חופש פולחן ליהודים בהר הבית? ראש הממשלה מבהיר: "חופש ביקור"

    איתי גדסי No Comments on חופש פולחן ליהודים בהר הבית? ראש הממשלה מבהיר: "חופש ביקור"

    לאחר הזעם ברע"מ: בלשכת ראש הממשלה מבהירים הבוקר כי בהודעה שיצאה אתמול בנוגע לעלייה להר הבית, הכוונה הייתה לחופש ביקור ולא חופש פולחן

    The Temple Mount compound, site of the Al Aqsa Mosque and the Dome of the Rock, in Jerusalem's Old City, on November 2, 2019. Photo by Sliman Khader/Flash90 *** Local Caption *** ??????? ?????? ?? ???? ?? ???? ???? ???? צילום: Sliman Khader/Flash 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה, נפתלי בנט חוזר בו הבוקר (שני) לאחר ההודעה שהוציא אתמול (ראשון), בה נכתב שליהודים יש 'חופש פולחן בהר הבית'. בלשכת ראש הממשלה מבהירים הבוקר שאין שינוי בסטטוס קוו בהר הבית והכוונה הייתה לחופש ביקור ולא חופש פולחן.

    כזכור, בהודעה שיצאה אתמול מלשכת ראש הממשלה, נכתב "ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיים הערכת מצב בהשתתפות השר לביטחון הפנים ומפכ"ל המשטרה בנוגע לאירועים בהר הבית והנחה להמשיך בעלייה מסודרת של יהודים להר, תוך שמירה על הסדר במקום".

    ברע"מ מיהרו לפרסם הודעה בה נטען כי הר-הבית והמבנה בשטחו הוא זכות בלעדית למוסלמים ואין לאף אחד אחר שום זכות על כך.

    גם ממשלת ירדן פרסמה הודעת גינוי על התנהלות ממשלת ישראל בנוגע להר-הבית. בהודעת הגינוי הירדנית הודגש כי "ישראל מפרה את התחייבויותיה במעמדה ככוח כובש במזרח ירושלים ונדרשת לחדול ממעשי התגרות".

    בציונות הדתית תקפו את ראש הממשלה על רקע ההתקפלות: "שוב מנסור עבאס כעס ושוב בנט התקפל. הפעם על חשבון זכויות היהודים בהר הבית. לצערנו מדינת ישראל שבויה בידי תומכי טרור".

    יו"ר עוצמה ח"כ בן גביר: "הבוקר קיבלנו עוד הבהרה איך מתנהלת קואליציה המתבססת על מנסור עבאס: התנועה האיסלאמית דורשת ובנט מתקפל. אתמול בנט הדגיש את זכות הפולחן גם ליהודים והבוקר הזכות הזאת "נעלמה". לא יעזור לבנט ולא לעבאס: עולי הר הבית ימשיכו להתפלל בהר ולהביע זיקתם למקום הקדוש ביותר לעם היהודי על אפם וחמתם של אנשי התנועה האיסלאמית והשותף שלהם- ראש ממשלת ישראל".

    כי על פי פסיקת גדולי ישראל ומועצת הרבנות הראשית עליית יהודים להר הבית בזמן הזה אסורה.



    0 תגובות