הצעת החוק של פינדרוס: לא יוטלו סנקציות על ח"כ שעמד במילתו

    אבי רבינא No Comments on הצעת החוק של פינדרוס: לא יוטלו סנקציות על ח"כ שעמד במילתו

    על רקע כוונת ימימנה להכריז על ח"כ עמיחי שיקלי כח"כ פורש לאחר התנגדותו לחוק האזרחות, ח"כ יצחק פינגדרוס מגיש הצעת חוק שתגן על חברי כנסת שעמדו הבטחות לבוחרים ולא יוטלו עליהם סנקציות, של ח"כ שהוכרז עליו פורש

    ח"כ יצחק פינדרוס צילום: עדינה ולמן - דוברות הכנסת
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס הגיש היום (רביעי) הצעת חוק שתמנע להגדיר ח"כ שנאמן להבטחות מנהיגי המפלגה לבוחרים כפורש, החוק מגיע על רקע הצבעת אי אמון בממשלה וכנקמה על הצבעתו ראשי ימינה שוקלים להכריז על חבר הכנסת שיקלי כפורש, מה שיטיל עליו סנקציות וימנע ממנו התמודדות לכנסת הבאה.

    ח"כ יצחק פינדרוס הסביר כי על פי הצעת חוק, "חבר כנסת שהצביע בניגוד לעמדת סיעתו עקב קיום הבטחת בחירות שניתנה על ידי סיעתו לבוחר, קודם הבחירות – לא יחשב כפורש מסיעה".

    בדברי ההסבר, מציין יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס את שורת ההבטחות של מנהיגי ימינה למצביעיהם טרם הבחירות: "לא לשבת עם לפיד, אפילו רק ברוטציה, לא לשבת עם מרץ, לא לשבת עם חברת הכנסת אבתיסאם מראענה ולא להתמנות לראש ממשלה כיו"ר סיעה עם עשרה מנדטים בלבד".

    את כל ההבטחות הללו הפר בנט ורוב חברי סיעת ימינה, בעוד ח"כ שקלי נותר נאמן למצע המפלגה והבטחת ראשיה. "סעיף 6א לחוק יסוד: הכנסת נועד להגן על סיעות מפני מעשי יחידים שעבור תמורה יבגדו במפלגתם ויפעלו להקים או להפיל ממשלה בניגוד לעמדת סיעתם.

    בשל חוסר הסבירות הקיצונית בהפרת הבטחות בחירות רבות, ליבתיות ומשמעותיות, המחוקק לא נתן דעתו על מצב בו.



    0 תגובות