חיפה: עיר של הדר וקסם \\ בואו לגלות בטיול שלנו להיום

    קובי פינקלר 1 Comment on חיפה: עיר של הדר וקסם \\ בואו לגלות בטיול שלנו להיום

    מרחוק, ניבטים פסגות החרמון, בתיה של העיר התחתית והדר הכרמל פזורים בינות לשטחים ירוקים | חיפה? מסתבר שיש כאן הכל | קובי פינקלר נסע לשם, הסתבובב בעיר וחזר עם תובנות כדי שלכם יהיה את הטיול הכי טוב שאפשר

    צילום: קובי פינקלר
    21:51
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on הרב שווינגר: "עולם הישיבות ישרוד גם בלי תקציב"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יופי והדר נטלה העיר חיפה. לא בכדי, מרכזה של עיר הכרמל הוא בהדר. לא רק היופי. מכאן (הרוב) התחיל. בתי המלון הראשונים כתיאודור (הרצל..), מערכת עיתון 'הצופה' הוותיקה , שוק תלפיות וקסם עירוני מכל עבר. וכשעולים בכרמלית שחזרה לפעולה כבימיה הטובים או במכונית למרומי הכרמל לטיילת לואי, נראה צפון הארץ ותכול מפרץ חיפה כאילו לקוח מציור.

    מרחוק, ניבטים פסגות החרמון, בתיה של העיר התחתית והדר הכרמל פזורים בינות לשטחים ירוקים ו"ההר הירוק כל ימות השנה" כדברי השיר מקבל כאן משמעות מיוחדת.

    17 תצפיות מיוחדות יש בפסגת הכרמל. אחת מהן היא במרפסת התצפית בטיילת לואי . הטיילת שהוקמה בשנת 1992 ואורכה 400 מטר נמצאת ברחוב יפה נוף.

    ועם בטיילות עסקינן, לאחרונה פתחו בחיפה גם טיילת ליד הים – פארק הכט.

    הטיילת יפה ומוגנת (הילד לא יכול לרוץ לפסי הרכבת או לכביש), יש הרבה דשא ואזור גדול לרוץ, לרכב על אופניים או סתם לשחק בכדור .בפארק אזור גדול של גן שעשועים, 6 גרסאות שונות של נדנדה על חבל, אומגה, מתקני טיפוס עם חבלים, נדנדות משפחתיות, קרוסלות לרבים ולבודדים, מגלשות, בקיצור מקסים.

    נחל לוטם

    סמוך לנקודת היציאה מהכרמלית (הרכבת התחתית היחידה בארץ), מתחיל מסלול רגלי משפחתי בנחל לוטם. הליכה בתוך הירוק ועצי הכרמל. הולכים לאורך הגדה הצפונית מזרחית עד למפגש סימון שבילים. נפרדים מהסימון הכחול ופונים ימינה במסלול הירוק. עליה לא קלה אך קצרה עד לרחוב דרך הים תוביל אותנו חזרה למרום הכרמל. אפשרות נוספת היא באוטובוס העולה מעלה בכל כמה דקות. שימו לב. בשבועות האחרונים היה זיהום בנחל והעיריה מטפלת בו. בררו לפני במוקד העירוני.

    גן החיות הלימודי

    אפשר לעשות זאת ביום חול ואפשר אם רוכשים כרטיס מבעוד מועד, לעשות זאת גם בשבת (אפילו 'גוי של שבת' הוצב שם בכניסה).

    מגיעים לשער הכניסה לגן החיות במרומי הכרמל בגן האם, נכנסים ומתחילים להיות ילדים לכמה שעות. גדולים כקטנים נהנים מבעלי החיים, מתנועותיהם, ממאכליהם, מהתנוחות בהן ניתן למוצאם ובקיצור מכל מה שגן חיות נותן.

    העובדה שגן החיות נושק לנחל לוטם מוסיפה לו נופך משלו. נוסיף לכך את העובדה שליד כל בעלי החיים ישנו הסבר וכתובת כולל פסוקים מהתנ"ך והתלמוד (כמו ליד כלוב החסידות) וזו פשוט חויה. בהחלט תמורה מושלמת.

