משפט נתניהו: מועד חידוש הדיונים נדחה בשבוע נוסף

    ישראל רובין No Comments on משפט נתניהו: מועד חידוש הדיונים נדחה בשבוע נוסף

    בית המשפט קיבל את בקשת הפרקליטות להארכת המועד להעברת חומרי החקירה לסנגורים ואף דחה את הדיון הבא בשבוע נוסף

    בית המשפט המחוזי בירושלים | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90 צילום: Olivier Fitoussi/Flash90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משפט נתניהו: בית המשפט המחוז בירושלים, קיבל היום (שני) את בקשת התביעה להארכת המועד להעברת חומרי החקירה הנוספים לסנגורים עד ל-11/7. מדובר בחומרים בהם בין היתר שיחות של ישועה עם פוליטיקאים נוספים. חומר שהפרקליטות לא העבירה לצוות ההגנה עם הגשת כתב האישום כנדרש.

    בנוסף, הדיונים נדחו שוב ועדותו של ישועה תתחדש רק ב-19/7, זאת "בהנחה שעד אז תסתיים היערכות הצדדים בנוגע לחומרי החקירה החדשים", כפי שצוין בהחלטה.

    יצויין, כי זמן לא רב לאחר מכן תחול פגרת בתי המשפט ועם כמות חומרי החקירה החדשים – נראה שעדותו של ישועה, העד הראשון מתוך מאות עדים במשפט – תימשך עוד זמן רב.

    פרקליטי ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו הביעו אמש (ראשון) את הסכמתם לבקשת התביעה להארכת המועד להעברת חומרי החקירה הנוספים.

    "נוכח הצהרתה של המאשימה לפיה היא לא תוכל לעמוד במועדים שנקבעו על ידי בית המשפט הנכבד ולהעביר לידי ההגנה את כל החומרים עד ליום 5.7.2021 , ומתוך שאיפה מהמאשימה תבצעו הפעם את מלאכתה כהלכה, אין מנוס מקבלת הבקשה למתן ארכה נוספת"

    הסנגורים ציינו כי על הפרקליטות להשלים את החיפוש באופן 'מקיף ויסודי' ואין מקום ל'קיצורי דרך'. הם הוסיפו כי "ככל שהמאשימה סבורה כי גם מועד זה אינו ריאלי מבחינתה, כך שכדי לעמוד בו היא מבצעת "חיתוכים" שונים על מנת לצמצם את החיפוש ותוצריו, הרי שעליה להודיע לבית המשפט ולהגנה מהו פרק הזמן הנדרש לה לצורך ביצוע החיפוש המלא והעברת כלל התוצרים לידי ההגנה".

    מעט לפני הסכימו גם בני הזוג אלוביץ לבקשה והציעו שאף יינתן למאשימה פרק זמן נוסף כדי שתוכל להשלים את איתור חומר החקירה באופן מלא וגם 'לשקול את משמעויותיו'. "מושכלות יסוד של הפעלת שיקול דעת מחייבים שמרגע שגולה, גם למאשימה, חומר חקירה רלוונטי, היא תשקול את השלכותיו על עמדותיה ותפיסותיה בתיק", נכתב בתגובתם.

    הסנגורים הוסיפו, כי "בקשות הארכה של המאשימה מלמדות על ההיקף העצום של חומר החקירה שלא גולה להגנה במועד הגשת כתב האישום".



    0 תגובות