוקרטיה בישראל".