    "קסמים במושבה"

    "קסמים במושבה" היא סיור מרתק, מעניין ומיוחד במינו המבוצע על ידי הקוסם ואומן האל- חושי יוני אלאדיני . הסיור עובר בנקודות מפתח בהיסטוריה החיפאית, ומספר את הסיפור הטמפלרי דרך הצד האנושי של בעלי המקצוע באותם זמנים.

    ישנם שני סיורים. הראשון במרכז הכרמל והשני במרום הכרמל באזור יפה נוף. כל אחד קסום ומלא קסם.

    בכל נקודה מעביר הקוסם קטע ייחודי המשלב קוסמות בשילוב חוויה אלחושית הקשור לנושא של בעלי המקצוע באזור. הסיור במושבה הגרמנית, עובר דרך בית הרוחות של סר אליפנט, מפעל הסבונים שהיה באזור, בית המחלבה, הבנק של היישוב הטמפלרי, בית העם של הטמפלרים ובנין הדואר של הקהילה, בוסתן הפירות /של ילדי השכונה, שוק תלפיות ובית הכנסת שנסגר ואפילו בית החרושת לקרח ( חכו להפתעה לבנה..). הסיור בפסגת הכרמל, מביא את סיפור האנשים שפעלו במקום. יש הפתעות.

    בכל אחת מהתחנות שבהן עובר הסיור, מעביר "אלדיני הגדול" קטעי קוסמות ואשליות אלחושיות יוצאות דופן, שמשאירים את המשתתפים פעורי פה. הסיור מתאים לכל המשפחה ומומלץ מאוד לכל הגילאים. משך הסיור כשעה וחצי. לפרטים: יוני- טלפון 052-3786660

    סיורי אמנות רחוב

    סצינת אמנות הרחוב של חיפה מעולם לא היתה צבעונית יותר. סיורים ב-3 שכונות בהן הגרפיטי וציורי הקיר הם חלק בלתי נפרד מהנוף והתרבות המקומית.

    מיהם? מה הם רצו להגיד? ואיך כל זה קשור לעיר? כל הסודות נחשפים בסיור פוטוגני וקליל.

    סיור יוצרים

    המייקרים (׳יוצרים׳) של העיר התחתית פותחים את דלתות הסטודיו שלהם וחושפים בפני המבקרים את תהליכי העבודה שלהם. בסיור תפגשו יוצרים מתחומים שונים: צורפות, עיצוב אופנה, עיצוב קרמי, עיצוב גרפי, אמנות קירות ועוד… הסיורים מתקיימים בקבוצות של עד 20 משתתפים.

    סיורי אוכל

    פותחים כל בוקר עם קפה ומאפה? גם אנחנו. הזוגיות המושלמת של קפה ומאפה הופכת לסיור פוטוגני וטעים, עתיר פחמימות וקפאין. כשרות מהודרת בסיור הפרטי שנבנה עבורכם.

    לסיורים פרטיים: שירי – אימייל: [email protected]

    והיכן אוכלים ולנים? מלון קולוני

    המלון, שנבנה בשנת 1905 ע"י הטמפלרים, השתמר מעל ל 100 שנה בלב המושבה הגרמנית, האזור ההיסטורי המשוחזר במרכז חיפה.

    המלון ממוקם בלב אזור התיירות, בסמוך למלון מגוון רחב של מסעדות, בתי קפה ומרכז קניות. המלון סמוך לתחנת רכבת מרכז- השמונה בחיפה ובמרחק הליכה קצר מהנמל ומחופי הים של חיפה.

    זהו אחד מהמיוחדים במלונות חיפה המתאים גם כמלון עסקים וגם כמלון בוטיק למחפשים מלון בוטיקי בעיצוב מיוחד.
    המלון כשר בכשרות מהודרת בהשגחת הרבנות חיפה. טלפון: 04-851-3344

    בסמוך למלון בשד' בן-גוריון 48 נמצא מרכז מידע של עמותת התיירות של עיריית חיפה. במרכז זה ניתן לקבל מידע רב על אפשרויות בילוי וביקור בחיפה וסביבתה. טלפון: 04-8535606
    ניתן לקבל את המידע גם באתר האינטרנט של העמותה: www.tour-haifa.co.il

    ולקינוח – מוזיאוני חיפה

    במוזיאונים רבים התברכה חיפה. אם חשקה נפשכם במדע סורו אל מוזיאון המדע(מדעטק) בבניין הטכניון הישן בהדר הכרמל.

