כך עולם התורה הספרדי סגר את הרישום לשנה הבאה

    ארי טננבוים No Comments on כך עולם התורה הספרדי סגר את הרישום לשנה הבאה

    איזה ישיבה חדשה הפתיעה ברישום, היכן הוקדמו המבחנים, מי בחן את התלמידים ואיזו ישיבה ערכה מבחן מקדים | סיקור הישיבות החדשות בעולם התורה הספרדי ומי עומד מאחורי הרישום בישיבות המובילות | הפרטים המלאים

    צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עולם התורה הספרדי סגר השבוע את הרישום לישיבות הגדולות לשנה"ל הבעל"ט, זמן ניכר לאחר המבחנים בישיבות הליטאיות. כך נשמר המתח הלימודי בישיבות הקטנות והלחץ הגדול מסתיים בימים אלו ממש בהם הישיבות הקדושות סוגרות את הרישום לשיעור א' תשפ"ב.

    הפתעת השנה ברישום הנוכחי היא ללא ספק פתיחתה של הישיבה החדשה אבני נזר, מיסודו וראשותו של הגר"ז כהן שליט"א. הישיבה בראשות הגאונים הגדולים הרב משה הראל שליט"א, הר"מ הבכיר משיבת באר התלמוד שעבר לישיבה החדשה. הגר"מ שליט"א ידוע בשיעוריו העמוקים ובהעמדת תלמידים מופלגים בתורה ויראה.

    כמו כן יכהן עימו בראשות הישיבה הגאון הרב אשר חמוי שליט"א ר"מ בישיבות נזר התלמוד ושבות יהודה, אשר מהם מגיעות קבוצות מובילות ונבחרות לישיבה ומיטב התלמידים חפצים להמשיך עימו לישיבה הגדולה החדשה. הגר"א חמוי מפורסם בהעמדת תלמידים בתורה והנהגה. כמשגיח בישיבה יכהן הגה"צ הרב רחמים זיאת שליט"א אשר ידוע בשיחותיו המאלפות ובבניית בחורים בני תורה.

    את הרישום מנהלים צוות רשמים מורחב ביניהם הרב יעקב אגסי יו"ר ארגון רוממות והרב שמעון אזרזר.

    הישיבה החדשה מצטרפת לישיבות נוספות המובילות בעולם התורה הספרדי, בהם ישיבת אש התלמוד בראשות הגר"י לסרי שליט"א והגרא"מ וילנסקי שליט"א. הישיבה מונה כ-400 בחורים ומציינת ביקוש אדיר בקרב בני הישיבות הקטנות. הבוחנים הם ראשי הישיבה והמראיין הוא המשגיח הגר"פ איפרגן שליט"א.

    עקב הצפיפות ניסו לצמצם את מספר התלמידים לשיעור א' החדש, שימנה 60 בחורים בלבד, מה שיצר לחץ עצום להתקבל לישיבה. לאור זאת הוחלט השנה כי יתקיימו מבחנים מקדימים אשר יקבעו מי יתקבל למבחן אצל ראשי הישיבה. למרות הכל תפתח הישיבה שיעור של 76 תלמידים. את הרישום מנהל הרב חיים יזדי.

    ישיבת יסודות זיאת במושב יסודות, בראשות הגר"א ויזמן שליט"א, מונה כ-400 בחורים וזוכה לביקוש מבורך עם קבוצות גדולות וחזקות מהישיבות המובילות בבני ברק וירושלים. השיעור ימנה 70 בחורים בלע"ה. הבוחנים הם הרמי"ם הגר"ח כהנים והגר"ש שרייבר שליט"א, והמראיין הוא המשגיח הרב רבינוביץ שליט"א. את הרישום מנהל הרב מ. קורן מרבני הישיבה.

    ישיבת מאור התורה המונה כ-350 תלמידים עומדת בראשות הגר"א סלים שליט"א. הבוחנים הם הרמי"ם הגר"י שרהבני והגר"ש טולדאנו שליט"א, חתניו של ראש הישיבה. המראיין הוא המשגיח הרב אלגרבלי שליט"א. הישיבה תפתח שיעור א' של 50 תלמידים. לישיבה יש ישי"ק מוצלחת אשר משם מגיעה קבוצת עילית לישיבה"ג. את הרישום מנהל הרב גוטפרוינד משגיח בישיבה.

    ישיבת בית שמעיה, בראשות הגר"ש אנגלנדר שליט"א, אשר בוחן יחד עם בנו הגר"א שליט"א אשר גם מראיין את הנבחנים. בשנים קודמות הקדימה הישיבה את המבחנים בשונה משאר הישיבות החשובות, אך בשנה זו הוחלט לאחר התייעצות עם הגרמ"ה הירש שליט"א כי הישיבה לא תקדים את המבחנים, רק במקומות החפצים בכך. את הרישום מנהל בנו חביבו של רה"י הגר"א אנגלנדר, ולשיעור א' הבא התקבלו 80 תלמידים.

