ניגוד עניינים? קרליץ מגיב: "דוחה את הניסיון להטיל בי דופי"

    ישראל רובין No Comments on ניגוד עניינים? קרליץ מגיב: "דוחה את הניסיון להטיל בי דופי"

    חבר ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון, הרב מרדכי קרליץ דוחה את הטענות לניגוד עניינים בכהונתו בוועדה: "אני דוחה מכל וכל את הניסיון להטיל בי או בפעולתי דופי, ואיני רואה מקום לפסול את עצמי"

    צילום: דוברות הרשות השופטת
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש עיריית בני ברק לשעבר, חבר ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון, הרב מרדכי קרליץ דוחה את הטענות לניגוד עניינים כהונתו בוועדה.

    הרב קרליץ השיב היום לפניית מר נתן בסל ואזרחים נוספים, באמצעות עורכי הדין יובל יועז ודורון ברקת, שטענו במכתב ששיגרו לנשיאת בית המשפט העליון ולוועדת החקירה הממלכתית – כי קרליץ מצוי בניגוד עניינים בכהונתו בוועדה, זאת לטענתם בשל עובדת היותו פוליטיקאי, חבר הנהלת מפלגת 'דגל התורה' ואף שובץ במקום ה-117 ברשימת יהדות התורה לכנסת. עוד טענו הפונים, כי לקרליץ חברות קרובה עם בכירי חברי הכנסת החרדים, ביניהם חברי הכנסת מקלב, דרעי גפני וליצמן.

    לטענת הפונים, למפלגות החרדיות יש עניין רב בתוצאות עבודת הוועדה, הין בהיבט של אחריות אישית או מיניסטריאלית לכשלים שהוועדה עשויה למצוא ושהובילו לאסון, והן בהיבט של אינטרסים מפלגתיים או סקטוריאליים הנוגעים למאבקי השליטה על הר מירון ומתחם קבר הרשב"י.

    הפונים הצביעו גם על כך שאחד מחברי 'ועדת החמישה', האחראית על מתחם הקבר, הוא הרב דב קפלן המשמש ראש 'ישיבת צפת' ובנו של הרב קרליץ מנהל את אותה ישיבה.

    קרליץ השיב היום לפנייתם ודחה האת הטענות מכל וכל: "עיינתי במכתבכם ולא ראיתי כל סיבה לפסול עצמי מלכהן בוועדת החקירה", כתב קרליץ. "אני סמוך ובטוח כי אין בליבי שום דעה קדומה כנטען במכתבכם, כי איני פועל בניגוד עניינים ומשוא פנים, וכי אדון בכל דבר הנוגע לתפקידי זה בפתיחות מירבית".

    "למעשה", תקף קרליץ "מכתבכם הוא בגדר ניסיון לערוך מעין 'שימוע ציבורי', ודרישה לפרט את השקפות עולמי. אומר רק זאת, אין יסוד לטענה כי אני, כביכול, שולל מלכתחילה השתתפות בהילולת מירון".

    "אמת", הוסיף "אני חבר בהנהלת דגל התורה והייתי מועמד מס' 117 ברשימת יהדות התורה לכנסת, אך זהות פוליטית אין בה כדי לפסול חבר מכהונה בוועדת חקירה".

    "אשר לטענה כי אנשים שונים המנויים במכתב הם חברים אישיים שלי – מבלי לקבוע בשלב זה אם מי מהם עתיד בכלל להיות מוזהר על ידי ועדת החקירה, רמת ההיכרות שלי עם המנויים במכתב אינה מגיעה לכדי חברות ממש", כתב קרליץ. "אני סמוך ובטוח שאדע לעשות מלאכתי נאמנה ולמלא את השליחות שהטילה עלי נשיאת בית המשפט העליון ומתוך תקווה כי הוועדה תשכיל למצוא את הדרך הראויה כדי לאפשר את קיום האירוע לצד שמירה על הבטיחות. אני דוחה מכל וכל את הניסיון להטיל בי או בפעולתי דופי, וכאמור איני רואה מקום לפסול את עצמי".



    0 תגובות