- רדיו קול חי - -

חדש במכבי: מכשיר לבדיקת צהבת בשיטה שאינה פולשנית

כל הורה טרי מכיר את המשמעות של "צהבת ילודים". עלייה בערכי הבילירובין היא תופעה נפוצה אצל תינוקות בני יומם, וזוהי אחת הבדיקות הראשונות שנערכות לכל תינוק, מיד לאחר הלידה. כאשר ערכי הבילירובין עדיין גבוהים, לא ניתן כידוע לבצע את ברית המילה במועדה ולכן הורים רבים מעוניינים לבדוק את התינוק קודם ברית המילה.

עד לאחרונה בדיקת הבילירובין הרגילה במרפאות האחיות מבוססות על דקירה קלה ברגלו של התינוק, אך בשנים האחרונות פותח מכשיר בילירובין TC – מכשיר לביצוע בדיקת בילירובין בילודים בשיטה שאינה פולשנית, בלי דקירות כואבות ובדיקות מיותרות. זהו מכשיר המודד בילירובין דרך העור- בלי דקירה , ומיועד לתינוקות עד 14 יום.

יצוין כי מרבית התינוקות לא זקוקים לבדיקה נוספת לאחר הבדיקה עם המכשיר החדשני. לבד מהכאב וחוסר הנעימות שנחסך מהתינוקות וההורים, הבדיקה החדשה יעילה וקצרה בהרבה. התשובות מתקבלות מיידית וניתן לפעול באותו הרגע בהתאם לתוצאותיה. זאת בשונה מהבדיקה שנעשית בדקירה שצריך לחכות לתוצאותיה לאחר שליחתה למעבדה.

בימים אלו הוסיפו במחוז הצפון של מכבי מכשיר בילירובין TC ראשון במרכז הרפואי של מכבי בשד' בן גוריון 80/א בקריית מוצקין. זהו המכשיר השני במחוז הצפון, והוא מצטרף למכשיר בילירובין TC הקיים במרכז הרפואי כרמל-חורב בחיפה לו קיים ביקוש גדול מאוד. הבדיקה במכשיר נעשית בלי צורך בקביעת תור ובהפניית רופא בלבד. מסיבה זו החליטה הנהלת המחוז על הצבת המכשיר הנוסף במרחב קריית מוצקין, והוא ישמש לרווחת חברי מכבי באזור מפרץ חיפה והצפון כולו.