בנט נפגש עם בעלי אולמות: "חוששים מאירועים של מאסת הדבקות"

    איתי גדסי No Comments on בנט נפגש עם בעלי אולמות: "חוששים מאירועים של מאסת הדבקות"

    לאחר מסיבת העיתונאים אמש וההמלצה לריחוק חברתי באירועים, ראה"מ נפגש עם בעלי אולמות האירועים בכדי לנסות למנוע אירועי הדבקה, "כרגע התחושה היא ש"הכל בסדר", יש חיסונים, אנשים לא מתים ברחובות, והכל בסדר. עכשיו בכל העולם המערבי יש עלייה דרמטית של הידבקות, ובפער מסוים יש חולים קשים ומתים"

    אולם אירועים. אילוסטרציה
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע העלייה הדרמטית בתחלואה, הממשלה מתחילה להיערך לאפשרות עתידית של סגירת אולמות ומקומות המוניים במטרה למנוע את התפשטות המגיף.

    ראש הממשלה, נפתלי בנט, נפגש היום (חמישי) עם בעלי אולמות אירועים, יחד עם שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי, באולם האירועים קמילו – הבית הירוק, בתל אביב.

    במהלך המפגש, העלו בעלי האולמות מספר הצעות שיצמצמו את שרשראות ההדבקה. כזכור בגלים הקודמים לא הצליחה הממשלה להשית את התו הירוק באולמות אירועים ולכן סגרה אותם. כעת בנט מנסה לבדוק אפשרות של השארת אולמות תחת תנאים מגבילים.

    ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר בפתח הפגישה: "מבחינתי זו לא ישיבה סמלית, אלא ישיבת עבודה אמיתית. אני אסביר במה אנחנו רוצים להתייעץ איתכם, וביחד נחשוב מה עושים".

    בנט אמר לבעלי האולמות: "יש לכם פתרונות ושכל ישר. אני רוצה להציג לכם את הנתונים, לאן זה הולך, ולדון איך אנחנו מאפשרים פעילות ולא סוגרים פעילות – מבלי להפוך את האולמות למדגרות קורונה".

    בנט הוסיף כי "כרגע התחושה היא ש"הכל בסדר", יש חיסונים, אנשים לא מתים ברחובות, והכל בסדר. המוטציה החדשה, מוטציית הדלתא, שוטפת עכשיו את העולם. בכל העולם בחודשים האחרונים הייתה ירידה, ועכשיו בכל העולם המערבי יש עלייה דרמטית של הידבקות, ובפער מסוים יש חולים קשים ומתים".

    עוד הוסיף, "האם החיסונים מועילים? כן. הם היו מושלמים מול הזן המקורי – זן האלפא. זן הדלתא הוא שונה, הוא גם מתרבה הרבה יותר מהר וגם מגיב פחות. לכן החיסון מועיל מאוד, אבל החיסון לבד לא מנצח. זה בעצם שדה הקרב שאנחנו נמצאים בו".

    ראה"מ הבהיר, "אנחנו רואים את האינפורמציה מאנגליה ומארה"ב. גם הפעם אנחנו רוצים לנצח, אבל בלי לסגור את הכל. אבל אם לא נפעל עכשיו נצטרך לסגור את הכל".

    בנט הבהיר כי החשש מאולמות סגורים הוא גדול, "מה שאנחנו יודעים על הנגיף הזה – הוא הרבה יותר מדבק. אנחנו חוששים מאירועים של "מאסת הדבקות", מה שהיה בתחילת הגל השני, כשפתחו את האלומות – ובום. המצב הכי גרוע להידבקות הוא צפיפות, מקום סגור ופליטת חמצן, נשיפה חזקה בלי מסכה – החיבור הזה הוא קטלני".

    לכן הבהיר בנט, "מטרתנו אינה למנוע חתונות ושמחות באולמות. זה הכי קל והכי מזיק, מכיוון שהחתונות יתקיימו בצורה פיראטית ללא בקרה. מטרתנו היא להגדיר כיצד כן לקיים אותם בעידן המגיפות, עם מינימום פגיעה בענף האירועים ומקסימום הגנה על אזרחי ישראל".

    בין המשתתפים בפגישה: יו"ר התאחדות האולמות וגני האירועים, נועם לוי, חבר ההתאחדות ונציג החברה הערבית, אחמד אבדאח עמאר, יו"ר איגוד אולמות המהדרין, ישראל מרדכי גפנר, ובעלי אולמות נוספים.

     



    0 תגובות