השופט עמית: "יש בעיה חוקית במימון הרכש הביטחוני"

    אליהו גרין No Comments on השופט עמית: "יש בעיה חוקית במימון הרכש הביטחוני"

    הסתיים בבג"ץ הדיון בעתירת התנועה לאיכות השלטון נגד דחיית החזר הלוואת משרד הביטחון לטובת רכש ביטחוני ענק; השופט עמית הסכים שיש בעיה חוקית במימון. החלטה תינתן בהמשך

    בית המשפט העליון צילום: Lior Mizrahi/FLASH90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בבית המשפט העליון הסתיים לפני זמן קצר הדיון שנערך הבוקר בעתירת התנועה לאיכות השלטון נגד דחיית החזר הלוואת משרד הביטחון לטובת רכש ביטחוני גדול בטענה שמדובר במעקף של מגבלות התקציב ובכך שהריבית לבדה מהעסקה תעלה לציבור הישראלי סכום עצום של כ-800 מיליון ש"ח.

    השופט עמית קיבל את העמדה העקרונית של התנועה לאיכות השלטון לפיה יש בעיה חוקית במימון הרכש. כשדרש תשובות, טענה המדינה כי העסקה הייתה חשובה ולא הייתה דרך אחרת לממן אותה. השופט עמית הציע להוציא צו התראת בטלות, לפיו החלטה מסוג זה לא תהיה חוקית בעתיד אולם התנועה לאיכות השלטון התנגדה וטענה שמכיוון שהעסקה טרם יצאה לפועל – ישנן עדיין דרכים נוספות למימונה. בית המשפט ימסור את החלטתו בהמשך.

    ראש האגף הכלכלי בתנועה לאיכות השלטון, עו"ד אריאל ברזילי: "היה דיון טוב והשופט עמית היה קשוב לטענותינו. אנו מקווים שייצאו צווים אשר יורו למדינה להסביר מדוע נעשה שימוש כזה בכספי ציבור – על חשבון כולנו. נדגיש שוב כי אין לתנועה שום טענות כלפי הרכש עצמו אלא אך ורק כלפי אופן מימונו".



    0 תגובות