עתירה לבג"ץ נגד דחיית מועד העברת התקציב

    אליהו גרין No Comments on עתירה לבג"ץ נגד דחיית מועד העברת התקציב

    התנועה לאיכות השלטון עתרה נגד שינוי חוק יסוד הכנסת המאריך את מועד העברת התקציב: "איון מוחלט של חובת הממשלה החדשה להעביר תקציב"

    אולם בית המשפט העליון צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (ראשון) לבג"ץ לקבלת צו על תנאי וצו ביניים נגד העברת החקיקה שתדחה את מועד העברת תקציב המדינה ב-45 יום נוספים לאחר הקמת הממשלה, מעבר ל-100 הימים העומדים לרשותה כעת להעביר תקציב או להתפזר.

    בתנועה הבהירו, כי ככלל ומשיקולי מינהל תקין, מתנגדת התנועה לאיכות השלטון למתן שהות ארוכה לממשלה להתנהל ללא תקציב שמפוקח על ידי הכנסת ואף טוענת כי החובה לאשר תקציב הוא עקרון יסוד ראשון במעלה בחוקי המדינה. בפרט, התייחסה התנועה לבעייתיות הרבה שהשינוי בחוק היסוד הכנסת מגלם עבור התקציב הנוכחי, הצפוי לעבור רק בחודש נובמבר למרות שהממשלה הושבעה כבר ביוני. "כך ובאופן אבסורדי, יעבור תקציב לחודש וחצי בלבד וזאת לאחר שהמדינה מתנהלת בתקציב המשכי כמעט שנתיים ובתקופה רוויה באתגרים כלכליים".

    בנוסף, ביקרה התנועה לאיכות השלטון את העובדה שבעקבות שינוי החקיקה, ייווצר מצב במקרים מסוימים בו תקציב המדינה לא יעבור באותה שנת כספים – באופן שיפגע הן בדמוקרטיה והן בכלכלה הישראלית.

    כזכור, ב-23/5 הוציא בג"ץ 'התראת בטלות' על 'פשרת האוזר' שדחתה את המועד האחרון להעברת התקציב ועל חוקים מסוג זה בעתיד. בית המשפט קבע כי בחקיקת התיקון לחוק היסוד, נעשה 'שימוש לרעה בסמכות מכוננת'.



    0 תגובות