כתב אישום: צעירים ערביים השליכו בקבוקי תבערה לבניין יהודי בלוד

    אליהו גרין No Comments on כתב אישום: צעירים ערביים השליכו בקבוקי תבערה לבניין יהודי בלוד

    כתבי אישום כנגד תושבי לוד בגין עבירות טרור לאחר שהשליכו בקבוקי תבערה לעבר בניין בעיר בו מתגוררים תושבים יהודים. הפרקליטות מבקשת לעצור אותם עד תום ההליכים

    הפרעות בלוד צילום: פלאש 90
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר (שני) לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום כנגד 8 תושבי לוד, טילבה אל טורי (19), ראפאת אל טורי (19), גאסר אבו זאיד (22), גלאל אבו זאיד (21), נסאר אבו זאיד (19), אימסלם אל טורי (20), ושני קטינים נוספים,  בגין ריבוי עבירות של ניסיון לרצח בנסיבות מעשה טרור, סיוע לניסיון רצח בנסיבות מעשה טרור, קשירת קשר לעבור עבירת פשע שהיא מעשה טרור, הצתה בנסיבות של מעשה טרור, סיוע להצתה בנסיבות של מעשה טרור , היזק בזדון בנסיבות של מעשה טרור, פעולה או עסקה בנשק, בחומר מזיק או במיתקן רגיש למטרות טרור, מתן אמצעים לביצוע מעשה טרור, הכנה לביצוע מעשה טרור, אי מניעת מעשה טרור, החזקת נשק, הפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות, והתפרעות – כל אחד על פי חלקו, לאור מעורבותם בתכנון ובהוצאה אל הפועל של זריקת בקבוקי תבערה לעבר בניין מגורים בעיר לוד, בו התגוררו תושבים יהודים, במהלך מבצע "שומר חומות".

    האירועים המתוארים בכתב האישום התרחשו בחודש מאי 2021 בעיצומה של מערכה צבאית בין מדינת ישראל לארגון החמאס ברצועת עזה, אשר כונתה מבצע "שומר החומות". במהלך השעות והימים שקדמו לאירועים המתוארים בכתב האישום, היתה נתונה האוכלוסייה האזרחית במדינה תחת מתקפה של מאות רקטות. בה בעת התעורר גל התפרעויות אלימות ברחבי הארץ על רקע לאומני – גזעני, שכלל תקיפות של כוחות המשטרה והביטחון, וכן אזרחים יהודים וערבים.

    על פי המתואר בכתב האישום, הנאשמים, היו מעורבים בתכנון ובהוצאה אל הפועל של פיגוע נגד יהודים, במסגרתו ייצרו מספר רב של בקבוקי תבערה, במטרה להשליכם לעבר יהודים וכוחות הביטחון בעיר לוד. בהמשך לאמור, ביום  28.5.2021 בשעות הלילה זרקו הנאשמים שישה בקבוקי תבערה אל עבר פתחי דירות בבניין מגורים, בשכונת חב"ד בעיר לוד, במטרה להביא להצתת בניין המגורים והדירות בו, לפגוע ולגרום למותם של המתגוררים היהודים בבניין וכן להביא להתססת והסלמת המהומות בעיר. כתוצאה מן הפיגוע פרצה אש בבניין המגורים ונכנס עשן למספר דירות. דיירי בניין המגורים נמלטו מדירותיהם במהרה וכיבו את השריפה, בסיועו של עובר אורח שהגיע באקראי למקום וסייע בכיבוי השריפה באמצעות מטף שהיה ברכבו. לדירת גן בבניין המגורים גרמה ההצתה לנזקים לחלון גדול אשר עלה באש והתלקח, ואילו לדירות נוספות בבניין גרמה ההצתה לנזקים במרפסת, בתריסים ובחלונות.

    הפיגוע תוכנן בידי הנאשמים מבעוד מועד כאשר שלושת האחים ג'אסר, ג'לאל ונסאר אבו זאיד, ייצרו את בקבוקי התבערה והחביאו אותם עד למועד ביצוע הפיגוע. בהמשך, חלק מהנאשמים ביצעו סיורים מוקדמים בזירת הפיגוע, חלקם הצטיידו בכלי עזר שונים דוגמת אופניים חשמליים ומכשירי קשר, חתכו גדר סמוכה במטרה לייצר לעצמם פתח מילוט מן המקום. הנאשמים טילבה אל וטורי יחד עם אחד מהקטינים היו מי שהשליכו בפועל את בקבוקי התבערה לעבר בניין המגורים בעוד ראפאת אל טורי שימש כתצפיתן מגשר סמוך למקום האירוע, וזאת במטרה להזהיר  בדבר הגעת כוחות הביטחון לאזור.

