"בן אנד ג'ריס" מחרימה את ההתיישבות: החברה בישראל מסרבת לחרם וזכיונה יבוטל

    אריאל שרפר 1 Comment on "בן אנד ג'ריס" מחרימה את ההתיישבות: החברה בישראל מסרבת לחרם וזכיונה יבוטל

    מתקפה ציבורית למרות חוסר הקשר לזכיינית הישראלית: חברת הגלידות הבינלאומית "בן אנד ג'ריס" בבעלות התאגיד יוניליוור הודיעה על החרמת ההתיישבות באיסור על שיווק מרכולתה בהתיישבות. נתניהו קרא להחרמת מוצרי החברה. ארבל דרש מגופי הכשרות להסיר את הכשרות מהחברה. מנגד ביוניליוור ישראל טוענים כי אין להם "כל קשר למותג בן אנד ג'ריס בישראל"

    גלידות בן אנד ג'ריס צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חברת הגלידות העולמית "בן אנד ג'ריס" בבעלות התאגיד הבינלאומי יוניליוור, הודיעה היום (שני) כי לא תאשר מכירת מוצריה בהתיישבות  ביו"ש או בבקעת הירדן או כפי שהיא כינתה השטחים הכבושים. ראה"מ לשעבר בנימין נתניהו קרא לחרם על מוצרי החברה וכתב תחת תמונת גלידות החברה, "עכשיו אנחנו יודעים איזה גלידה לא לקנות".

    בתגובה נמסר ממועצת יש"ע: "לצערנו, חברת גלידות החליטה להחרים את יהודה, שומרון ובקעת הירדן ובשל כך לגרום לפיטוריהם של מאות עובדים ישראלים בדרום. אין צורך לרכוש מוצרים מחברות אשר מחרימות מאות אלפי אזרחי מדינת ישראל, בגלל המקום שבו הם בחרו לגור".

    עוד נמסר: "אנחנו מחזקים את ידיה של החברה הישראלית, אשר סירבה להחרים חלק נכבד מאזרחי ישראל, ואנחנו מקווים שחברת 'בן אנד ג'ריז' תחזור בה בהקדם מההחלטה המפלה הזאת, אשר מביאה רוח רעה לתחום כל כך מתוק".

    במועצת יש"ע קראו לישראלים, "בימי הקיץ החמים, אנחנו ממליצים לישראלים בכל רחבי הארץ לאכול גלידות ישראליות טעימות ומתוקות, שלא כוללות פיטורי מאות עובדים ישראלים".

    ח״כ משה ארבל אמר בתגובה על ההודעה הדרמטית של בן אנד ג'ריס: "בן אנ ההחלטה למנוע שיווק של גלידות בן אנד ג׳ריס ביהודה ושומרון היא חרפה. פניתי מיד לכמה גופי כשרות מהודרת בבקשה להודיע על הסרת הכשרות ממוצרי יוניליוור שמשווקים בארץ".

    שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד אמר בתגובה: "ההחלטה של בן אנד ג'ריס היא כניעה מבישה לאנטישמיות, ל-BDS, לכל מה שרע בשיח האנטי ישראלי והאנטי יהודי.
    אנחנו לא נשתוק להם".

    עוד הוסיף, "ליותר משלושים מדינות בארה"ב יש חוקים נגד כניעה ל-BDS שעברו בשנים האחרונות. אני מתכונן ללכת אחת אחת ולדרוש מהם להפעיל את החוקים האלה נגד בן אנד ג'ריס מפני שהם לא יתייחסו אלינו בצורה כזאת בלי להיתקל במענה".

    ראש מועצת בנימין ישראל גנץ אמר בתגובה לחרם של חברת הגלידות: "ממשלת ישראל לא יכולה לאפשר מצב בו חברה מסחרית בינלאומית גדולה מחרימה כחצי מליון אזרחי המדינה ואזורים בארץ ישראל".

    עוד נמסר, "ראש הממשלה ושר החוץ צריכים לפעול בעניין מיד ולהציב מחירים ותגובות כלכליות כלפי חברה גדולה הקשורה לחברות גדולות בישראל. אני מחזק את ידה של חברת הגלידות הישראלית שסירבה לשתף פעולה עם החרמת אזרחי המדינה".

    מ"יוניליוור ישראל" נמסר: "אנו מודעים להחלטת בן אנד ג'ריס ומבקשים להבהיר כי ליוניליוור ישראל אין כל קשר למותג בן אנד ג'ריס בישראל, המנוהל על-ידי זכיין ומתחרה של יוניליוור בשוק הגלידות המקומי. ההחלטה של בן אנד ג׳ריס התקבלה על-ידי הדירקטוריון העצמאי של בן אנד ג'ריס העולמית".

    עוד נמסר: "יוניליוור ישראל גאה מאוד בהיסטוריה שלה בישראל ומחויבת לחלוטין לנוכחותה בארץ. החברה מעסיקה כ-2,000 עובדים במטה, במערך הלוגיסטי ובעיקר במפעלים שלנו בערד, עכו, צפת וחיפה – ורק בעשור האחרון השקיעה יוניליוור בפעילותה בישראל למעלה ממיליארד שקלים. החברה תמשיך להשקיע באנשיה, במותגיה ובעסקיה בארץ".



    1 תגובות

    מיין תגובות