- רדיו קול חי - -

ח"כ רגב על אי טיפול בגשר המוגרבים: "מחכים לאסון מירון 2?"

ח"כ מירי רגב העלתה היום (ראשון) לשולחן הכנסת הצעה דחופה לסדר בנוגע לסכנת קריסת גשר המוגרבים, שמהנדס שבדק את הגשר התריע מפני קריסה אפשרית.

ח"כ רגב אמרה: "גשר המוגרבים שהחליף את סוללת העפר ידוע כבר שנים כמפגע בטיחותי וסכנה לציבור, הוגשו עתירות לבג"צ, הוגשו אינספור דו"חות מומחים על הסכנה הטמונה בגשר העץ הרעוע, אך הממשלה שותקת ומסרבת להרוס את הגשר הישן ולהקים במקומו דרך גישה ראויה להר הבית שאינה מסכנת את ציבור המתפללים בכותל".

עוד הוסיפה, "בשבוע הבא יחול ט' באב ואחריו חודש הרחמים והסליחות. מועדים בהם יפקדו מאות אלפי מתפללים את רחבת הכותל. האם לא די לעם ישראל אסונות מיותרים, שיכלו להימנע עם נקיטה יוזמה ופעולה מונעת?".

לכן הבהירה רגב, "אסור לחכות עוד רגע אחד עם הריסת הגשר ובניית מענה הולם, הכתובת על הקיר, והדם יהיה על הידיים של כל אלה שישבו מהצד ושתקו".

רגב הזכירה כי "בחורף 2004 קרסה סוללת עפר שכונתה מעלה המוגרבים. הסוללה, הייתה דרך הגישה לשער המוגרבים, אחד משערי הכניסה להר הבית. שער המוגרבים, הינו השער היחיד דרכו נכנסים מבקרים לא מוסלמים, וכוחות הביטחון במקרה חירום להר הבית. בשל כך, לאחר הקריסה בנתה הקרן למורשת הכותל גשר עץ זמני. שתפקידו להחליף את אותה סוללת עפר שקרסה".

"כיום, 17 שנה אחרי, אותו גשר זמני עדיין עומד, רעוע מתמיד. גשר המוגרבים הוגדר כמסוכן על ידי מומחי בטיחות ויש להחליפו מיד בגשר קבוע. בדצמבר 2011 מהנדס העיר ירושלים שלח צו סגירה לגשר בשל אותו חשש. תוכנית הגשר החדשה אושרה כחוק כבר לפני שנים רבות אך ביצוע התוכנית מתעכב" האשימה רגב.

"אף עתרו נשים הנוהגות להתפלל דרך קבע בכותל, בבקשה להסיר את גשר העץ המסוכן, ולהעתיק לייעודו המקורי. אך הרשויות דוחות ומעבירות את הפניות מיד ליד ואותן נשים פנו לבג"צ שיכפה על המדינה לפרק את הגשר" סקרה רגב את העניין המשפטי.

רגב מתריעה כי "לאור האסונות הטראגיים במירון ובגבעת זאב, אסור לחכות עוד רגע אחד עם פירוק הגשר. עלינו לקחת אחריות לחיי אדם, ולדון בדחיפות בסכנה העולה מקריסת הגשר. בחודשיים הקרובים עם תחילת חודש הרחמים, תשעה באב, אירועי הסליחות ההמוניים ושאר מועדי ישראל עומדים בסכנה מאות אלפי אנשים".

בסיוםמדבריה שאלה ח"כ רגב, "כיצד מונעים מהאסון הבא שיקרה? מדוע הסרת הגשר המסוכן ממשיכה להתעכב? האם עד שלא נשלם בחיי אדם לא יוסר המפגע הבטיחותי הזה?".