    ישיבת רכסים בראשות הגר"צ סופר שליט"א מונה כ-600 תלמידים ומובילה בכמות על שאר הישיבות הקדושות. הבוחנים הם ראש השיבה וצוות הרמי"ם בראשות הרב גדליהו שליט"א. המראיין הוא בנו של רה"י הגר"י סופר. הישיבה מציינת רישום טוב ותקבל שיעור של 100 תלמידים. את הרישום מנהלים קבוצת בחורים מבני הקיבוץ יחד עם הרב שמואל סימן טוב והגר"י סופר בן רה"י.

    ישיבת שערי תבונה בראשות הגר"א חדד שליט"א הישיבה מונה 300 בחורים. הישיבה מציינת ביקוש גדול ומתייחדת ברמה גבוהה כאשר הרמי"ם בישיבה הם הגר"א בן זמרא והגר"מ בן שושן שליט"א. המראיין הוא המשגיח הגר"ח יזדי שליט"א המופקד על קבלת התלמידים. לישיבה יש 2 ישיבות קטנות אשר משם מגיעות קבוצות עילית לישיבה גדולה, הפותחת שיעור של 66 בחורים. הישיבה רושמת הצלחה גדולה בשנה זו כאשר התגבשו קבוצות חזקות מהישיבות הקטנות המובילות.

    ישיבת באר התלמוד בראשות הגר"י כהן שליט"א מונה כ-400 תלמידים. הבוחנים הם ראש הישיבה הרב חנוך כהן שליט"א וצוות הרמי"ם. המראיין הוא המשגיח הרב אליהו אהרון שליט"א המכהן בנוסף כראש ישיבת תל ציון לצעירים. לישיבה יש ישיבה קטנה נחשבת מאוד בירושלים ומשם מגיעה קבוצה גדולה ואיכותית לישיבה הגדולה. שיעור א' הבא ימנה כ90 תלמידים, כאשר את הרישום מנהל הרב עזרא בן שמעון מרבני הישיבה.

    ישיבת דרכי דוד בעיר בית שמש בראשות הגר"מ ישראל שליט"א מונה כ-200 בחורים. הבוחנים הם ראשי הישיבה הרב שילוני והרב חזן שליט"א. את הראיון עורך הרב יעקב זיאת שליט"א מרבני הישיבה, המופקד על קבלת התלמידים. בשנה האחרונה נכנסה הישיבה למבנה חדש ומפואר בעיר בית שמש ותפתח שיעור של 40 תלמידים. הישיבה רושמת הצלחה מיוחדת בשנה זו.

    ישיבת משכנות התורה בראשות הגר"א כהן מונה כ-400 תלמידים. הבוחנים הם ראש הישיבה והמראיין הוא המשגיח הרב אוסטרי שליט"א. בשונה משנים קודמות בישיבה מציינים כי יפתח שיעור של 70 תלמידים. את הרישום מנהלים בוגרי הישיבה הרב זכאי והרב ליזמי.

    ישיבת ראשית חכמה בראשות הרב אטון שליט"א. השנה השקיעה הישיבה רבות להצלחת הרישום והחזירה עטרה ליושנה כאשר התקבלו לשיעור א' הבא 44 תלמידים. את הרישום ניהל הרב אהרון בסורי שליט"א.

    ישיבת באר יהודה בראשות הרב טופיק שליט"א רושמת לשורותיה כ-50 תלמידים. הישיבה מצטיינת בקו ישיבתי ספרדי שמור מאוד ובדרך לימוד בדרכם של חכמי פורת יוסף. את הרישום מנהל הרב יוסי ניאזוב שליט"א.

    ישיבת יסודות לב תל אביב הנמצאת בשכונת הדר יוסף בעיר תל אביב בראשות הגרב"צ לב שליט"א מונה כ-270 בחורים. הבוחנים הם ראש הישיבה וצוות הרמי"ם הישיבה נמצאת במתחם ישיבת הרמב"ם בראשות הגר"ד פרץ שליט"א. הישיבה התכוונה לפתוח שיעור גדול ולהרחיב את בנין הישיבה אך עקב התנכלות שכנים בעיר תל אביב, אשר עיניהם צרה בקיומה של הישיבה, הבניה נעצרה. בעקבות כך הישיבה תפתח שיעור של 50 תלמידים. את הרישום מנהל הר' נתי מזוז בוגר הישיבה.

    יגדיל תורה ויאדיר. בהצלחה לכל בחורי הישיבות – עשו חייל בלימוד והרבו בקידוש השם במקומכם.



    0 תגובות