ההערכות בצה"ל: ארגונים פלסטינאיים הם אלו שירו לשטח ישראל

    קובי פינקלר No Comments on ההערכות בצה"ל: ארגונים פלסטינאיים הם אלו שירו לשטח ישראל

    בצה"ל מעריכים שארגונים פלסטינאיים הם אלו שירו לפנות בוקר את שתי הרקטות לעבר הגליל המערבי

    אילוסטרציה צילום: דו"צ
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שעות אחדות לאחר ירי הרקטות לעבר הגליל המערבי, ההערכות בצבא, הנסמכות על גורמי מודיעין מדברות על כך שארגונים פלסטינאיים הם אלו שירו לפנות בוקר את שתי הרקטות לעבר הגליל המערבי.

    באירוע השמידו לוחמי כיפת ברזל את אחת הרקטות והשניה נפלה בשטח פתוח. בתגובה ירתה ארטילריה של צה"ל, אש לעבר מקורות השיגור.

    השיגורים בוצעו ככל הנראה על רקע אירועי הר הבית והתקיפה המיוחסת לישראל בסוריה. אירועים דומים היו במבצע שומר החומות גם אז נורו מספר רקטות לשטח ישראל מהאזור בו ממוקמים מחנות פלסטינאים בדרום לבנון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

    שר הביטחון, בני גנץ התייחס הבוקר לירי ואמר: "מי שנושא באחריות לירי הלילה היא מדינת לבנון שמאפשרת פעולות טרור משטחה. מדינת ישראל תפעל מול כל איום על ריבונותה ואזרחיה ותגיב בהתאם לאינטרסים שלה, בזמן ובמקום הרלבנטיים. לא נאפשר למשבר החברתי, הכלכלי והפוליטי בלבנון להפוך לאיום ביטחוני על ישראל. אני קורא לקהילה הבינלאומית לפעול כדי להחזיר את היציבות ללבנון".

    כזכור, לפנות בוקר (שלישי) הופעלה אזעקת צבע אדום במרחב הגליל המערבי וזוהו שני שיגורים משטח לבנון לעבר ישראל. האזעקה נשמעה ביישובים נתיב השיירה, שייח' דנון, חניתה. יערה. כברי. מצובה. עבדון. ראש הנקרה, אדמית. שלומי.

    מערכת כיפת ברזל יירטה את אחד השיגורים והשני נפל בשטח פתוח. בחסדי שמים, לא דווח על נפגעים או נזק. בפיקוד העורף מבהירים כי בשלב זה, אין הנחיות מיוחדות לעורף וביישובי הגליל חזרו לשגרה.

    כוחות ארטילריים של צה"ל תקפו בשטח לבנון בתגובה לשיגור הרקטות. גורמי ביטחון בישראל מעריכים כי ארגוני טרור פלסטינים מקומיים הם אלו שביצעו את הירי.

    שיגורי הרקטות בוצעו שעות בודדות לפני ביקור מתוכנן של ראש הממשלה, נפתלי בנט בעיר מעלות הסמוך לגבול ישראל-לבנון. בשלב זה, טרם ברור אם הביקור יתקיים כמתוכנן.

    בתוך כך, הלילה דיווחה סוכנות הידיעות הסורית הרשמית 'סאנא' כי מערכות ההגנה האוויריות הופעלו כנגד "מטרות עוינות" בשמי העיר אלספירה במחוז חלב. ככל הנראה מדובר בתקיפה ישראלית ראשונה בסוריה, מאז תחילת כהונתה של הממשלה החדשה.

    ראש אמ"ן לשעבר, האלוף במיל' עמוס ידלין העריך הבוקר בראיון ל'כאן' רשת ב', כי הירי מלבנון היה כתגובה לתקיפה בסוריה, אושר על ידי חיזבאללה וזאת במטרה 'לאותת' לישראל.



    0 תגובות