10 שנות מאסר לסגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום

    אליהו גרין 1 Comment on 10 שנות מאסר לסגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום

    בית המשפט גזר 10 שנות מאסר בפועל שנת מאסר על תנאי וקנס כספי בסך 900 אלף שקלים על סגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום מישראל ביתנו שהייתה בעבר אחת מהמקורבות לשר ליברמן. קירשנבאום הורשעה בריבוי עבירות שוחד הלבנת הון מרמה והפרת אמונים. עורך הדין מטעם הפרקליטות מאור אבן חן אמר כי "העונש שנגזר עליה הולם את חומרת מעשיה"

    בית משפט • אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (רביעי) 10 שנות מאסר, 12 חודשי מאסר על תנאי, 900 אלף שח קנס וכן חילוט בגובה מיליון ש"ח, על סגנית השר לשעבר מישראל ביתנו, פאינה קירשנבאום שהורשעה בשוחד. מדובר בעונש מאסר חסר תקדים בישראל בעבירות שוחד.

    על רמי כהן גזר בית המשפט 30 חודשי מאסר, מאסר על תנאי, קנס בגובה 180 אלף ש"ח וחילוט בסך של 250 אלף ש"ח.

    כזכור, קירשנבאום הורשעה בין היתר בריבוי עבירות שוחד, ריבוי עבירות של הלבנת הון, שימוש במרמה, עבירות מס, עבירות הפרת אמונים ועוד. רמי כהן הורשע בעבירות שוחד, הלבנת הון, זיוף מסמך, קבלת דבר במרמה, שיבוש הלכי משפט ואיומים ועוד.

    השופט ירון לוי אמר בהקראת גזר הדין, כי "קירשנבאום פעלה באופן מושחת ומסואב. לקחה שוחד באופן שיטתי ומתוחכם מ-8 גורמים שונים. נטלה נתח מכספי הציבור בסך מצטבר של כ-2 מיליון ש"ח ששימשו אותה ואת מקורביה".

    פרקליטיה של קירשנבאום ביקשו מבית המשפט לדחות את תחילת מאסרה נוכח כוונתם להגיש ערעור, בפרקליטות הביעו הסכמה לדחייה של שבועיים בלבד.

    לאחר מתן גזר הדין, מסר עו"ד ד"ר מאור אבן חן מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה: "העונש שנגזר על פאינה קירשנבאום ורמי כהן הולם את המעשים החמורים בהם הם הורשעו. בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות וקבע כי הגיע העת להחמיר את הענישה בגין עבירות שחיתות שלטונית. העונשים שנגזרו על קירשנבאום וכהן מהווים תמרור אזהרה ברור לכל עובד ונבחר ציבור שידעו כי השחיתות אינה משתלמת".

    סניגורה של קירשנבאום התרעם על גזר הדין החמור: "מדובר בעונש אכזרי וחסר חמלה שאין לו אח ורע. קירשנבאום השתמשה בכספים קואליציוניים כפי שנהוג ואיש לא ניזוק".

    בתנועה לאיכות השלטון, בירכו על גזר הדין: "בית המשפט אמר את דברו באופן חד ובהיר – לשחיתות שלטונית חייב להיות תג מחיר. נבחרת ציבור אשר עשתה בכספי ציבור כבשלה, ולאחר מכן מילאה פיה מים בחקירה והקשתה על גורמי שלטון החוק לבצע עבודתם צריכה להענש באופן החמור ביותר הקבוע בחוק".

    "אנו קוראים לכל נבחרי הציבור וחברי הממשלה להזהר בחרדת קודש כאשר הם פועלים בכספי הציבור, גם בכספים קואליציוניים, לפקוח עיניים בנוגע לשחיתות שלטונית ולבער מקרבנו את הנגע הרע הזה".

    ח"כ מאיר פרוש הגיב לגזר הדין: "מסכנה פאינה קירשנבוים, את המיליון שקל איווט ליברמן יסדר לה, אבל נשארו לה תשע שנים בכלא".

    ח"כ אורי מקלב אמר: "במשך שנים רבות 'ישראל ביתנו' לוקחים את הכסף הציבורי של כל עם ישראל לצורכיהם הפרטיים. בישראל ביתנו כולם עושי דברו של ליברמן ופועלים בשליחתו. הם לא רק לקחו אלא השחיתו את המערכת, זו פרשת שחיתות המתאימה לנגירה ומה שמעניין את ליברמן זו גזלת פת לחמם של הילדים החרדים. לצערינו השרה לעבר פאינה קירשנבוים משלמת היום על מעשי השחיתות של ליברמן".

    בליכוד תקפו: "פאינה קירשנבאום, יד ימינו של שר האוצר אביגדור ליברמן, נשלחה היום ל-10 שנות מאסר על שוחד בפרשת 'ישראל ביתנו'. כשבהקלטה בפרשה נשמעו שני חשודים משוחחים על העברה מפוקפקת של כספים ואומרים שזה ״לשביעות רצונו של הבוס״, נשאלה קירשנבאום בעדותה : ״מי הבוס?״. היא השיבה: ״כנראה ליברמן".

    "באופן מדהים יו״ר המפלגה ליברמן אפילו לא זומן לחקירה בעקבות העדות בפרשה. האיש המושחת ביותר בתולדות הפוליטיקה הישראלית מאותרג לחלוטין וביתר שאת מאז שהחליט לעבור לשמאל. בתו של ליברמן קיבלה מיליוני דולרים בגיל 21 ואף אחד עדיין לא יודע על מה ולמה. זה האיש שבידו קופת המדינה – וכמובן התקשורת שותקת", אמרו בליכוד.



    1 תגובות

    מיין תגובות