    בנוסף, הנאשמים אימסלם אל טורי וראפאת אל טורי השתתפו במספר אירועים שונים של התפרעויות בעיר לוד, במסגרתן זרק כל אחד מהם במועדים שונים אבנים אל עבר כוחות המשטרה אשר נכחו במקום מתוקף תפקידם ועל מנת להשיב את הסדר הציבורי. כמו כן כחודשיים לאחר האירוע עלה כי טילבה אל טורי ונאשם נוסף שהינו קטין, החביאו במקום מסתור אקדח חצי אוטומטי וכן מחסנית מתאימה.

    במסגרת הבקשה למעצר עד תום ההליכים ציין עו"ד שטיינברג מטעם הפרקליטות: "… נסיבות ביצוע המעשים, הנחישות של המעורבים השונים כפי שהיא מקבלת ביטוי בהכנות המקדימות והאינטנסיביות לביצוע הפיגוע, חבירתם בצוותא לתכנון האמור, פוטנציאל הנזק האדיר שמעשי המשיבים יכלו להסב, והאידיאולוגיה אשר עמדה מאחורי ביצוע המעשים – כל אלה משליכים במישרין על עוצמת המסוכנות הנשקפת מן המשיבים".

    לא.א (קטין) מיוחסות עבירות מעשה טרור של ניסיון לרצח, מעשה טרור של הצתה והחזקת נשק, אביזר ותחמושת. לטילבה אל טורי מיוחסות עבירות מעשה טרור של ניסיון לרצח, מעשה טרור של הצתה והחזקת נשק, אביזר ותחמושת, ראפאת אל טורי מיוחסות עבירות מעשה טרור של ניסיון לרצח, מעשה טרור של הצתה, הפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות והתפרעות.

    לג'אסר אבו זאיד מיוחסות עבירות של פעולה או עסקה בנשק, בחומר מזיק או במיתקן רגיש למטרות טרור (ריבוי עבירות), סיוע למעשה טרור של ניסיון רצח וסיוע למעשה טרור של הצתה. לג'לאל אבו זאיד מיוחסות עבירות של פעולה או עסקה בנשק, בחומר מזיק או במיתקן רגיש למטרות טרור (ריבוי עבירות), סיוע למעשה טרור של ניסיון רצח וסיוע למעשה טרור של הצתה.

    לנאסר אבו זאיד מיוחסות עבירות של פעולה או עסקה בנשק, בחומר מזיק או במיתקן רגיש למטרות טרור (ריבוי עבירות), סיוע למעשה טרור של ניסיון רצח, סיוע למעשה טרור של הצתה והכנה לביצוע מעשה טרור לאימסלם אל טוקי מיוחסות עבירות של הכנה לביצוע מעשה טרור, הפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות והתפרעות (שלוש עבירות) ולב.ב (קטין) מיוחסת עבירה של מתן אמצעים לביצוע מעשה טרור.

    כתב אישום נוסף הוגש כנגד סלימן אלפקיר (22) בגין ריבוי עבירות של פעולה או עסקה בנשק, בחומר מזיק או במיתקן רגיש למטרות טרור. זאת לאחר שעל רקע מהומות חודש מאי, נטל הנאשם, בצוותא עם ג'אסר אבו זאיד, ג'לאל אבו זאיד, נסאר אבו זאיד (חלק מהנאשמים מכתב האישום הקודם) ונוספים, כעשרים בקבוקי זכוכית, והכינו בקבוקי תבערה. כל זאת עשו הנאשם ושותפיו מתוך מניע לאומני ואידיאולוגי, ועל מנת שיוכלו להצית באש את בקבוקי התבערה, להשליכם לעבר יהודים ולעבר כוחות ביטחון בעיר לוד, לפגוע בהם ולגרום לפחד ובהלה בציבור. לאחר מכן הנאשם והנוספים העבירו את את בקבוקי התבערה, למקום מסתור בסמוך לשכונת גני אביב בלוד. במקביל לכתב האישום הוגשה בקשה למעצר עד תום ההליכים.



    0 תגובות