"בפעילות משותפת שהשתיקה יפה לה"; איך לא הושג רוב לחוק של גנץ?

    אבי רבינא 2 Comment on "בפעילות משותפת שהשתיקה יפה לה"; איך לא הושג רוב לחוק של גנץ?

    בלשכתו של יו"ר יהדות התורה מפרסמים הבוקר הודעה, בה רומזים כי ידם בדבר ובמגעים מול רע"מ הם אלו שהובילו לכך שלא יושג רוב לחוק המבקש ליתן רשות לצה"ל שלא לקבל פטורים מטעמי דת לבנות סמינרים כאשר יש חשד לתצהיר שקרי

    צילום: יונתן זינדל, אוליבר פיטוסי \ פלאש 90
    8:48
    29.03.24
    קובי פינקלר No Comments on עשרות חיילים סורים נהרגו בתקיפה המיוחסת לישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בלשכת יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני רומזים הבוקר (רביעי), כי יש להם יד בהורדתו של החוק בנושא פטור מטעמי דת – מסדר היום של מליאת הכנסת, אמש.

    "בפעילות משותפת שהשתיקה יפה לה של יו"ר ש"ס הרב דרעי ויו"ר יהדוה"ת הרב גפני, הקואליציה נחלה הלילה כשלון חרוץ נוסף ולא השיגה את הרוב הדרוש לחוק שירות הביטחון שירד מסדר היום", מסרו בלשכתו של גפני. "נמשיך ונפעל להפלת הממשלה הרעה הזאת".

    כזכור, לאחר שהבינו כי לא יהיה רוב לחוק בשל הימנעות של רע"מ, הקואליציה הסירה הלילה (שלישי) מסדר היום את חוק וועדות המעקב הצבאיות אחרי בנות דתיות, שעבר בשבוע שעבר בקריאה ראשונה. על פי החוק, יותר לצה"ל לעקוב אחרי בנות ישראל, שמצהירות כי הן אינן מתגייסות לצה"ל מטעמי דת. החוק זכה לכינוי חוק ההשפלה בשל ההיתר להיכנס לחייהן הפרטיים של בנות ישראל.

    הקואליציה לא הצליחה להשיג רוב, לאחר שחבר וועדת חוץ וביטחון ח"כ הרב ישראל אייכלר וח"כ הרב מאיר פרוש יחד עם הח"כים החרדיים הצליחו לשכנע את חברי הכנסת רע"מ והמשותפת להתנגד לחוק, מסיבות דתיות.

    בתחילת השבוע נאבקו ח"כ הרב אייכלר וח"כ הרב פרוש בוועדת חוץ וביטחון נגד החוק, והצליחו לנעול את ישיבת הוועדה ללא הסכמות. ניצחון חשוב נרשם הלילה בשל מהלכי חברי הכנסת החרדים והצלחת האופוזיציה.

    שר הביטחון בני גנץ אמר בתגובה: "נאלצתי למשוך הלילה חוק חשוב מאוד שמטרתו מניעת השתמטות מצה"ל של נשים שנתנו הצהרת שווא על דתיותן. המשמעות היא שהוועדה שיכלה לבטל פטורים כאלו, תפורק, ואנחנו במערכת הביטחון ניוותר בלי הכלים להתמודד עם התופעה".

    עוד מסר גנץ, "צר לי מאוד, שמפלגת הליכוד ומפלגות ציוניות נוספות, מביאות לפגיעה בביטחון ועידוד השתמטות. כשר הביטחון אכנס את הצוותים המקצועיים, ונבחן כיצד לפעול בנושא כבר בימים הקרובים".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      לא הבנתי מה זה החוק הזה ?
      גם היום עוקבים אחרי בנות שחושדים בהם ומנסים לגייס אותם בכפיה.

      1. ההבדל, שעד היום היה להם גיבוי מהחוק לעקוב, ומעכשיו לא יהיה להם גיבוי