השרה להגנת הסביבה הציגה: תכנית סביבתית חדשה לחברה הערבית

    אליהו גרין No Comments on השרה להגנת הסביבה הציגה: תכנית סביבתית חדשה לחברה הערבית

    השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג הציגה תכנית סביבתית חדשה לחברה הערבית: "נשנה את המציאות המקולקלת שבה כשני מיליון תושבים נשכחו מאחור. זו הזדמנות משמעותית לשינוי בשטח ולשיפור איכות החיים בחברה הערבית"

    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, הציגה היום (שלישי) בביקורה במחוז צפון, תכנית סביבתית חדשה לחברה הערבית: "לאורך שנים הסביבה בחברה הערבית נזנחה. הפסולת נערמה, השטחים הפתוחים דורדרו ונוצרה פה מציאות מקולקלת שבה החיים של כשני מיליון תושבים ערבים נשכחו מאחור. החלטתי שאני משנה את המציאות הזו", אמרה השרה.

    עיקרי התכנית:
    – תקצוב של כ-300 מיליון שקלים
    – טיפול בפסולת תוך פריסת תשתיות רחבה, הפרדה ומיחזור, וניהול בקנה מידה אזורי
    – מנהל סביבתי בשלטון המקומי שיעבוד יחד עם המשרד
    – שיח משותף עם הציבור והנהגת החברה הערבית

    השרה זנדברג אמרה כי "כדי שהמאבק לשמירה על הסביבה יצליח, הוא צריך לכלול בתוכו כל אזרח ואזרחית בישראל, יהודים וערבים כאחד. זו הסיבה שהמשרד להגנת הסביבה מקדם תכנית חדשה וייעודית לחברה הערבית, עם תקציב משמעותי של כ-300 מיליון שקלים שמיועד להתקדמות באסטרטגיה החדשה שתצמצם את הפערים האלה".

    לדבריה, "התכנית הסביבתית תשתלב בפעילות הממשלתית המקודמת בימים אלה ליצירת הזדמנות משמעותית לשינוי בשטח ושיפור איכות החיים עבור התושבים. התכנית תשים דגש על תחום הנקיון והפסולת ביישובים הערבים, תייצר קפיצת מדרגה בשירות שמקבלים התושבים ותביא לסביבה נקיה יותר, בין היתר באמצעות שיטות מתקדמות לטיפול בפסולת שיקדמו פריסת תשתיות רחבה, הפרדה ומיחזור על חשבון הטמנה או השלכה של פסולת במרחב הציבורי".

    השרה זנדברג הוסיפה כי "אנו מבינים היום את חשיבותה של תפיסה האזורית בניהול משק הפסולת. תשתיות אזוריות וניהול בקנה מידה אזורי, מאפשר ליהנות מיתרון לגודל ומריכוז משותף של מאמץ ומשאבים. זה אפקטיבי במיוחד בחברה הערבית, וזו הדרך לתת לתושבים את השירות המיטבי".

    "ניסיון העבר לימד אותנו על החשיבות של בניית מנגנונים ויכולות שיאפשרו לתחזק את פירות התכנית החדשה גם לאחר שתסתיים. ולכן, כבר בשלב בניית התכנית, הבטחת ההמשכיות היא קריטריון מהותי לבחירת כיווני הפעולה והפרויקטים בהם ישקיע המשרד. אחד הכלים לעשות זאת הוא באמצעות מנהל סביבתי בשלטון המקומי – יחידות סביבתיות שיעבדו יחד עם המשרד על ניהול מערך הפסולת והטמעת נושאים סביבתיים רחבים כמו תכנון, סביבה חקלאית, שטחים פתוחים, בניה ירוקה ועוד", אמרה.

    השרה זנדברג הדגישה כי "המשרד להגנת הסביבה יגבש נושאים נוספים בשיח עם הציבור ועם הנהגת החברה הערבית. אני מתחייבת שנהיה אוזן קשבת לשותפים שלנו, וניתן את המענה המיטבי לצרכים ולבעיות שיעלו מהשטח. זו הזדמנות משמעותית ליצירת שינוי אמיתי, ושיפור איכות החיים עבור התושבים".



    0 תגובות