כתב אישום: רגמו רכב באבנים באכזריות רבה ופצעו את נוסעי הרכב

    ישראל רובין No Comments on כתב אישום: רגמו רכב באבנים באכזריות רבה ופצעו את נוסעי הרכב

    הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד 6 צעירים ערביים שהשתתפו בהתפרעות במסגרתה הותקף באכזריות קשה רכב של יהודים, נרגם באבנים ונוסעיו נפצעו

    זריקת אבנים. אילוסטרציה צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרקליטות מחוז דרום הגישה לבית המשפט המחוזי בב"ש 3 כתבי אישום נגד 6 נאשמים, מתוכם 5 קטינים, אחד מהם בן כ-15 והאחרים בגילאי כ-17 מאום בטין, המייחס לכל אחד לפי חלקו ביצוע מעשי טרור לפי חוק המאבק בטרור של חבלה בכוונה מחמירה, יידוי או ירי של אבן או חפץ אחר לעבר כלי תחבורה, היזק במזיד לרכב ממניע גזעני, התפרעות ועבירות נוספות.

    המעשים שבכתבי האישום אירעו במסגרת גל של הפרות סדר והתפרעויות אלימות ברחבי הארץ, על רקע לאומני-גזעני, שהתרחשו במוקדים רבים ברחבי המדינה. כל זאת, בעת שמדינת ישראל מנהלת מערכה צבאית המכונה "מבצע שומר החומות" כנגד ארגון ה"חמאס" ברצועת עזה, ובעת שהאוכלוסייה האזרחית במדינת ישראל מצויה תחת מתקפה של מאות רקטות.

    על פי עובדות כתבי האישום, בלילה שבין ה- 10.05.21 לבין 11.05.21, הגיעו הנאשמים ואחרים לאזור הפרות הסדר בכביש 60, סמוך לישוב אום בטין בנגב ויחד עם אחרים, כשהם רעולי פנים, הבעירו צמיגים, חסמו כבישים וידו אבנים לעבר כלי רכב וניידות המשטרה, הכל מתוך מניע לאומני – אידיאולוגי. הנאשמים ומתפרעים נוספים עקרו ממקומה את גדר ההפרדה בין נתיבי הנסיעה וחסמו את הכביש בעזרת הגדר, האבנים והצמיגים הבוערים. הנאשמים, בצוותא עם אחרים, עצרו רכבים על מנת לראות האם נוהג בהם יהודי או ערבי, אם היה מדובר ברכב של ערבי, הותר לרכב לעבור ואילו לעבר רכבם של היהודים ידו הנאשמים ואחרים אבנים.

    מכתב האישום עולה, כי ההמון וביניהם הנאשמים זיהו רכב בו נוסעים יהודים והחלו לרגום את הרכב באבנים רבות, שמשות הרכב נופצו והרכב נעצר כאשר שני מתלוננים כלואים ברכב ומוקפים בהמון. הנאשמים, בצוותא, התנפלו על הרכב, הכו ברכב, וחיבלו בצמיגי הרכב. הנאשם בן ה-15 רגם את הרכב באבנים באכזריות רבה עד שהמתלונן נפצע במספר מקומות בגופו ואף בראשו כאשר התלונן צועק שיניח לו. במקביל, מצדו האחר של הרכב, הגיח תוקף נוסף, שזהותו אינה ידועה למאשימה, וניפץ את שמשת הרכב בצדה של המתלוננת, הטיח לעברה אבן והיא נפצעה.

    המתלוננת ניסתה להסתתר על רצפת המושב הקדמי של הרכב על מנת להגן על עצמה, תוך שהיא לוחצת על לחצן מנעול הדלת כדי למנוע מההמון שהתקהל מחוץ לדלת הרכב וניסה לפתוח את דלת הנוסע, לפתוח את הרכב ולהגיע אליהם.

    לבסוף, הגיע למקום ש'ייח, אשר הרחיק בדחיפה את הנאשם וכך המתלונן הצליח להימלט עם רכבו, כאשר כל אותה העת ממשיך ההמון לרגום את הרכב באבנים, עד אשר הצליחו להתרחק מעט מהמקום ואמבולנס של מד"א פגש אותם והביאם לטיפול רפואי. יחד עם הנאשמים השתתפו במעשים אלו עשרות מתפרעים נוספים.

    חלק מהנאשמים, תיעדו בטלפון הנייד שלהם את אירוע התקיפה, את הפרות הסדר וידויי אבנים, צילמו תמונות והעלו את התיעוד והסרטונים לרשת החברתית.

    בכתב האישום צוין, כי הנאשמים, בצוותא עם אחרים, סיכנו חיי אדם בכך שיידו אבנים לעבר כלי תחבורה בנסיעה, גרמו למתלוננים פציעה תוך שימוש באבנים, והכל מתוך מניע לאומני – אידיאולוגי, פגעו ברכבים מתוך מניע גזעני, והתנהגו באופן שמפר את שלום הציבור.

    בפרקליטות מסרו כי "הפרקליטות רואה בחומרה רבה התנהלות של הפרות סדר ופגיעה באנשי כוחות הביטחון ובאזרחים, ותפעל בנחישות ביחס לכל פורעי חוק המבקשים להפר את הסדר הציבורי במדינת ישראל".

    הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.



    0 תגובות