חוקרים מעריכים: ללא צעדים משמעותיים, נגיע ל-1,000 נדבקים ביום בתוך כשבועיים

    צבי טסלר 1 Comment on חוקרים מעריכים: ללא צעדים משמעותיים, נגיע ל-1,000 נדבקים ביום בתוך כשבועיים

    חוקרי האוניברסיטה העברית מעריכים כי מספר הנדבקים היומי בקורונה צפוי להגיע לכ-1000 מאומתים ליום בתוך כשבועיים. העליה בתחלואה קשה ובינונית איטית משמעותית, אך מקדם ההדבקה של התחלואה הבינונית והקשה מדביק את הקצב בפער של 5 ימים

    בדיקות קורונה צילום: פלאש90
    16:30
    25.04.24
    איתי גדסי No Comments on ירושלים: אלפי בני ישיבות מעדת תימן התכנסו לשמחת חג

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חוקרי האוניברסיטה העברית העבירו הערב (מוצ"ש) למועצה לביטחון לאומי, ניתוח עדכני על מצב התחלואה בקורונה בישראל, ממנו עולה כי מספר הנדבקים היומי צפוי להגיע לכ-1000 מאומתים ליום בתוך כשבועיים.

    על פי הניתוח של חוקרי האוניברסיטה העברית, מקדם ההדבקה מתייצב על כ-1.5, ומוביל להכפלה במספר הנדבקים היומי כל כשבוע.

    החוקרים ציינו כי, כצפוי – בזכות התפלגות גילאי הנדבקים והחיסון, העליה בתחלואה קשה ובינונית איטית משמעותית. ולא ניתן עדיין להעריך עד כמה גל ההדבקה הנוכחי יוביל לתחלואה. למרות זאת, מקדם ההדבקה שמוערך על ידי התחלואה הבינונית וקשה עוקב אחרי ההדבקה (בעיכוב של 5 ימים).

    על פי הדו"ח של חוקרי האוניברסיטה העברית, ללא שינוי באופן ההתנהגות – הקפדה על מסכות, תו ירוק מרוכך – בסבירות גבוהה לא נצפה האטה ונראה שקשה למנוע הגעה לכ-1000 נדבקים יומיים בתוך כשבועיים. החוקרים ציינו כי אפקט המסכות לא ניכר כרגע.

    לדברי החוקרים, המתנה ללא שינוי במגבלות בשלב זה – תחייב נקיטת צעדים יותר קשים בהמשך להשגת אפקט דומה.

    החוקרים ממליצים מאחר ואין מספיק מידע בשלב זה לגבי ההשפעה של התחלואה – למקד מאמצים במניעת הדבקה לאוכלוסיה פגיעה, ובייחוד דגש בבתי חולים ובתי אבות.

    כמו כן, ציינו החוקרים כי החיסונים ניכרים כפחות יעילים במניעת הדבקה מאשר בעבר, כ-60-80% לעומת הערכות בוריאנט אלפא (הבריטי) של מעל 90%. בשלב זה אין בחינה בישראל של יעילות החיסון בתחלואה קשה, אך בעולם ניכר שהגנה זו דומה לעבר.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      לא מבין מה הבעיה
      רה"מ הנוכחי כתב ספר איך מנצחים את הקורונה, פשוט לפתוח בעמוד הנכון ולפעול בהתאם…………