ב'ימינה' מבקשים להחריג את אברכי הציונות הדתית מביטול סבסוד המעונות

    אבי רבינא 1 Comment on ב'ימינה' מבקשים להחריג את אברכי הציונות הדתית מביטול סבסוד המעונות

    בימינה מקדמים – אברכי הציונות הדתית יוחרגו מתוכנית ליברמן ויקבלו סבסוד למעונות היום | המערכת הפוליטית סוערת בעקבות הפרסום. גפני: "ליברמן, בנט ושותפיהם מתכוונים לשנאת חרדים ולא לשום דבר אחר" | סמוטריץ': "דמו של ילד עם כיפה סרוגה אינו סמוק מדמו של ילד עם כיפה שחורה"

    בחורי ישיבה בעת תלמודם • אילוסטרציה צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר החלטת שר האוצר ליברמן לבטל את הסבסוד למעונות יום לילדי אברכים: בימינה מקדמים – אברכי הציונות הדתית יוחרגו מתוכנית ליברמן ויקבלו סבסוד למעונות היום. זאת, על ידי קריטריון לפיו אברך ששרת בצה"ל יהיה זכאי לסבסוד וכך המפסידים העיקריים כתוצאה מההחלטה יהיו בעיקר אברכי הכוללים מהמגזר החרדי. כך פרסם לראשונה העיתונאי מיכאל שמש ב'כאן חדשות'.

    יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני, תקף בחריפות את ההחלטה: "'יצא המרצע מן השק' – אברכים מהציונות הדתית ימשיכו להיות מסובסדים במעונות היום, ואברכים מהציבור החרדי לא יסובסדו. ליברמן, בנט ושותפיהם מתכוונים לשנאת חרדים ולא לשום דבר אחר. זה לא נכון בבסיס, זה לא נכון ציבורית, זה לא נכון מוסרית וזה לא נכון משפטית", אמר גפני.

    יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' הצטרף למתקפה ואמר: "ערב תשעה באב, בנט ושקד מנסים לזרוע עוד פירוד ומחלוקת. הפעם בין הציונות הדתית לציבור החרדי. לא תצליחו. דמו של ילד עם כיפה סרוגה אינו סמוק מדמו של ילד עם כיפה שחורה. אנחנו נשאר מאוחדים מול מי שמעדיפים להכנע לתומכי טרור ובמקביל להשפיל את לומדי התורה".

    חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי הזכיר את התבטאותו של ראש הממשלה מלפני מספר שבועות בלבד: "'מכאן אני פונה לציבור החרדי, אני אייצג אתכם, אנחנו נייצג אתכם. הממשלה החדשה, רבותיי, תכבד את לומדי התורה'. (בנט בנאום השבעת הממשלה)", ציטט מלכיאלי וכתב "עם דאגה כזאת מי צריך אויבים?"

    ח"כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) הגיבה לפרסום: "לא יאמן. במקום לתקן את העוול של שר האוצר ליברמן, ב'ימינה' מחפשים לשסות בין ציבורים. לומד תורה הוא לומד תורה הוא לומד תורה. ההחלטה המבישה של ליברמן צריכה להיות מבוטלת לחלוטין".

    יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר, אמר: "נפתלי בנט מבקש לסכסך בינינו. אנחנו אנשי הציונות הדתית צריכים לסרב לטובת ההנאה הזאת. לא נסכים שעל גב האחים החרדים שלנו נקבל הטבות. לא נסכים לאפליה על בסיס סוג הכיפה. זו ממשלת שנאה וכולנו צריכים להיות מאוחדים במלחמה בה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      זה רק מראה שהם מנסים לפזר שנאת חינם בין דתיים לחרדים.
      אז אנחנו כל הציבור ששומר תורה ומצוות נלחם ולא ניתן להם את מה שהם רוצים.