אהבת חינם: חומרת השנאה

    ארי טננבוים 2 Comment on אהבת חינם: חומרת השנאה

    מדי יום במהלך שלושת השבועות בתכנית בקצב היום בהגשת אשר גרייבר מוסר הגאון הרב אליהו שלזינגר את פינתו: "אהבת חינם" ברוח הימים | היום: מדוע כה חמורה השנאה? | האזינו

    הגאון הרב אליהו שלזינגר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בפינה מיוחדת "אהבת חינם" לרגל שלושת השבועות, מוסר רבה של שכונת גילה בירושלים הגאון הרב אליהו שלזינגר בתכנית בקצב היום – פרפראות והסברים על אהבת חינם.

    "את האהבה נידע – עלי ידי הבנת חומרת שנאת חינם" אמר הרב והסביר מדוע העוון כל כך חמור.

    האזינו:



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      להווי ידוע שהמושג השגור "אהבת חינם" אין לו משמעות ואין לו מקור בתורת ישראל. המציאו אותו כהפך ל"שנאת חינם". בחיפוש בתוכנת בר-אילן הוא נמצא רק כ-15 פעם, וכולם במאמרים מעשרות השנים האחרונות.

    2. 1

      המושג "אהבת חינם", לא רק שאין לו מקור, הוא בלתי אפשרי. ממה נפשך, אם פלוני ראוי – מבחינה הלכתית – לאהבה, אין זו אהבת חינם, ואם אינו ראוי? הרי אסור לאהוב אותו.
      אמנם קשה לעקור מושגים שנשתרשו, כאילו אהבת ישראל כוללת כל יהודי. אבל חלילה וחס לומר כך, בודאי שיש יהודים שמצוה לשנוא אותם, כגון אפיקורסים למיניהם, שאינם בכלל "ואהבת לרעך כמוך"! אם הרמב"ם פוסק שמי שאינו מאמין בי"ג עיקרים הוא אפיקורס, וכלול ב"משנאיך ה' אשנא" איך ניתן לאהבו?
      בניגוד למה שחושבים חוגים מסויימים, "אהבת ישראל" היא מצוה ככל המצוות, ויש לה גדרים בהלכה, ככל המצוות, וכפי שאדון פלוני ואדון פלוני המנפנפים בדגל "אהבת ישראל" לא יעיזו לפסוק בהלכות שבת, כך לא ברור באיזו חוצפה אנשים מסויימים מחבקים את הריפורמים ודומיהם!