אוחנה: "יש מדיניות איפה ואיפה באכיפה המשטרתית"

    אסתי פלד No Comments on אוחנה: "יש מדיניות איפה ואיפה באכיפה המשטרתית"

    ח"כ אמיר אוחנה, לשעבר השר לביטחון פנים בראיון ל'קול חי': "יש מדיניות בררנית ואני חושב שהמשטרה צריכה לפעול באופן יותר שוויוני ופעלתי לשם כך. מיניתי את ניצב בדימוס אריק יקואל – אני חושב שהוא סייע בידי לבנות גשרים בין החרדים למשטרה, וזה היה קשה במיוחד בתקופת הקורונה. אני מאוד מקווה שהדבר הזה ימשך"

    אמיר אוחנה צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש 90

    שר לביטחון פנים לשעבר, ח"כ אמיר אוחנה אומר כי המשטרה נוהגת באי שוויון במדיניות האכיפה כלפי מגזרים שונים: "יש איפה ואיפה ואני חושב שהמשטרה צריכה לפעול באופן יותר שוויוני ופעלתי לשם כך".

    בשיחה עם אבי מימרן במהדורה המרכזית, התייחס אוחנה לנושא הנוכחות של חברי האופוזיציה בכנסת: "באופוזיציה יש גם את הרשימה המשותפת שלא בהכרח מתנהלת יחד עם איתנו בכל דבר ועניין, אבל הנוכחות באופן כללי מאוד טובה גם בשעות הקטנות של הלילה ואני חייב לציין את כל סיעות האופוזיציה. צריך לומר שהליכוד מפלגה עם הרבה מנדטים ואם אותו אחוז ממפלגת הליכוד לא מגיעים ואותו אחוז ממפלגה אחרת זה מספרים שונים לגמרי".

    "אבל הנוכחות היא טובה, כולל ראש הממשלה לשעבר שאתה רואה אותו במזנון החכים בשעה 4 לפנות בוקר בין הצבעה להצבעה וכולנו נמצאים כדי להעביר את הממשלה הרעה הזו", מוסיף אוחנה.

    עוד אומר אוחנה בנושא הנוכחות: "אין קיזוזים באופוזיציה. לצערי היו מספר אירועים שבהם חכים התקזזו אבל זה לא היה חלק מהמדיניות המוצהרת וזה לא אמור לקרות. נמצה את היכולות האופוזיציוניות שלנו כדי להעביר את הממשלה הזו. יש פה גניבת דעת, גניבת קולות ואני מקווה שנוכל בהקדם להחזיר את המדינה לפסים הנכונים".

    אוחנה התייחס למדיניותה של הממשלה בנושא מערכת המשפט: "אני רואה כבר בשבועיים שהממשלה קיימת את הסכנות שבה, איך למשל בנושא המשפטי הוקמה ועדה לבחינת מערכת היחסים בין הכנסת ומערכת המשפט – ומי מונו לחברים בוועדה? פרופ' קרמניצר ופרופ' נבות שעמדותיהם רחוקות מאוד מעמדות הימין ואנחנו יכולים רק לתאר לעצמנו איזו בשורה תביא הוועדה הזו. אנחנו מאוד מודאגים מהממשלה הזו בעוד נושאים רבים".

    אוחנה תקף את ההצבעה הכפולה של ח"כ אביר קארה היום במליאת הכנסת: "ההצבעה הזו היום של אביר קארה היא עבירה פלילית, בגין העבירה הזו הוגשו בזמנו כתבי אישום נגד ח"כ יחיאל חזן וח"כ גורלובסקי והם נענשו בעונשים חמורים. גם שם היה מדובר בהצבעה אחת. האירוע כשלעצמו הוא אירוע פלילי חמור. צריך להבין, זה לא שהוא הצביע מהכיסא של ח"כ אחר, שזה קורה וזה לגמרי בשוגג – אלא אביר קארה הצביע גם מהמקום שלו וגם מהמקום של עידית סילמן. בעצם הצביע פעמיים באותה הצבעה".

    אוחנה תקף לאחר מכן את התקשורת: "התקשורת מאוד מאוזנת, 12 שנה היא תקפה את הקואליציה אז עכשיו היא עוברת לתקוף את האופוזיציה".

    בעניין יחסה של התקשורת למגזר החרדים, אמר אוחנה: "גם שהתחלואה ביישובים החרדיים הייתה מאוד נמוכה – ראינו תמונות של חרדים בדיווחים על הקורונה וזה מראה שוב את המגמה וההטיה של רוב התקשורת".

    ביחס להסכם של הממשלה עם תושבי אביתר, לפינוי ההתיישבות, אמר השר לשעבר: "ההסכם הזה עם תושבי אביתר הוא מלא חורים וכולל מלא מושגים אמורפיים ואני די בטוח שהממשלה הזו לא מבשרת טובות להתיישבות ולא לשום נושא אחר".

    אוחנה התייחס לדברי שר המשפטים, על כך שבמשך 15 שנה הליכוד בראשות נתניהו לא עשה דבר לתיקון מערכת המשפט: "סער אומר שלא עשו דבר 15 שנים, כאילו שהוא לא היה שם בשנים האלו בתפקידים הכי בכירים. האם הוא עשה פעם משהו, או קיבל איזו החלטה פעם בניגוד לדעת היועמ"ש, כמו שאני עשיתי?"

    בהתייחסו למקום מגוריו של ראש הממשלה החדש, אמר אוחנה: "בנט נשאר לגור ברעננה בגלל שיש יותר מגבלות להפגנות בסמוך לבתים פרטיים. אבל יש לזה מחיר של 12-15 מיליון ש"ח שאנחנו משלמים".

    אוחנה נשאל על יחסה של המשטרה לחרדים ואמר: "אני צוטטתי כשר לביטחון פנים בישיבה סגורה אומר לממלא מקום המפכ"ל דאז 'אם היה מדובר בחרדים, ערבים או אתיופים האם הייתם נוהגים כך?' – זה היה בנוגע למפגיני בלפור שהייתה איפה ואיפה. יש מדיניות בררנית ואני חושב שהמשטרה צריכה לפעול באופן יותר שוויוני ופעלתי לשם כך. מיניתי את ניצב בדימוס אריק יקואל – אני חושב שהוא סייע בידי לבנות גשרים בין החרדים למשטרה, וזה היה קשה במיוחד בתקופת הקורונה. אני מאוד מקווה שהדבר הזה ימשך".



    0 תגובות