הסיפור המרגש מאחורי מעמד ברכת הכהנים בהר נוף

    בנצי לייזרוביץ No Comments on הסיפור המרגש מאחורי מעמד ברכת הכהנים בהר נוף

    היערכות לקראת מעמד ברכת הכהנים המונית בשכונת הר נוף ביום רביעי הבא: בנצי ליזרוביץ' עם הסיפור המרגש על מעמד ברכת הכהנים המתקיים מדי שנה בי"ב אב, בשכונת הר נוף שבירושלים

    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ביום רביעי הבא (י"ב באב) בבוקר יתקיים מעמד ברכת כהנים מרכזי והמוני בבית הכנסת 'אמרי שפר' שבשכונת הר נוף בירושלים.

    הכל החל לפני 9 שנים, בי"ב אב תשע"ב, אז נפטר איש החסד והצדקה מיקירי ירושלים הרה"ג שמואל יצחק שטרן זצ"ל, ממייסדי בית לפליטות בשכונת מאה שערים, קרית בנות ובית החלמה טלזסטון. בנו ומ"מ איש החסד הדגול הר"ר אברהם ישעיהו שטרן, תושב הר נוף ומעמודי החסד של השכונה החליט לערוך מדי שנה ביום היארצייט של אביו מעמד ברכת כהנים מרכזי.

    בשיחה לאתר 'קול חי' הוא סיפר על המעמד המתוכנן, "אבא היה תמיד מקפיד בכל הנושא של ברכת כהנים. ידועים דברי חז"ל ומדרשים רבים על ברכת כהנים, דברים מעוררים לרוץ ולשמוע ברכת כהנים. אבי זצ"ל תמיד הקפיד על זה וגם אותנו הוא חינך להקפיד בנושא זה. גם כשהיה נוסע לחו"ל לגיוס כספים הקפיד תמיד לא לפספס ברכת כהנים ואף היה לפעמים מבקש מכהנים בארץ שיכוונו עליו בברכה כשהוא נמצא בחו"ל. לאחר פטירת אבי החלטנו הבנים לעשות לעילוי נשמתו ביארצייט ברכת כהנים מרכזי".

    הוא מספר על הכהנים הרבים שבאים: "המיקום הנבחר היה בית הכנסת המרכזי אמרי שפר. בשנה הראשונה היו 20 כהנים וכל שנה המספר גדל. היינו מפרסמים בבית הכנסת מודעה גדולה וכן בעלוני השכונה. שנה שעברה היו כ-180 כהנים כ"י".

    "על אף שזה היה שנת קורונה וסגרים והגבלות , עשינו זאת במתווה של הפגנת קודש. רחבת ביהכ"נ היה מלא באנשים, תושבי השכונה ומחוצה לה שבאו להתברך. השנה אני מקווה שנגיע לפחות ל-200 כהנים. (רק לסבר את האוזן, 150 כהנים זה מספר הכהנים של ישיבת חברון ביום כיפור). שמנו מודעות. כל כהן שמגיע מקבל מלגה של 50 ש"ח. לאחר התפילה מדי שנה אנו עורכים קידוש גדול , אולם אשתקד בשל הקורונה חילקנו שקית אישית לכל אחד עם מזונות ושתיה קלה. השנה בנוסף לערכה אישית כל משתתף יקבל ספר מיוחד על עניני ברכת הכהנים. כל מתפלל מקבל דף אישי עם הכוונות שיש לכוון בברכת כהנים".

    "לא אשכח כי הגר"מ שטרנבוך, מרבני השכונה ותושב השכונה, שמח מאד על היוזמה הזו וכששוחחתי אתו הוא אמר, שהזכויות הם רבים מאד, כי דברים ומאמרים נשגבים נאמרו על ברכת כהנים", מספר בהתרגשות הרב שטרן.

    המעמד יתקיים כאמור ביום רביעי י"ב מנ"א בבית הכנסת אמרי שפר, ברחוב קצנלבוגן 1, הר נוף, ירושלים. תחילת התפילה 08:15, ברכת כהנים 08:45 (משוער).

    הרב שטרן מנצל את הבמה בקול חי וקורא לכהנים להגיע ולברך את עם ישראל, והציבור בהמוניו נקרא לבוא ולהתברך.

    יהי רצון שנזכה להתברך בכל הברכות האמורה מפי הכהנים.



    0 תגובות