בעקבות המהומות: מהפזורה הבדואית לקייטנת יד לאחים

    ארי טננבוים 2 Comment on בעקבות המהומות: מהפזורה הבדואית לקייטנת יד לאחים
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המתחם רחב הידיים הכולל מדשאות, בריכות שחיה, מתחמי משחקים לרוב, טרמפולינות, כורסאות, נדנדות ופינות מנגל, חולק לשניים כשצוותים מקצועיים מלווים את הילדים והילדות בשתי הקייטנות.

    אחרי שנה של הפסקה בשל מגבלות הקורונה – שנה שהייתה קריטית להיקלטותם מחדש בעם ישראל – הקייטנה שנערכה הייתה חשובה שבעתיים, שכן היא נועדה לחבק אותם ולתת להם תחושת משפחה ושייכות שכה חסרות להם.

    עד כמה מדובר בקייטנה חשובה ורגישה לקליטתם בעם ישראל, תעיד העובדה כי שני ילדים שחולצו עם אמם מכפר בדואי בנגב – חילוץ מהיר שנבע מחשש לחייה בעקבות המהומות הנרחבות לפני כחודשיים, בהם השתתפו גם בני משפחת בעלה – סירבו לשתף פעולה והצהירו שוב ושוב "אנחנו מוסלמים".

    בתחילה הם סירבו להצטרף לתפילות ולפעילויות האחרות שנשאו גוון דתי כלשהו, אך יומיים אחר כך הצליחו אנשי יד לאחים באהבה ובדרכי נועם לגרום להם להתחבר מחדש ליהדותם, תוך שחלקם משוחחים עמם בשפה הערבית.

    סיפור מרגש נוסף היה של יוסוף בן ה-16 מרמאללה, ממנה חולץ עם אמו ואחותו רק לפני שבועיים וחצי. בקייטנה הוא זכה להניח תפילין לראשונה בחייו, תוך שהצוות והילדים כולם חוגגים לו בר מצווה בהתרגשות גדולה.

    ביד לאחים מדגישים גם כי 9 מהילדים שהשתתפו בקייטנה הם כאלו שחולצו בעשור האחרון מעזה, חזרו לעם ישראל, נקלטו בחברה היהודית, וכיום לומדים במסגרות חינוך תורניות.

    במשך חמשת ימי הקייטנה נהנו הילדים מטיול לנחלי הצפון, מסלולי אופניים, פארקים ופינות חי. באחד הערבים, בשעה שהבנים נהנו מסדנא מיוחדת של הכרת כלי נגינה וניסוי בהם, נערך לבנות ערב הפרשת חלה עם היוצרת והזמרת ציפורה איבגי, שבמרכזו גם אירוע בת מצוה לשלש ילדות שהפכו לבנות מצווה באחרונה, תוך קבלת עול מלכות שמיים.

    הרב ויקטור עטיה הופיע גם הוא בפני הילדים בסדנא מיוחדת הכוללת קסמים, טלפתיה וסיפור אישי – במטרה לחזק ולעודד ולהעצים את הכוח היהודי בילדים האלו שעד לא מכבר חיו כמוסלמים לכל דבר ועניין.

    עם סיום חמשת הימים הרווים בהפעלות, חיבורים והנחלת היהדות, התקשו הילדים והילדות לעזוב את המקום. כל אחד ואחת מהם ניגש בתורו אל צוות המדריכים והמדריכות ונפרד מהם בדמעות, תוך שהוא מצהיר שלא ישכח את הימים האלו, ימים שממלאים אותם בכוח לכל ימות השנה.

    הרב משה כהן מיד לאחים שעמל רבות על הפקת הקייטנה אומר "למרות הספקות והחששות הטבעיים של חלק ניכר מהילדים בתחילה, הצוות שלנו עשה את הקסם שלו והם יצאו מהקייטנה מאושרים ועם חיוך גדול; יודעים שיש להם משפחה מחבקת, תומכת ואוהבת. יודעים שהם חלק ממשפחת יד לאחים שתמיד תהיה שם בשבילם".

    הגב' שורי קוסטליץ מהמחלקה להצלה מטמיעה ביד לאחים אומרת "מלבד הכוח שהקייטנות האלו נועדו להעניק לילדים, הם גם נותנים כוח ומרחב אוויר לאימהותיהם הגיבורות, בהתמודדות היומיומית הלא פשוטה שלהם".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      איזה מרגשששש!!! יישר כח לארגון המיוחד!!!!!