ח"כ ארבל ליועמ"ש: "הממשלה שיקרה ביודעין לחברי הכנסת"

    איתי גדסי No Comments on ח"כ ארבל ליועמ"ש: "הממשלה שיקרה ביודעין לחברי הכנסת"

    ח"כ ארבל (ש"ס) ליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט: "מהדיון הלילה במליאה עולה תמונה קשה וחמורה בה לכאורה הממשלה שיקרה ביודעין ובכוונה לחברי הכנסת, על מנת לקדם את עניינה של הממשלה בהשגת רוב בהצבעה דבר העולה לכדי מרמה והפרת אמונים".

    ח"כ משה ארבל צילום: פלאש 90
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו 1 Comment on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ משה ארבל מסיעת ש"ס טוען להתנהלות הקואליציה ברמיה ומבקש לבדוק האם אכן היה הסכם חשאי בין ימינה לחברי כנסת ערבים בלא ידיעת הכנסת. במכתב שהעביר ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדבליט כתב ח"כ ארבל בין היתר כי מהדיון הלילה במליאה עולה תמונה קשה וחמורה בה לכאורה הממשלה שיקרה ביודעין ובכוונה לחברי הכנסת. וזאת על מנת לקדם את עניינה של הממשלה בהשגת רוב בהצבעה, דבר העולה לדבריו לכדי מרמה והפרת אמונים.

    במכתב ששיגר ליועמ"ש, כתב ארבל: "הלילה התקיים במליאת הכנסת דיון לבקשת הממשלה בצו האזרחות והכניסה לישראל (הוראת שעה) (הארכת תוקף החוק), התשפ"א-2021. במהלך הדיון נשאלה מספר פעמים שרת הפנים, חברת הכנסת איילת שקד, אם ישנו הסכם בכתב או בעל פה בין סיעות הקואליציה לפיו חברי סיעות רע"ם ומר"צ יתמכו בהצבעה על הצו או יימנעו ובתמורה שרת הפנים תשדרג את מעמדם של תושבים פלסטיניים ששוהים בארץ בעקבות נישואיהם לבני זוג ישראלים. השרה שקד השיבה במליאה כי: "שר הפנים לשעבר… נתן ל-1,600 אנשים אשרת מת"ק. גם אנחנו נאשר כמות דומה של אשרות שייבחנו בוועדה הומניטרית…הוועדה ההומניטרית תתכנס ותדון ב-1,600 מקרים הומניטריים". על סמך דברים אלו בין היתר, יש להניח, שקלו חברי הכנסת את עמדתם והצביעו בסיום הדיון במליאה. הצעת הממשלה נפלה בהצבעה שתוצאתה הייתה שוויון 59:59 בין התומכים בה והמתנגדים".

    "היום, בראיון ברדיו, אמר השר לשיתוף פעולה אזורי חבר הכנסת עיסאווי פריג': "ההסכם שהושג מול בנט ושקד העניק ליותר מ-3,000 משפחות פלסטיניות מעמד חוקי בישראל, לא רצינו לפרסם את זה בגלל הימין. פספסנו הזדמנות חד פעמית לעשות צדק לאלפי משפחות מבני עמנו״. בחלוף שעות בודדות ממועד הדיון בכנסת שנגמר במפלת הממשלה, שר בממשלה מעיד בקולו כי שרת הפנים שיקרה במליאה לחברי הכנסת על-מנת לקדם את אינטרס הממשלה ומפלגת "ימינה" ואת סיכויי צו האזרחות לזכות ברוב הקולות בהצבעה".

    "כידוע, חובתה החוקית של הממשלה היא להציג מצג אמת בפני חברי הכנסת בדבר הסכמים שקיימים בין סיעות הקואליציה. תכליתה של חובה זו היא ברורה, ליתן לחברי הכנסת המייצגים את קול בוחריהם אפשרות לשקול כהלכה את כלל השיקולים הצריכים לעניין על מנת לקבל החלטה מושכלת ומודעת. דבריו של השר לשיתוף פעולה אזורי מציגים תמונה קשה וחמורה לפיה נציגת הממשלה בדיון בכנסת שיקרה ביודעין ובכוונה לחברי הכנסת בנושא בו נשאלה ישירות, על מנת לקדם את עניינה של הממשלה בהשגת רוב בהצבעה".

    את מכתבתו מסכם ארבל כך: "מדובר במעשה חמור ביותר שמעלה על פניו חשד ממשי לעבירה של מרמה והפרת אמונים לפי סעיף 284 לחוק העונשין, בהיותו מעשה מרמה שפוגע או מבקש לפגוע בציבור וביכולת נציגיו לכלכל ולשקול כדבעי את הצבעותיהם. אבקשך לבחון את הצורך בפתיחה בחקירה בעניין זה שתתמקד בחשד לקיום עבירה של מרמה והפרת אמונים בהתנהלות הממשלה בדיון".



    0 תגובות