בית הזחיחות – מבקר המדינה 2021 \\ אריאל שרפר

    אריאל שרפר No Comments on בית הזחיחות – מבקר המדינה 2021 \\ אריאל שרפר

    על הדאגה (לא רק של דרעי) מנאום ראש ממשלה שנשמע כמו ראש אופוזיציה והיה הרבה יותר מדי זחוח | הסבר מדוע אישי ציבור עוד לא הבינו שמדינה לא באה עם תעודת אחריות | איך גם טיול בארץ זה סוג של לימוד תורה | והפינה השבועית: "דברי ימי בנימין"

    אריאל שרפר צילום: טליה קניג
    11:58
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on הרב קוק במסר מרגיע: "אי אפשר לנבא עתידות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    זחח מן ההפקר 

    ידוע לכל שהעולם הזה בכלל וישראל בפרט מספקים לא מעט סיבות לדאגה.

    הסיבה העיקרית שהדאיגה השבוע את יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי הובעה בנאום שנשא במליאת הכנסת כשהייתה כמעט ריקה בתגובה לנאום קודם שנאמר בפני אולם מלא וטעון ברגשות שליליים מפי המתהדר הטרי בתואר ראש-הממשלה נפתלי בנט, כשהנאום החריג הזה שהיה במקור תשובה לטענות האופוזיציה על "מחדלי נתב"ג" זכה לכינוי הלא מקורי "נאום החמוצים של בנט", וגרם לרבים להבין שההיסטוריה וגם ההיסטריה חוזרת חלילה ומעמידה במבחן המציאות את דברי מי שכנראה עדיין לא קולט איזה תפקיד נחת עליו.

    הדאגה של דרעי נבעה מכך שראה לפניו ליד דוכן הנואמים בכנסת איש זחוח- כהגדרתו- שנשא דברים שנשמעו כמו "הצגה של פורים"(עוד הברקה של דרעי), שלמעט אזכור ח"כ ביבי נתניהו הרבה יותר מדי פעמים והמילים "חמוצים" ו-"חמיצות" לא חידש דבר ולא השיב לעניין שלשמו זומן הדיון וניצל את כל הנאום למתקפה אישית ומוגזמת על האופוזיציה ונגד קודמו בתפקיד שנתן לו במתנה ידידו לפיד. 

    לאלו שאינם מבקרים דרך קבע באתר האקדמיה ללשון עברית הנה הסבר קצר למילה "זחוח": "מפגין שביעות-רצון עצמית וביטחון עצמי". 

    ולמה בעצם שבנט לא יהיה זחוח? הרי הוא קיבל לפני חודש במתנה את ראשות הממשלה מלפיד עבאס הורוביץ מיכאלי וגנץ ואין ספק שזו סיבה מספיק טובה להיות שבע-רצון מעצמו ולהתייצב בביטחון מול יריבו הגדול ביותר שירש את התפקיד שמילא עד לא מזמן ידידו הטוב ביותר(הכוונה לנתניהו שהחליף את לפיד בתפקיד יו"ר האופוזיציה) ולומר לו ולתומכיו את כל מה שהוא חושב עליהם בפרצוף ועוד לצפות מהם לפרגון ומחיאות כפיים. 

    הבעיה הגדולה היא שאיש ההייטק מרעננה שהפך בלי בחירות לראש ממשלת ישראל שכח כנראה או שאולי לא אמרו לו שהתפקיד החשוב הזה בא בתוספת אחריות לאומית וכבוד עצמי, מונחים שספק אם בנט מודע להם ואם כן- הוא בהחלט לא הראה זאת בכנסת השבוע. 

    המומחים ברטוריקה ושפת גוף יכלו בקלות לאבחן שהאיש המחזיק זמנית במשרה החשובה בישראל שרוי בבהלה פנימית מתמדת, וכדי לחפות עליה נוקט בטקטיקה של מתקפה בלתי פוסקת בכל התחומים, ומגיב באגרסיביות ובציניות מעושה לכל קריאת ביניים קנטרנית    במקום לשמור על ארשת פנים מכובדת, לנאום בטון ממלכתי ושקול ולא להפוך לבדיחה עצובה. 

    המתבונן מהצד יכול היה בקלות לחשוב שהנואם המתלהם הוא יו"ר האופוזיציה- וזה שדיבר אחריו הוא ראש-הממשלה והאמת שהיו רבים במליאת הכנסת שבסתר ליבם עדיין חושבים כך. 

    ראש הממשלה, נפתלי בנט

    פלאש 90

    למה? אולי כי הזחוח שהפגין יתר ביטחון עצמי אינו מודע להחלטות הרסניות שמתקבלות בלי ידיעתו, אולי בגלל שהאופוזיציה מצליחה להפיל חוקים מהותיים וחשובים לקואליציה בראשותו, ואולי בגלל שהוא פשוט לא תופס עדיין מה בדיוק התפקיד שלו ואיך למלא אותו כמו שצריך. והוא לא לבד. גם שותפיו הזחוחים מוקדם מדי מבינים ששמחתם על החלפת השלטון הייתה מוקדמת כי עבודתם המשותפת בה זכו מן ההפקר שנוצר אחרי 4 מערכות בחירות ללא הכרעה לא תהיה סוגה בשושנים וכל חוק יהפוך למלחמה שאין בה מנצחים. 

