אין רוב: החוק להשפלת בנות ישראל – לא עלה להצבעה

    איתי גדסי No Comments on אין רוב: החוק להשפלת בנות ישראל – לא עלה להצבעה

    לאחר שרע"מ הודיעה כי תימנע, הקואליציה משכה את החוק ל"גיוס בנות" שהצהירו על פטור מטעמי דת ודיווחו כזב. החוק מתיר את השפלתן של הבנות ופגיעה בפרטיותן ע"י מעקב חסר תקדים אחרי אורח חייהם | גנץ: "המשמעות היא שהוועדה שיכלה לבטל פטורים כאלו, תפורק"

    צילום: פלאש 90
    18:31
    25.04.24
    אבי יעקב No Comments on מעקב קול חי: תקלת כשרות נוספת ברשת יש חסד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שהבינו כי לא יהיה רוב לחוק גיוס בנות לצה"ל בשל הימנעות של רע"מ, הקואליציה הסירה הלילה (שלישי) מסדר היום את חוק גזירת וועדות המעקב הצבאיות אחרי בנות דתיות, שעבר בשבוע שעבר בקריאה ראשונה. על פי החוק יותר לצה"ל לעקוב אחרי בנות ישראל, שמצהירות כי הן אינן מתגייסות לצה"ל מטעמי דת. החוק זכה לכינוי חוק ההשפלה בשל ההיתר להיכנס לחייהן הפרטיים של בנות ישראל.

    הקואליציה לא הצליחה להשיג רוב, לאחר שחבר וועדת חוץ וביטחון ח"כ הרב ישראל אייכלר וח"כ הרב מאיר פרוש יחד עם הח"כים החרדיים הצליחו לשכנע את חברי הכנסת רע"מ והמשותפת להתנגד לחוק, מסיבות דתיות.

    מהליכוד נמסר: ניצחון נוסף לאופוזיציה: "בעקבות כשלון הקואליציה בהשגת רוב לחוק שירות הביטחון, החליטה הממשלה למשוך כעת את החוק, והוא לא יובא הערב להצבעה. נמשיך לפעול בנחישות כדי להפיל את הממשלה הרעה הזו".

    כזכור, בתחילת השבוע נאבקו ח"כ הרב אייכלר וח"כ הרב פרוש בוועדת חוץ וביטחון נגד החוק, והצליחו לנעול את ישיבת הוועדה ללא הסכמות. ניצחון חשוב נרשם הלילה בשל מהלכי חברי הכנסת החרדים והצלחת האופוזיציה.

    שר הביטחון בני גנץ אמר בתגובה: "נאלצתי למשוך הלילה חוק חשוב מאוד שמטרתו מניעת השתמטות מצה"ל של נשים שנתנו הצהרת שווא על דתיותן. המשמעות היא שהוועדה שיכלה לבטל פטורים כאלו, תפורק, ואנחנו במערכת הביטחון ניוותר בלי הכלים להתמודד עם התופעה".

    עוד מסר גנץ, "צר לי מאוד, שמפלגת הליכוד ומפלגות ציוניות נוספות, מביאות לפגיעה בביטחון ועידוד השתמטות. כשר הביטחון אכנס את הצוותים המקצועיים, ונבחן כיצד לפעול בנושא כבר בימים הקרובים".



    0 תגובות