התשובה להסתה: 500 נערים מתחזקים כתבו לראשונה בחייהם 'חבורה'

    אבי יעקב No Comments on התשובה להסתה: 500 נערים מתחזקים כתבו לראשונה בחייהם 'חבורה'

    חמש מאות נערי קרן ההסעות קיבלו תעודות הוקרה על כתיבת חידושי תורה וחבורות לראשונה בחייהם בכנס מרשים ומרגש שנערך בהיכלי מלכות בראשות גדולי ישראל

    צילום: יח"צ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אל מול גלי השנאה נגד הציבור החרדי נערך שלשום אירוע מרגש ומרשים כאשר למעלה מ-500 בחורי חמד כ"י התכנסו ביום שלישי בבני ברק לכנס השנתי של "קרן ההסעות" לציון סיום כתיבת "חבורות" והענקת תעודות הערכה. מדובר בתלמידי שיעור א' בישיבות קטנות, בוגרי "קרן ההסעות" בבתי הספר של החינוך העצמאי, שזכו לחיי תורה ונכנסו בשנה האחרונה לישיבות הקדושות בזכות ההסעות ופרויקט הכוונה לישיבות וטיפול ההמשך.

    רוחות ההסתה והשנאה שמנשבות בעוצמה מול המגזר החרדי לא יכלו לעמוד מול הרוח העזה של הכמיהה לחינוך יהודי תורני טהור. נערים אלו שרבים מהם עד לפני כמה שנים למדו בבתי ספר ממלכתיים, מנותקים כליל מחיי תורה ומצוות. והנה, היום הם באים לכאן כלמדנים צעירים חובשי ספסלי הישיבות הקדושות וכותבי "חבורות" בגמרא. ההורים הנרגשים, שחלקם חזרו בתשובה בזכות בניהם מחו דמעות התרגשות לנוכח בניהם הגדלים לתפארת.

    על בימת הכבוד באירוע ישבו גדולי ומרביצי תורה, בראשם מרן ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי שליט"א גאון ישראל הגר"ד לנדא שליט"א, מרן הגאון רמ"ה הירש שליט"א, מרן הגאון רבי דוד כהן שליט"א, מרן הגאון ר' שרגא שטיינמן שליט"א, הגה"צ רבי חזקיהו משקובסקי שליט"א מראשי קרן הסעות, הרב מרדכי קרליץ יו"ר קרן ההסעות, הרב אליעזר סורוצקין מנכ"ל החינוך העצמאי, מנהלים מפקחים ואישי חינוך.

    התלמידים ישבו מול שולחנות ערוכים לסעודת מצווה כשהמנחה מקדם ומכריז כי "כמידי שנה אנחנו עומדים נפעמים מול הקלסרים עבי הכרס עם דפי החבורות של התלמידים. כל עמוד וכל קטע מוכיחים כי יש שכר לעמלכם. הרבה עמל וידיעה הושקעו בחידושי תורה אלו".

    מרנן ורבנן גדולי התורה ברכו בזה אחר זה את התלמידים הנרגשים שיזכו לעלות בתורה "כי הם חיינו ואורך ימינו". לאחר מכן עלה אל הבמה בחור עיוור שהקריא את ברכתו בכתב ברייל והודה עמוקות לראשי קרן ההסעות על התמיכה והעזרה לאורך כל הדרך מבית הספר  ועד היום כשהוא חובש כיום את ספסלי הישיבה.

    באדיבות: תוצאות אפקטיביות
    ,

    תוצאות אפקטיביות

    באדיבות: תוצאות אפקטיביות
    ,

    תוצאות אפקטיביות

    באדיבות: תוצאות אפקטיביות
    ,

    תוצאות אפקטיביות

    באדיבות: תוצאות אפקטיביות

    שולחן הכבוד במעמד

    באדיבות: תוצאות אפקטיביות

     

    בקשב רב נשמעו דבריו אחד מראשוני התלמידים של קרן ההסעות שכיום הוא אברך כולל שהקים את ביתו – בית של תורה. הוא סיפר בהתרגשות כי פעילי הקרן נהלו מסע ממושך של שכנוע מול הוריו ואחיו על מנת שילמד בישיבה ובהמשך בישיבה דאגו שיוכל להמשיך ללמוד בישיבה, והנה כיום הוא זוכה להקים בית של תורה. האברך הודה מקרב לב לרבני ורכזי קרן ההסעות ולמנהלי בתי הספר ולפעילים ש"עזרו לנו להגיע להיכן שהגענו הכל מתוך חיבה ואהבה כדי שנמשיך בדרך התורה והמצוות".

    את המעמד הנעימו מקהלת שיר מזמור –  תלמידי קרן ההסעות בת"ת משיבת נפש גני תקווה כשמנהל ביה"ס מנצח על המקהלה בטוב טעם.

    בסיום האירוע המרגש, הוענק לכל תלמיד תעודת הערכה מיוחדת על חידושי התורה שכתב, וספר אורחות יושר עם מכתב אישי ממרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א. ומרן ראש הישיבה ר' גרשון אדלשטיין שליט"א.

    התלמידים וההורים שבו לביתם עם תחושת סיפוק רב להמשך התעלות בתורה ויראת שמים.



    0 תגובות