חבר הקונגרס הציוני: "הרפורמים לא מייצגים את יהדות אמריקה"

    אסתי פלד 1 Comment on חבר הקונגרס הציוני: "הרפורמים לא מייצגים את יהדות אמריקה"

    יו"ר ומייסד סיעת 'ארץ הקודש' בקונגרס הציוני העולמי, הרב פסח לרנר בראיון ל'קול חי': "אנחנו מייצגים את היהדות בעולם, ולשם כך התמודדנו בהוראת גדולי ישראל, עד היום אנשים נגד היהדות ונגד ישראל אמרו שהם מייצגים ולכן היה חשוב להשמיע את קול האמת"

    יהודים בארה"ב צילום: נתי שוחט / פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: נתי שוחט / פלאש 90

    יו"ר ומייסד סיעת 'ארץ הקודש' בקונגרס הציוני העולמי, הרב פסח לרנר שוחח עם אבי מימרן במהדורה המרכזית, על הנציגות הרפורמית בקונגרס הציוני: "אני לא פגשתי אותם ולא מדבר איתם. מה פתאום שאנחנו ביחד בקואליציה? אני לא חושב שיש איתם שיתוף פעולה".

    "אנחנו מייצגים את הדתיים ואת אלו שאכפת להם מארץ ישראל", מדגיש הרב לרנר "יש לכולנו הרבה מחלוקות עם השמאל, שלדעתי הוא לא ציוני. כשהביאו את השגרירות לירושלים מי היה הראשון להיות נגד? הרפורמים, כשממשל טראמפ הכיר בגולן מי התנגד? הרפורמים".

    "אני נכנסתי להסתדרות הציונות כדי להגיד 'עד עכשיו אנשים הם אמרו שהם מייצגים את יהדות אמריקה', אנחנו באים להגיד זה לא ככה", מבהיר הרב לרנר.

    יו"ר סיעת ארץ הקודש בקונגרס הציוני, נשאל האם על חברי הכנסת החרדים לשבת באותה ועדה עם ח"כ רפורמי: "הם צריכים לשאול את הגדולים ולקבל הדרכה מהם. אני לא יכול להביע את דעתי בנושא הזה ברדיו. זה לא אותו דבר כמו בהסתדרות הציונית. זה לא דומה בכלל".

    הרב לרנר שב ותקף את התנועה הרפורמית: "הם לא מייצגים את יהדות אמריקה, ליהדות אמריקה אכפת מארץ ישראל. מי תמך בישראל במבצע שומר החומות? אנחנו. להם היו טענות בעד הפלסטינים".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כשגדלתי בעיר גדולה בארה"ב היו כמה וכמה מוסדות וקהילות של הרפורמים זה היה לפני כמה עשורים בינתיים לא חינכו את הדור הצעיר של אז להתחתן בכלל כל שכן לא עם יהודים ולכן לא צמח דור חדש זה כבר עשרים שנה חוץ מהרוסים שהגיעו והצילו להם את חלק מהמוסדות ביחד עם היורדים מארץ ישראל ועוד כמה שחזרו קצת בתשובה כולם לא רפורמים ולכן על פי רוב סגרו את הקהילות שלהם ומכרו אותם למוזיאונים ולעירייה או השכירו או שהצטרפו כמה קהילות לתוך מבנה אחד וכדומה מי שמסתפק במה שאני אומר מוזמן לבוא לבקר ולראות או לשאול את חב"ד הם פעילים בשטח ויכולים להעיד ולהגיד