    אז השבוע ראה דרעי בכנסת ראש ממשלה זחוח וטעון על קודמו שיורה לכל הכיוונים ולא פוגע. 

    אפשר להבין למה הוא מודאג. 

    האחריות עלינו 

    הדבר הראשון שבודקים בקניית מוצר חדש הדורש השקעה רבה זה שיש לו אחריות ולכמה זמן. אנשים לא ממהרים לרכוש דברים בלי לדעת מראש שניתן לסמוך עליהם. ברור לכל שיש הבדל גדול בין מוצרים לאנשים. למוצר יש אחריות. לאנשים? לא תמיד. 

    בגלל זה לא יכולתי שלא לצחוק בלב עם קווץ' של כאב מהמציאות החדשה שנוצרה השבוע אחרי שנת קורונה עם שלושה סגרים מלאים, בה ראש הממשלה ושר הבריאות החדשים המתמודדים לראשונה עם המגפה (כשאחד מהם אפילו כתב ספר איך לנצח אותה) מעבירים את האחריות לעצירתה לציבור.

    הכי קל זה להגיד לכל אחד להיות אחראי על עצמו אך מה לעשות שהמציאות אינה כמו בספרים המציעים שיטות קסם להסרת מגפות וניצחונן. אם לכל אחד הייתה אחריות תמידית וללא פגם, לא היינו צריכים חוקים נוקשים, קנסות כבדים, ואכיפה מוגזמת שמוציאה לעיתים את הרוע גם מהאנשים הכי טובים. 

    חיסון נגד קורונה

    פלאש 90

    בניגוד למוצרים שנוסדו בתנאי מעבדה על ידי מיטב המומחים לאזרחי מדינות יש תעודת זהות שאינה תעודת אחריות. את זה הם מצפים ממנהיגיהם שיוכלו להתעלם מלחצים ורעשי רקע ולקבל את ההחלטות הנכונות גם אם יש כאלה שהדבר לא מוצא חן בעיניהם. 

    ברור שכל אחד חייב להיות אחראי למניעת פגיעה בו ובסביבתו אבל המציאות המדאיגה בשנה האחרונה הוכיחה שלא כולם מסוגלים לעשות זאת כל הזמן ויש טעויות שנעשות בתום לב ויש גם עבירות על החוק שנעשות מתוך זלזול וקלות-ראש. 

    לכן ברור שאין להעביר את עיקר האחריות לציבור אלא לתפוס פיקוד ולבצע את מה שצריך. 

    במקרה הצורך תמיד אפשר להתלונן במוקד שירות הלקוחות ולבחור מוצר אחר כל כמה חודשים… 

    ביקורת בקטנה: קום התהלך בארץ 

    ההמלצה של מומחי בריאות לנופשים בקיץ הזה היא לא לטוס לחו"ל ולהישאר בארץ שמחוזקת גם בעובדה שיעדים לא מעטים ברחבי העולם מסוכנים מבחינה בריאותית וחלקם אפילו אסורים בטיסה מישראל בלי הסתכנות בקנס כספי מרתיע.  חבל מאד שצריך להגיע למציאות של מגפה עולמית מסוכנת כדי לעודד את יושבי ארץ הקודש להכיר את ארצם מקרוב ויותר טוב ולהעדיף את הטיולים בה על פני כל מקום אחר בעולם. אברהם אבינו הבין זאת היטב אחרי סיור אחד בלבד. בתקווה שגם אנחנו. 

    נוף

    פלאש 90

    "דברי ימי בנימין" 5 

    "המצביעים הערבים נעים בכמויות אדירות לקלפי" 

    אמירה מפורסמת של בנימין נתניהו הזכורה לטוב ולרע ביום הבחירות לכנסת ה-20 בשנת 2015. אחריה באו ביקורת מקומית ועולמית, התנצלות בכמה מפגשים עם נציגי המגזר הערבי, ושיבוש המשפט המקורי לנוסח המקוצר והמוכר : "הערבים נוהרים לקלפיות". 

    בין אם הייתה זו הפחדה גזענית מרושתת וויראלית של איש ימין בלחץ ובין אם הברקה זדונית של יחצ"ן נעול על המטרה(טופז לוק), אין ספק שיתכן שזו אחת מ"איחוד האמירות הערביות" שנתניהו מתחרט עליה עד היום, במיוחד לאור העובדה שכמה שנים אח"כ היה זה הוא שנהר אחרי הקולות הערבים, אך הם עברו בסופו של דבר למחנה יריביו שהקימו עם נציגיהם ממשלה וקואליציה שלקחה מנתניהו את השלטון בלי צורך בקלפי. 

    לא נעים. 

     

    רוצים לבקר את המבקר? [email protected] 



    0 תגובות