ח"כ ליצמן: "הממשלה הרפורמית אין לה זכות קיום"

    אבי רבינא No Comments on ח"כ ליצמן: "הממשלה הרפורמית אין לה זכות קיום"

    נציגי הציבור החרדי חגגו לאחר התבוסה הגדולה של הקואליציה ב"חוק הדיינים" לאחר ההצבעה המוטעית של יו"ר הכנסת. יש שראו בטעות הקריטית והלא נתפסת של יו"ר הכנסת סימן משמיים שאין רוח המקום נוחה מהממשלה הנוכחית

    צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר הפלת חוק הדרת החרדים מהועדה למינוי דיינים, הידוע בכינויו "חוק הדיינים", נבחרי הציבור מהאופוזיציה ובפרט נציגי הציבור החרדי חוגגים את הניצחון הגדול על הקואליציה בשרשרת התבוסות שלה עד כה.

    ח"כ יעקב ליצמן אמר לאחר ניצחון האופוזיציה ובפרט הנציגות החרדית, "שוב ניצחנו את הקואליציה, הודות למאבק משותף של כל סיעות האופוזיציה. שוב הוכח כי הממשלה הרפורמית שהכריזה מלחמה נגד היהדות וקדשי ישראל אין לה זכות קיום ואין לה סייעתא דשמיא".

    ליצמן הוסיף, "לקואליציית השעטנז של בנט-לפיד-ליברמן-סער אין רוב בכנסת. בעזרת השם נפיל אותם במהרה".

    ח״כ פרוש שמח על מפלת הקואליציה בחוק הדיינים ואמר, "זה ניצחון מתוק אבל רגעי מכיוון שהממשלה עדיין לא נפלה, אך ברור שהמכות שאנחנו נותנים לקואליציה מזעזעים את היסודות שלה ואם נתמיד בכך, אנו נפיל את הממשלה לגמרי".

    יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר על ההחלטה שלא להפוך את ההצבעה על חוק הדיינים: "‏החלטה נכונה של יו"ר הכנסת שלא לשנות את התקדימים ולא לאשר לעצמו לשנות הצבעה על חוק הדיינים לאחר פרסום התוצאה. זה היה רע מאוד אם הוא היה מקבל החלטה אחרת ביחס להצבעתו עצמו. שמירה על כללי המשחק היא חיונית לדמוקרטיה הישראלית. החוק הרע הזה נפל וטוב שכך".

    ח"כ אורי מקלב אמר על החוק, "באופן חד צדדי וכוחני חוק זה היה מונע מחצי העם לבחור את נציגיו, ומפר את האיזון המוסכם בין הנציגות התורנית וההלכתית לבין הנציגות הפוליטית, בבחירת דיינים המתאימים לכהן בבתי דין רבניים".

    מקבל הסביר כי "חוק זה היה מאפשר לראשונה את מינוי דיינים לא ראויים ולא מתאימים לבתי הדין הרבניים".

    עוד הוסיף, "אילו החוק היה מתקבל, חלקים מהגוף הבוחר היו אישים הפועלים נגד ההלכה ונגד בתי הדין הרבניים וגרוע מכך אף יכרסמו במעמדם של בתי הדין ובסמכותם של הדיינים".

    ח"כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) אמרה בתגובה לנפילת חוק הדיינים: "חוק הדיינים לא היה צריך לעלות בכלל על שולחן הכנסת. אם הקואליציה היתה צריכה עוד הוכחה לחוסר הלגיטימציה שלה, היום הרמז הגיע משמים".



    0 תגובות