רפורמה חדשה ומסוכנת: המדינה תכיר בגיורים שלא נערכו על ידי הרבנות הראשית

    אבי רבינא No Comments on רפורמה חדשה ומסוכנת: המדינה תכיר בגיורים שלא נערכו על ידי הרבנות הראשית

    פגיעה חמורה בקודשי ישראל: על פי הרפורמה אותה מתכנן השר כהנא, מערך הגיור של הרבנות לא יהיה הבלעדי לבצע גיורים והמדינה תכיר בגיורים שלא נערכו על ידי הרבנות הראשית

    בית הדין הרבני בתל אביב | אילוסטרציה צילום: יונתן סינדלר, פלאש 90
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחרי שהכריז אתמול על הרפורמה בתחום הכשרות, שר הדתות, מתן כהנא יוזם רפורמה נוספת, הפעם בתחום הגיור. על פי הפרסום ב'כאן חדשות', הרפורמה צפויה לאפשר גיורים שאינם בשליטת הרבנות הראשית. מדובר במהלך שנמצא בשלבי תכנון מוקדמים וצפוי להיות מוצג בקרוב.

    יועצו של כהנא, הרב שי ויצמן, התייחס לפרסום בריאיון ל'כאן רשת ב' ואמר: "זה על הפרק – לפי ההסכם הקואליציוני רבני עיר יחזרו לגייר, כמו שהיה בשנות ה-90. על הגיור ממונה משרד ראש הממשלה, אך כל הגורמים כבר שוקדים על המלאכה".

    יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הגיב לפרסום: "חבל שהשר כהנא מתכוון להרוס את מערך הגיור, אחרי שהוא מקלקל את מערך הכשרות. גם אני בעד תיקונים ושינויים שנועדו לשפר את השירות לאזרח, אך מה שהשר מתן כהנא עושה זה לשפוך את התינוק עם המים, זה לפגוע במערך הכשרות, זה לפגוע במערך הגיור ולגרום לכך ששום יהודי שומר תורה ומצוות לא יוכל לסמוך על מערכים אלה".

    רק אתמול הכריז כהנא על הרפורמה בתחום הכשרות, שתאפשר לגופים פרטיים להעניק תעודת כשרות לבתי עסק. המהלך עורר ביקורת רבה בקרב הציבור החרדי והדתי.

    על פי הרפורמה, שוק הכשרות ייפתח לתחרות. תאגידי כשרות שיעמדו בקריטריונים ההלכתיים שתקבע הרבנות הראשית, יוכיחו אמידות כלכלית וניהולית- יוכלו להעניק תעודות כשרות.

    גופי הכשרות הפרטיים יעסיקו ויפקחו על משגיחי הכשרות. בראש גוף כשרות פרטי יעמוד "מרא דאתרא" בעל כושר לרבנות עיר. גופי הכשרות יפרסמו לציבור את הסטנדרט ההלכתי (שקבעה הרבנות הראשית) בו הם מתחייבים לעמוד.

    בנוסף, יוקם גוף פיקוח עליון של הרבנות הראשית שיפקח על גופי הכשרות הפרטיים ויוודא שהם עומדים בסטנדרט ההלכתי בו בחרו. תאגיד כשרות שירצה, יוכל לבחור לעמוד בסטנדרט בסיסי יותר מזה שהגדירה הרבנות שיאושר ע"י שלושה רבני עיר.

    במועצת הרבנות הראשית לישראל מתחו ביקורת חריפה על הרפורמה: "הרבנות הראשית לישראל דוחה מכל וכל את היוזמה המסוכנת של המשרד לשירותי דת להרס הכשרות בישראל, ה׳תכנית׳ שהוצגה היום לשינויים במערך הכשרות משמעותה היא ביטול הכשרות במדינת ישראל, פתיחת בזאר של גופים בעלי אינטרסים עסקיים שיעניקו כשרות ומתן אפשרות לכל מאכער להעניק כשרות כשהתוצאה היא אחת הרס וחורבן הכשרות".

    "זוהי חלק ממגמה כללית של מלחמה בשירותי הדת שמטרתה הסופית היא ביטול זהותה היהודית של מדינת ישראל. הרבנות הראשית וכלל רבני ישראל יעמדו בפרץ ויפעלו לבלימת היוזמה המסוכנת, העם ישראל המקפיד ברובו על כשרות כהלכה מצביע ברגליים ונותן אמון מלא ברבנות הראשית, לפיכך יוזמות מסוכנות אלה דינן להתבטל", הוסיפו ברבנות הראשית.



    0 תגובות