הממשלה החדשה בשורת מפגשים מדיניים

    מנדי ריזל ובנצי לייזרוביץ' No Comments on הממשלה החדשה בשורת מפגשים מדיניים

    ראש הממשלה נפתלי בנט, נפגש היום עם ממלא מקום שגריר ארצות הברית בישראל, מייקל רטני, בלשכתו בירושלים | הביקור מצטרף לביקורי המדינאים בארצות הברית ובאיחוד האמירויות ביקור נשיא המדינה אצל נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, ביקור שר החוץ יאיר לפיד באיחוד האמירויות, וביקור הרמטכ"ל אצל הפיקוד האמריקאי בשבוע שעבר

    נפתלי בנט עם השגריר האמריקני צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ
    12:16
    29.03.24
    קובי פינקלר No Comments on נעצרו מחבלים שהיו מעורבים בפיגועי ירי ומטענים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה, נפתלי בנט, נפגש היום (ד'), עם ממלא מקום שגריר ארה"ב בישראל, מייקל רטני, בלשכת רה"מ בירושלים. קודם לכן אמר נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן כי הוא רוצה לפגוש בהקדם את ראש הממשלה הישראלי נפתלי בנט לצורך הנעת תהליך אזורי מחודש.

    בשעות הבוקר פורסם ביקורו של הנשיא היוצא רובי ריבלין שהציג בביקורו בארצות הברית בפני שגרירי האו"ם את לאה גולדין, אמו של הדר ז"ל ואמר: "אנו מבקשים מכם היום להצטרף אלינו במאמצים הדיפלומטיים להשיב את הדר ואת כל שבויינו הביתה. עזרו לנו לסיים את הסיוט המתמשך הזה"

    "על הקהילה הבינלאומית לאלץ את איראן לשתף פעולה עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית כדי להגן על המזרח התיכון. לאפשר לאיראנים להוציא לפועל את תוכנית הגרעין זה לא אחראי. לאפשר למשטר הלא אחראי הזה להשיג נשק להשמדה המונית זו טעות חמורה ומסוכנת"

    נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נועד היום, יום שלישי, י"ט בתמוז, 29 ביוני, עם משלחת שגרירים מרחבי העולם לאו"ם. במפגש השתתפו שגריר ישראל לאו"ם וארה"ב גלעד ארדן ולאה גולדין אמו של הדר ז"ל שגופתו מוחזקת בידי חמאס בעזה.

    באירוע פגש הנשיא את השגרירים: לינדה תומאס-גרינפלד, ארה"ב; ואסילי נבנזיה, רוסיה; ג'אמל פארס אלרוואי, בחריין; עומאר חילאל, מרוקו; ברברה וודוורד, בריטניה; מיטשל פייפילד, אוסטרליה; בוב ראה קנדה; אנדריאס חאדג'יצ'ריסנטו, קפריסין; אלכסנדר מרשיק, אוסטריה; ונסה פרייזר, מלטה; הארולד אגיימן, גאנה; בסיאנה קדרה, אלבניה; לצזארה סטואבה, בולגריה; מרטין קימאני, קניה; סוזאנה הורואת, הונגריה, לואיס אנטוניו לאם פאדיליה, גואטמלה; דומה תהרינג, בהוטן; חואן רמון דה לה רמירז, מקסיקו; מריה תיאופילי, יוון; מארי אליזבת' פלורס, הונדורס.

    בראשית דבריו פתח הנשיא בפניה ליו"ר הרשות מחמוד עבאס ואמר: "עלינו לשכוח אחת ולתמיד את העבר. לא נגזר עלינו לחיות יחד בין נהר הירדן לים התיכון. נועדנו לחיות יחד. זו תקוותנו היחידה להביא לסיום הסכסוך הזה. מדינת ישראל כאן להישאר לנצח, בוא נבנה את האמון בין העמים, בוא נשוב לדבר על העתיד ונחתור לעתיד מזהיר וטוב יותר עבור שני העמים".

    בדבריו לשגרירים אמר הנשיא אודות שיחתו אתמול עם נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן: "בין הנושאים שדנו בהם, ציינתי שהמזרח התיכון נמצא בצומת דרכים, נקודת מפנה. יש לנו הזדמנות היסטורית, אחריות היסטורית, לבחור בדרך הנכונה. אנו עומדים בפני הבחירה בין מלחמה או שלום, שגשוג או עוני, חוסר אמון או כריתת בריתות, להישאר בנפרד או לעבוד יחד. הבחירה שלנו, היום, היא בין נורמליות – לעוינות תמידית."

    בהתייחס לסוגיית איראן הדגיש הנשיא כי המשטר האיראני מהווה סכנה ואיום לעולם כולו והוא אינו מעוניין בנורמליות: "בבחירה בין שלום למלחמה, טהרן קיבלה את החלטתה, ובחרה במוות, בטרור, ובמלחמה על פני שלום. עד כה איראן ערערה את מרקם החיים בלבנון, סוריה, תימן ועירק. המשטר הנוכחי באיראן מבקש לשלוט במפרץ הפרסי. ומעל הכל הם מתמקדים בחיסול מדינת ישראל. הבחירה באברהים ראיסי האחראי למותם של אלפי איראנים, לנשיאות, מוכיחה שוב כי המשטר האיראני אינו מתכוון לעצור את תמיכתו בטרור ואת התוקפנות כלפי שכניו. החזון והמדיניות שלהם היא נגד נורמליזציה. לדון את כל האזור לסכסוך ואומללות אינסופיים. על הקהילה הבינלאומית לאלץ את איראן לשתף פעולה עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית כדי להגן על המזרח התיכון. לאפשר לאיראנים להוציא לפועל את תוכנית הגרעין זה לא אחראי. לאפשר למשטר הלא אחראי הזה להשיג נשק להשמדה המונית זו טעות חמורה ומסוכנת", אמר הנשיא.

