בנט: "מזוודות הדולרים צריכות להיעלם; הטרדות מהרצועה ייענו בתגובה חריפה"

    איתי גדסי ואבי רבינא 1 Comment on בנט: "מזוודות הדולרים צריכות להיעלם; הטרדות מהרצועה ייענו בתגובה חריפה"

    ראש הממשלה בנט בישיבת הממשלה: "אתמול בלילה צה"ל תקף בעזה בתגובה לבלוני תבערה. אני מבהיר שוב – דברים השתנו. ישראל מעוניינת בשקט ואין לנו שום עניין בפגיעה בתושבי עזה, אבל אלימות, בלונים, צעדות והטרדות למיניהן – ייענו בתגובה חריפה. אנחנו עובדים על פתרון שיאפשר סיוע הומניטארי לתושבי עזה, אבל ללא מזוודות הדולרים. זה צריך לעבור מהעולם" | עוד אמר "אם לא יהיה לנו שיתוף פעולה והיקף התחלואה בקורונה ימשיך לעלות – נשקול החזרת חלק ממגבלות התו הירוק ונכנס את קבינט הקורונה"

    צילום: ALEX KOLOMOISKY/POOL
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום וידאו: איתי בית און/ לע"מ, סאונד: בן פרץ/ לע"מ

    ישיבת הממשלה השבועית התכנסה הבוקר (ראשון) ומאשרת בשעה זו את מינויים של מנכ"לים למספר משרדי ממשלה. בנוסף, הממשלה תדון בהצעת התיקון לחוק יסוד הממשלה שיאפשר מינוי שר נוסף במשרדי ממשלה, בחוק האזרחות (איחוד משפחות) ובחוקים נוספים.

    סדר יומה של הממשלה

    ראש הממשלה, נפתלי בנט, נשא דברים בפתח ישיבת הממשלה: "אתמול, במהלך השבת, ממשלת קפריסין פנתה אלינו לסיוע בכיבוי שריפות ענק אצלם. בלילה אישרנו את יציאתם של שני מטוסי כיבוי לקפריסין, יחד עם חומרים וציוד שיסייעו שם בהשתלטות על השריפות".

    בנט ציין: "קפריסין היא ידידה גדולה של ישראל, ואנחנו עומדים לצידה. הסיוע בוצע בשיתוף פעולה מהיר בין שר החוץ, השר לביטחון פנים ומשרד ראש הממשלה. זאת הדרך בממשלה הזאת – הכל קורה מהר, בתיאום מהיר, המעבר בין החלטה לביצוע. זו ממשלה מתפקדת שעובדת טוב ואנחנו מתכוונים להמשיך בדרך הזאת".

    ראש הממשלה התייחס להתפשטות התחלואה בישראל: "בשבוע האחרון יש עלייה בקצב הנדבקים בקורונה. כחלק מלקחי העבר, אנחנו לא ממתינים כדי להגן על בריאותם של אזרחי ישראל. צריך להבין – ברחבי העולם זן הדלתא משתולל, בקצב הפצה גבוה לאין ערוך מכל הזנים הקודמים, ואנחנו מתכוונים לשמור על אזרחי מדינת ישראל. לכן, היעד שלנו הוא: מקסימום שמירה על אזרחי ישראל, מינימום פגיעה בחיים הרגילים של אזרחי ישראל".

    בנט המשיך: "בשביל להמשיך בזה, אנחנו צריכים את שיתוף הפעולה שלכם, אזרחי ישראל. בשבוע שעבר אנחנו קראנו לנוער בגילאי 12-16 להגיע להתחסן ואני שמח לבשר שכבר 100,000 בני נוער בגילאים אלה התחסנו בזריקה הראשונה".

    עוד הוסיף ראש הממשלה: "הקצב היומי של בני הנוער זינק פי 6 תוך שבוע, פה צריך להודות לשר הבריאות בעניין. אבל, זה לא מספיק. שעון החול הולך ואוזל – כל מי שעוד לא התחסן מתבקש לקבוע כבר היום תור. החיסונים עובדים. החיסון השני הוא קריטי נגד הזן החדש, זן הדלתא – וזה עובד. יש 5 ימים שנותרו לקבלת הזריקה הראשונה כדי שנוכל לנצל את המנות הקיימות שפג תוקפן".

    בנט התייחס לסכנת כניסת הוריאנטים מחו"ל ואמר: "בעניין נתב"ג – צמצמנו את המעברים, דבר שלא קרה במשך שנה וחצי בהן כל ישראלי יכול היה לטוס במטוס היישר למדינה אדומה בלי שום התראה. זה כבר לא קורה".

    "לטוס למדינה אדומה אפשר רק באישור ואני מעדכן שאנשים שניסו לחמוק גם הורדו ממטוסים. אנחנו לא מתחכמים עם הנגיף, כי אי אפשר לעבוד עליו".

    "במהלך השבוע גם מינינו את האלוף במיל' רוני נומה לממונה על המעברים, במיוחד על נתב"ג. יש שיפור משמעותי בזמני הבדיקות בנתב"ג ובניהול האירוע. מתחם הבדיקות מוקם ברגעים אלו ממש ע"י משרד הביטחון, בשיתוף משרד התחבורה והבריאות. אנחנו מטפלים בתקלות העבר".

