התחלתם כבר לבשל לשבת? כדאי שתעצרו לרגע ותקראו

    ארי טננבוים No Comments on התחלתם כבר לבשל לשבת? כדאי שתעצרו לרגע ותקראו

    בשבת זו מומלץ להיערך לצום כבר בשלב הכנת מאכלי השבת ולהימנע מתיבול יתר של המזון ושימוש במזונות עתירי מלח | כל מה שצריך לדעת על אוכל בריא לפני הצום

    אילוסטרציה צילום: Sophie Gordon / Flash 90
    17:47
    25.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on ריקודי שמחה והודיה: בירושלים טרם עיכלו את גודל הנס

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשבת זו, מומלץ להיערך לצום כבר בשלב הכנת מאכלי השבת ולהימנע מתיבול יתר של המזון ושימוש במזונות עתירי מלח כגון: אבקות מרק, רטבים מוכנים, רוטב סויה, צילי, קטשופ, אבקות מרק, שימורים, חמוצים, דגים מלוחים ומעושנים כמו גם ממזונות מטוגנים, חריפים וכן מזונות מתוקים ושתיה מתוקה מכל סוג. מזונות אלו, שהם אולטרה מעובדים מזיקים לבריאות ואינם מומלצים לאכילה.

    לפי קשת המזון החדשה של משרד הבריאות מומלץ לאכול מזון גולמי שקרוב לדרך בריאתו ואשר הוכן בבישול ביתי. ולכן מי שנוהג "להשלים" מאכלי שבת קנויים מעובדים, כגון סלטים מוכנים, קיגלים, קישקע, דג מלוח וכו, מומלץ לפחות בשבת זו להשקיע ולהכין אותם בבית.

    בישול ביתי-  זה יותר! יותר טעים! יותר טרי! יותר בריא! וגם יותר כלכלי.

    אז מה לבשל לשבת ?

    מבשלים שבת רגילה אבל שמים לב שהמזון לא יהיה מתובל מדי, ומשתמשים ברטבים ביתיים וטריים במקום קנויים ומעובדים.

    מה מכינים לסעודה מפסקת?

    מומלץ להכין מנות שמכילים את המזונות שמשביעים לאורך זמן. דגנים מלאים כגון: סלט בורגול, סלט קינואה, מגדרה, סלט פסטה מקמח דורום . מנות חלבוניות- כגון עוף או הודו, סלט ביצים, ומעט דג (רק לשם המנהג) וכמובן להוסיף סלטים על בסיס של ירקות מכל הסוגים בתיבול שמן זית ולימון או טחינה משומשום מלא. לנוהגים לאכול סעודה חלבית אפשר להכין פשטידות על בסיס גבינות עד 5% שומן, ביצים וירקות וכמובן גם  מוצרי חלב, לא מתוקים ומלוחים.

    הכותבת: רוחמה פרנקל, יועצת משרד הבריאות למגזר החרדי.



    0 תגובות