שר המשפטים מקדם: צמצום משמעותי של הליכים פליליים בעבירות תנועה

    ישראל רובין No Comments on שר המשפטים מקדם: צמצום משמעותי של הליכים פליליים בעבירות תנועה

    על פי הצעת החוק, קבלת קנס ונקודות על עבירת תעבורה לא תהווה עוד התחלה של הליך פלילי, אלא תדון בדיון מנהלי ולרוב לא תדרוש הגעה פיזית לדיון

    אכיפה, משטרה, משטרת התנועה
    צילום: דוברות המשטרה
    10:35
    19.04.24
    הרב אפרים אפשטיין No Comments on חג הפסח: עניין של תודעה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תזכיר חוק שהופץ היום לציבור קובע כי קבלת קנס ונקודות על עבירת תעבורה לא תהווה עוד התחלה של הליך פלילי, אלא תדון בדיון מנהלי ולרוב לא תדרוש הגעה פיזית לדיון. מדובר ברפורמה אותה מקדם שר המשפטים, גדעון סער.

    במסגרת הרפורמה, יוקם בית דין מנהלי לתעבורה במשרד המשפטים, שיפעל כערכאה ראשונה לטיפול בהפרות תעבורה מסוג ברירת משפט.

    ​הדיונים בבית הדין יתנהלו בעיקרם באמצעים טכנולוגיים, באמצעות ממשק דיגיטלי. באם יידרש דיון פרונטלי, הוא יתקיים באמצעים טכנולוגיים מבלי להידרש להגיע פיזית, פרט למקרים חריגים.

    בנוסף, ​יוקם מרשם תעבורה מנהלי בדבר הפרות תעבורה בגינן ניתנה הודעת תשלום (קנס ונקודות).

    כיום, עבירות התעבורה מסוג "ברירת משפט" מוגדרות כהליך פלילי, והן נידונות בבתי המשפט לתעבורה, שהם חלק מבית משפט השלום. בשנת 2018 לדוגמא, ניתנו בישראל 1.2 מיליון דוחות תעבורה, מתוכם למעלה ממיליון דוחות ברירת משפט, ונפתחו כ-140,000 הליכים פליליים בבתי המשפט לענייני תעבורה.

    שר המשפטים סער מסר: "העברת הטיפול בעבירות תעבורה למישור המנהלי מבטא גישה של דה פליליזציה בה אני מאמין ושהיא חיונית מאי פעם למערכת כפי שהבהרתי עם כניסתי לתפקיד. הרפורמה תמנע ריבוי הליכים פליליים ותמנע הגעה מיותרת לבתי המשפט ע"י שימוש באמצעים דיגיטליים".

    תזכיר החוק



    0 תגובות