מקלב: "יש לנו הישגים, הדורסנות של הקואליציה נבלמה קצת"

    המהדורה המרכזית No Comments on מקלב: "יש לנו הישגים, הדורסנות של הקואליציה נבלמה קצת"

    ח"כ אורי מקלב בראיון ל'קול חי': "הם עושים דברים שמעולם לא היו בעבר, כמו למשל הרחבת החוק הנורבגי מעבר לכל פרופורציה. היינו הרבה שנים בקואליציה וידענו לכבד את האופוזיציה ולא היו כאלה דברים. אנחנו נלחמים והם הפסידו כבר בכמה נושאים משמעותיים"

    אורי מקלב צילום: פלאש 90
    12:03
    24.04.24
    אתר קול חי No Comments on התקדמות או תעתוע: "חמאס הגמיש את דרישותיו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש 90

    ח"כ אורי מקלב מתייחס להצלחת האופוזיציה הבוקר, להפיל את חוק הדיינים של הקואליציה: "היו לנו כמה הישגים בשבועות האחרונים. הקואליציה נבלמה קצת באופן הדורסני שהיא התנהלה", אומר מקלב.

    בשיחה עם בצלאל קאהן במהדורה המרכזית, הסביר מקלב: "בתוך שבועיים וחצי הכנסת צריכה לבחור את נציגיה לוועדה למינוי דיינים, ואם החוק לא משתנה כפי שהם רצו, זה יהיה כמו בעבר – נציג לקואליציה ונציג לאופוזיציה".

    לדבריו "הם רצו להשפיע ולבחור דיינים כפי שהם רוצים באמצעות הגדלת מספר הנציגים של הכנסת בוועדה למינוי דיינים. לכן אנחנו שמחים שהם לא הצליחו".

    עוד אמר מקלב בראיון, כי "הם עושים דברים שמעולם לא היו בעבר, כמו למשל הרחבת החוק הנורבגי מעבר לכל פרופורציה. היינו הרבה שנים בקואליציה וידענו לכבד את האופוזיציה ולא היו כאלה דברים. אנחנו נלחמים והם הפסידו כבר בכמה נושאים משמעותיים".

    "אין להם את הפחד מבג"ץ", מוסיף מקלב "גם כי אנחנו לא ממהרים לעתור על כל דבר וגם כי בג"ץ יגבה אותם". עם זאת, אומר מקלב "האפשרות לפנות לבג"ץ בנושא הדורסנות שלהם נשקלה ועדיין נבחנת".

    לדברי מקלב, הפעולות שעושה האופוזיציה מועילות: "זה מערער את הביטחון של הקואליציה, וגם מאלץ אותם להגיע להבנות איתנו". 

    מקלב נשאל האם הם מקבלים פניות מהממשלה להגיע להבנות בכל מיני נושאים: "הם יודעים שאנחנו דוחים על הסף כל שיתוף פעולה. בחלק הפרקטי, של הוועדות וסדרי היום יש שיח".

    בהתייחסו לשאלה כמה זמן לדעתו הממשלה תחזיק, ענה: "אף אחד לא יכול לדעת כמה זמן הממשלה תחזיק, אבל למה שאנחנו עושים להם יש משמעויות גם עתידיות. כשהממשלה חזקה, כמו הממשלות שלנו עם הליכוד גם כשהיו ממשלות צרות ידענו להתגבר על משברים אבל הם לא ממשלה חזקה ומגובשת".

    מקלב האשים: "הממשלה הזו נכשלה כשלון קולוסאלי לפי כל קנה מידה בהדבקה הנרחבת שיש, היינו כבר אחרי זה וגם עם הווריאנטים היינו בשליטה והיה בידם לעצור את זה אבל הם נכשלו. התקשורת משתיקה את זה". עוד טען הח"כ בראיון: "הם מדברים בחדרי חדרים על הגבלות הרבה יותר ממה שהם אומרים לציבור".



    0 תגובות