    בנט שיבח את שרי הממשלה: "מגיעה כאן מילה טובה לשרת התחבורה מיכאלי, לשרת הפנים שקד, לשר הבריאות הורוביץ ולשר הביטחון גנץ שפועלים ביחד בצורה יפה. שמעתי מלא מעט אזרחים שחזרו מחו"ל שיש שיפור ממשי. אנחנו לקראת חודשי הקיץ, בהם יש את הטיסות הרבות ביותר ואנחנו נמשיך לעקוב אחר זה, גם אני באופן אישי".

    "אני קורא מכאן לאזרחי ישראל: תעטו מסיכות במקומות סגורים. זה עובד. החיסון הכי טוב נגד הקורונה הוא המסיכות, המסיכות פועלות. הימנעו מצפיפות במקומות סגורים. אם לא יהיה לנו את שיתוף פעולה של אזרחי ישראל, ואם היקף התחלואה ימשיך לעלות, אנחנו נשקול החזרת חלק ממגבלות התו הירוק ולצורך זה נכנס את קבינט הקורונה אם נידרש".

    לאחר מכן, התייחס ראש הממשלה לבלוני התבערה מעזה ולתקיפת צה"ל ברצועה וניסה לייצר משוואה חדשה: "אתמול בלילה צה"ל תקף בעזה בתגובה לבלוני תבערה. אני מבהיר פה שוב – דברים השתנו. ישראל מעוניינת בשקט ואין לנו שום עניין בפגיעה בתושבי עזה, אבל אלימות, בלונים, צעדות, הטרדות למיניהן ייענו בתגובה חריפה".

    צילום וידאו: איתי בית און/ לע"מ, סאונד: בן פרץ/ לע"מ

    צילום: ALEX KOLOMOISKY/POOL

    בנט הוסיף: "אנחנו גם עובדים על פתרון שיאפשר את הסיוע ההומניטארי לתושבי עזה, אבל ללא מזוודות הדולרים. מזוודות הדולרים זה משהו שירשנו, וצריך לעבור מן העולם".

    עוד אמר ראש הממשלה בישיבת הממשלה: "בסוף דבריי אני מבקש לציין את היום הלאומי לזכרו של זאב ז'בוטינסקי שנציין השבוע. ז'בוטינסקי, מגדולי המנהיגים היהודיים בעת החדשה, היה סמל בחייו ובמותו".

    "במהלך השנים, הוא הפך מדמות שנויה במחלוקת, למנהיג שכמעט בכל קצות הקשת הפוליטית מאמצים חלקים ממשנתו. נדמה לי שכל אחת מהמפלגות שמיוצגות בממשלת האחדות שלנו, נוטלת חלקים מהדברים שם".

    "ההדר הבית"רי, דמותו כמנהיג, ערכיו ומשנתו של ז'בוטינסקי הם עבורנו השראה לפעילותנו הציבורית כיום. לצד השוני הפוליטי בינינו, אנחנו כל יום מתאמצים למצוא את המאחד, להתמקד במאחד ולבחור בו על פני המפריד. אנחנו מיישמים את המורשת הזו בממשלה שלנו, הלכה למעשה, יום יום. כך, בעזרת ה', גם נמשיך", סיים בנט.

    שרת הפנים, איילת שקד מסרה הצהרה קצרה לתקשורת טרם ישיבת הממשלה בה הצהירה כי תעלה להצבעה את חוק האזרחות, כלשונו: "חוק האזרחות יעלה מחר כלשונו, הוראת השעה פוקעת בשלישי ולכן זה צריך לעלות מחר. גם ראשי האופוזיציה ראו את חוות הדעת של השב״כ לפני פחות מחודש והבינו על סמך חוות הדעת הזו שהחוק חייב לעבור. אני לא מאמינה שהם ישנו את דעתם".

    השר יועז הנדל התייחס לכך גם הוא בפתח ישיבת הממשלה: "חוק איחוד המשפחות חייב לעבור, מי שפועל נגדו פועל בוחר לשתף פעולה עם המשותפת ועם בל״ד כדי להנחיל פה מציאות פוסט ציונית. אנחנו נילחם בזה, אני חושב שזה מביך בעיקר את האופוזיציה שבמשך שנים ארוכות קראה לעצמה ״ימין״ ו״לאומי״ ובכל מיני סיסמאות גדולות ובסופו של דבר מוכנה בשביל טריק פוליטי, להכניס אצבע לעין שלנו ולהוציא את העין של עצמם ולפגוע במדינת ישראל. אני מקווה שהם יתעשתו מהר מאד".

    עוד הוסיף, "אני לא יודע אם החוק יעבור אבל אני יודע דבר אחד, שמי שמצביע נגד חוק ציוני מפלרטט עם מחוזות הפוסט ציונות והוא צריך לעשות חשבון נפש גדול. אני חושב שכל חברות הקואליציה צריכות ליישר קו. אין הסברים לחוסר יישור קו, זה לא נכון כשזה מגיע מימין וזה לא נכון כשזה מגיע משמאל. ועדיין, זה לא נותן שום תירוץ לכאלה שחושבים שהם נמצאים במרחב הציוני, להצביע בעד הליך פוסט ציוני".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      איך רואים שבנט קורא מהדפים ולפיד חצי רדום מציץ אליהם🤣🤣🤣