    מדעטק – המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל בחיפה, פותח את הקיץ עם מסע מהפנט בזמן ומזמין את המבקרים לגלות את "סודות הדינוזאורים", חוויה רב חושית במימד חדש ופורץ גבולות, בו הדינוזאורים מתעוררים לחיים – פיזית וגם וירטואלית, בזכות טכנולוגיה חדשנית.

    התערוכה לוקחת אותנו למסע גילוי דרך שלוש תקופות שונות בציר הזמן: טריאס, יורה וקרטיקון, ומציגה בהדרכות וגם בסיור עצמאי, איך הדינוזאורים התפתחו וכיצד השתלבו בסביבה ובין בני מינם, באמצעות 47 דינוזאורים אינטראקטיביים בגודלם האמיתי – ממידות ילדים ועד לגובה 7 מטרים ואורך של 15 מטרים, הפרושים בכל רחבי המוזיאון והפארק הפתוח.

    בנוסף, נערכת במתחם חדש הקרנה היקפית וירטואלית של 360 מעלות בשילוב הרמוני של אורות וצבעים, הלוקחת את המבקרים לצלילה סוחפת עם חיות פרהיסטוריות תת ימיות, וגילאי 7 ומעלה יוכלו גם להיכנס למתחם חדשני של מציאות מדומה עם משקפי VR, ולחוות טיול בפארק היורה, הגורם להרגשה, שאנחנו נמצאים, פיזית, בתקופת חייהם ולצידם של הדינוזאורים, במרחק נגיעה ממש.

    לאורך כל התערוכה יפעל מתחם פעילות ויצירה של חקר דינוזאורים מבית היוצר של המוזיאון וברוח גישתו הייחודית: למידה חווייתית ורב חושית מתוך משחק והנאה. לרשות המבקרים תעמודנה עמדות צילום, סרטונים ועוד, והמבקרים יגלו את התשובות לשאלות הכי מסקרנות: מתי הדינוזאורים חיו, איך נראה כדור הארץ בתקופתם, אילו חיות מתקופתנו התפתחו מהם, מדוע נכחדו ואיך אנחנו, עשרות ומאות מיליוני שנים אחריהם, יכולים לחשוף את סודותיהם הכמוסים ביותר.

    התערוכה מתאימה לכל המשפחה והמבקרים בה יוכלו ליהנות גם מכל שאר הפעילויות במוזיאון: עשרים תערוכות מדע עם מאות מוצגים אינטראקטיביים להפעלה עצמית במגוון ענק של נושאים מדעיים מרתקים. רחוב שמריהו לוין 25, חיפה, www.madatech.org.il

    אם מוזיאון יפני, עושה לכם טוב על הנשמה גשו למוזיאון טיקוטין הצמוד למלון דן כרמל.

    תערוכת הצילומים במקום מרהיבה. בבניין סמוך, אוצרות התרבות היפנית. מעניין.

    אם בים ובהיבט הימי אתם חפצים, אזי בדרומה של חיפה ממוקם מוזיאון ההעפלה, המוזיאון הימי ומוזיאון חיל הים בו ניתן לראות את שרידי גשר הפיקוד של הצוללת דקר וכן את אחרונת ספינות שרבורג, ספינות הטילים שהוברחו מצרפת. מוזיאון המדע 04-8614444 . מוזיאון יפני 04-8383554 המוזיאון הימי 04-8536622

    פרטים על כל אתרי התיירות ומידע נוסף- העמותה לתיירות חיפה 04-8535605

     

    כתב וצילם: קובי פינקלר | בחדר העריכה: ארי טננבוים



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ישר כוח! נשמח שהכתבות הנ"ל יתייחסו למקומות הנגישים לנכים. כדי שגם אדם עם מגבלה פיזית יוכל להנות מטיולים בארצנו הטובה.