- רדיו קול חי - -

המתווה שיוצג לקבינט: הכסף הקטארי יועבר למשפחות נזקקות דרך בנק הדואר

הכסף הקטארי: לקבינט המדיני -בטחוני שיתכנס היום (ראשון), יוצג מתווה חדש להעברת הכספים לרצועת עזה. בנוסף, הקבינט ידון בנושא השבויים והנעדרים ושיקום הרצועה.

על פי המתווה שיוצג לשרים לא תהיינה עוד הכנסות של מזוודות מלאות בדולרים לרצועת עזה, דבר שסייע לחמאס להמשיך בחיזוק תשתיות הטרור שלו – אלא הכסף שיוכנס לרצועה יועבר למשפחות נזקקות דרך בנק הדואר בעזה, רק לאחר שעבר בחינה של השב"כ שיוודא שאותן משפחות לא קשורות לביצוע פעולות טרור. עם זאת, סכום הכסף שיוכנס לעזה לא ישתנה ויעמוד על 30 מיליון דולרים בכל חודש.

כזכור, ביום ראשון האחרון התייחס ראש הממשלה [1], נפתלי בנט לבלוני התבערה מעזה ולתקיפת צה"ל ברצועה וניסה לייצר משוואה חדשה: "אתמול בלילה צה"ל תקף בעזה בתגובה לבלוני תבערה. אני מבהיר פה שוב – דברים השתנו. ישראל מעוניינת בשקט ואין לנו שום עניין בפגיעה בתושבי עזה, אבל אלימות, בלונים, צעדות, הטרדות למיניהן ייענו בתגובה חריפה".

צילום וידאו: איתי בית און/ לע"מ, סאונד: בן פרץ/ לע"מ

צילום: פלאש 90

בנט התייחס גם לכסף הקטארי ואמר: "אנחנו גם עובדים על פתרון שיאפשר את הסיוע ההומניטארי לתושבי עזה, אבל ללא מזוודות הדולרים. מזוודות הדולרים זה משהו שירשנו, וצריך לעבור מן העולם".