בעיריית ירושלים השלימו את ההיערכות לשנת השמיטה

    ארי טננבוים No Comments on בעיריית ירושלים השלימו את ההיערכות לשנת השמיטה

    ראש העיר ירושלים, משה ליאון, ערך פגישה בה השתתפו רבה של ירושלים, הגרש"מ עמאר, וראש בית המדרש להתיישבות הגר"י אפרתי, בה סוכמו הפרטים האחרונים לקראת שנת השמיטה העומדת בפתח

    צילום: דוברות עריית ירושלים
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש העיר ירושלים, משה ליאון, ערך פגישה בה השתתפו רבה של ירושלים, הגרש"מ עמאר, וראש בית המדרש להתיישבות הגר"י אפרתי, בה סוכמו הפרטים האחרונים לקראת שנת השמיטה העומדת בפתח.

    כבר לפני מספר חודשים, ביקש ראש העיר מהגאון רבי יוסף אפרתי, ראש בית המדרש להלכה והתיישבות, שינחה את גורמי המקצוע בעירייה כיצד להכין את העיר לשנת השמיטה.

    בחודשים האחרונים נערכו כינוסים מקצועיים לעובדי הגינון והתברואה, בהם קיבלו הנחיות מפורטות כיצד להתכונן לימי השמיטה. כמו כן, יועץ מיוחד מטעמו של הרב אפרתי מלווה את העירייה בשאלות שונות שעומדות על הפרק.

    במסגרת ההיערכות, אגף שפ"ע יצא למבצע חסר תקדים של שתילת עצים וגינות נוי במטרה להשלים פערים לקראת השנה הבאה בה תושבת האדמה. כמו כן, קיבלו עובדי האגף הוראות באלו מקרים מותר לטפל, מה עושים בשטחים ציבוריים ופרטיים, ואיך שומרים על קדושת פירות שביעית בפחים ייעודיים וכו'.

    היום, לקראת הישורת האחרונה וסיום ההכנות, נפגשו בלשכת ראש העיר הגר"י אפרתי יחד עם רבה של ירושלים הגרש"מ עמאר, מנכ"ל העיר איציק לארי, היועצים ההלכתיים וגורמי המקצוע מטעם העירייה לישיבת סיכום והיערכות אחרונה.

    במהלך הפגישה העלו הרבנים על נס את פעילותו של ראש העיר שיזם את ההכנות לשנת השמיטה, ודאג שעיר הקודש תכין את עצמה לשנת השמיטה בצורה מסודרת, תוך נתינת המשאבים הראויים לצורך קיום המצווה, בצורה שכמוה מעולם לא נראתה בעיר.

    ראש העיר סיפר לרבנים במהלך הפגישה כי העירייה תתקצב כבר עכשיו פעילויות לילדים ולמשפחות במטרה להעלות על נס את מצוות השמיטה ולהביא לכל בית – גם שהוא נמצא בעיר ולא בשדה – את האפשרויות לשמור על מצוות שמיטה כהלכתה.

    "ירושלים היא עיר הקודש", אמר ראש העיר לרבנים, "והיא צריכה להוביל את מדינת ישראל כולה בשמירה על המצווה הנדירה. אנחנו כמובן נשמור על שמיטה כהלכתה, ואנחנו שמחים על הזכות שנפלה בחלקנו גם לשמור על המצווה וגם להעניק פעילות תרבות והלכה לילדים ולמשפחות".



    0 תגובות