    הנשיא הציג בפני השגרירים את לאה גולדין, אמו של הדר ז"ל שגופתו מוחזקת בידי חמאס, ופנה אליהם: "אנו מבקשים מכם היום להצטרף אלינו במאמצים הדיפלומטיים להשיב את הדר ואת כל שבויינו הביתה. עזרו לנו לסיים את הסיוט המתמשך הזה". את דבריו חתם בהזמנת השגרירים לשלב ידיים בעבודה משותפת עם ישראל כחזית של מדינות מתונות, בעלות ברית ושותפות גלובלית למען שלום ושגשוג. הנשיא המשיך ואמר: "בניית עתיד מזהיר דורשת עמידה נגד כל צורות הגזענות, כולל האנטישמיות, שלמרבה הצער הולכת ומתפשטת בעולם. אנו קוראים לאו"ם ולכל המדינות לגלות אפס סובלנות לכל צורותיה, ולהשתמש בכל הכלים העומדים לרשותכם, החל מחינוך וכלה בביטחון ואכיפת החוק, ואימוץ הגדרת ה- IHRA לאנטישמיות, על מנת להיאבק באיומים הללו."

    מדברי שגריר ישראל לאו"ם וארה"ב, גלעד ארדן: ״אי אפשר להתעלם מהעובדה כי קיימת הטיה חזקה נגד ישראל באו"ם וכי יותר מדי גופים של האו"ם ״נדבקו״ האנטישמיות. המספר העצום של החלטות אנטי-ישראליות במועצה לזכויות אדם ובאסיפה הכללית, כמו גם הדיונים המבוזבזים במועצת הביטחון שאמורים להתמקד באיומים אמיתיים על השלום והביטחון, כמו איראן, מבהירים זאת באופן ברור. בשנת 1947 הצביעו 57 חברי האו"ם בעד הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל. כיום, עם 193 חברים, רבים מהם בעלי ברית, אני לא בטוח שהחלטה כזו תעבור. זה אמור להדאיג את כולנו.״

    מדברי שגרירת ארה"ב, לינדה תומאס-גרינפלד: "המחויבות של ארה"ב לביטחון ישראל בלתי ניתנת לעירעור. אני גאה לעמוד לצד ישראל, כאשר פעולות מוטות וחד צדדיות נעשות נגדה. אני מקווה שנביא לקידום השלום בין ישראל והפלסטינים. אני מבקשת להודות לנשיא ריבלין על ידידותו והשותפות שלו לאורך השנים, זו מורשת מפוארת שאתה משאיר אחריך בישראל, שתהדהד לדורות הבאים."

    השגריר המרוקאי, עומאר חילאל: "אני שמח מאוד להיות פה אתכם היום, לחגוג את החברות והשותפות. בין העם המרוקאי והישראלי יש 3000 שנות חברות וחיים משותפים. חלקנו את בניית האומה שלנו והממשל המרוקאי הקפיד לשמור ולהגן על הקהילה היהודית ששכנה בתוכו על השנים. אני רואה את המזרח התיכון משתנה ואיני מתכחש לסכנות והקשיים אבל אני אופטימי מאוד. מה שקרה לפני מספר חודשים הוא לא פחות מהיסטורי. איש לא צפה שמדינת ישראל תגיע להסכמים שכאלה. לא דמיינתי שאחגוג פה חנוכה בניו יורק כשגריר וזה ממלא אותי תקווה ואופטימיות. יש הזדמנות להתקדם, לקדם דיאלוג, לשמור על הביטחון- אין לנו אלטרנטיבה פרט לשלום. שלומה של כל אומה ואומה קשור בשלומה של שכנתה במשפחת האומות. לנו במשפחת האומות יש מחויבות לאחדות הזו ולערכים המשותפים הללו ולבניית עתיד טוב יותר עבור האזור כולו. לאו״ם יש מחויבות להלחם בשנאה, באיסלאמופוביה, באנטישמיות- כולנו הבנים של אברהם ולכולנו יש עתיד אחד. אדוני הנשיא, עכשיו כשיתפנה לך קצת יותר זמן, בא לבקר אותנו במרוקו בבקשה.״

    שר החוץ, יאיר לפיד  התארח ונאם בטקס קביעת מזוזה ופתיחת הקונסוליה הכללית בדובאי בהשתתפות גם נציגי הקהילה היהודית בדובאי. לפני הנאום הסירו את הלוט מקיר הקונסוליה, וקבעו מזוזה ביחד- שר החוץ יאיר לפיד והשר לענייני סחר חוץ – ת'אני בן אחמד אל זייודי. אליהם הצטרפו מנכ״ל משרד החוץ, אלון אושפיז והקונסול הכללי של ישראל בדובאי, אילן שטולמן.

    "מה שאנחנו פותחים היום אינה רק קונסוליה, אלא גם את המרכז לשיתוף פעולה. את המקום שמסמל את היכולת שלנו לחשוב יחד, להתפתח יחד, לשנות את העולם יחד. השלום שאותו אנחנו מנציחים היום, אינו בין ממשלות ומנהיגים, אלא בין בני אדם ועמים. הוא לא השלום שלי ושל עמיתי העומדים פה, אלא של הילדים שלנו" אמר לפיד בטקס.

    נפתלי בנט עם השגריר האמריקני

    עמוס בן גרשום/ לע"מ

     

     



    0 תגובות