ועדת החוקה אישרה את הארכת 'חוק הקורונה הגדול' בחמישה חודשים

    איתי גדסי No Comments on ועדת החוקה אישרה את הארכת 'חוק הקורונה הגדול' בחמישה חודשים

    לאחר סיכום עם שר הבריאות על קיצור הארכת החוק: ועדת החוקה אישרה את הארכת חוק הקורונה הגדול בחמישה חודשים במקום בשישה

    צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתום דיון לילי, ועדת החוקה אישרה הלילה (בין שלישי לרביעי) לקריאה שנייה ושלישית, את הצעת החוק להארכת תוקפו של חוק הקורונה הגדול בחמישה חודשים עד ל-30.11.21. זאת לאחר שדחתה כ-600 הסתייגויות שהגישו סיעות האופוזיציה

    ח"כ יואב קיש, לשעבר סגן שר הבריאות נמנע בהצבעה: "בנושא הקורונה בעניין חיים ומוות האופוזיציה תנהג באחריות במליאה גם אם תעשה חיים קשים בדרך"

    יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב: "הגענו לסיכום עם משרד הבריאות על דעת השר, שנקצר את משך הארכת תוקפו של חוק הקורונה הגדול משישה חודשים לחמישה. העדפתי לקצר עוד יותר, ל-4 חודשים, הצוותים המקצועיים והשר ביקשו שישה. נאמרו דברים משמעותיים לגבי כוונת המשרד לגבש תזכיר חוק שיהיה מתאים יותר לתנאים הנוכחיים של ההתמודדות עם המגיפה, שיהיה גם מדתי ומאוזן בנוגע לפוטנציאל הפגיעה בחירויות הפרט".

    ח"כ יואב קיש (הליכוד), לשעבר סגן שר הבריאות נימק את הסתייגויות הליכוד: "בנושא הקורונה בעניין חיים ומוות האופוזיציה תנהג באחריות במליאה גם אם תעשה חיים קשים בדרך. אם תהיה עכשיו תקופה ללא קורונה, ולא יהיה לחץ, לא צריך יהיה את החוק. אם חס וחלילה נחזור לקורונה כסדר עדיפות לאומי המחייב פעילות נחושה של הממשלה ושל הכנסת בוועדת החוקה, אזי לצפות מהייעוץ המשפטי שיכין הצ"ח חדשה שתכניס תכנים חדשים ונקודת מבט אחרת זו טעות קשה ותמצאו עצמכם בעוד תשעה חודשים מאריכים שוב".

    ח"כ משה ארבל (ש"ס) התנער מהקריאות שהושמעו היום בוועדה המסדרת לח"כ בועז טופורובסקי להתאשפז: "אני מבקש מכולנו קואליציה ואופוזיציה להסתייג מהדברים הללו. אני מתנער מהדברים שתורמים לסטיגמה, למרות שנאמרו על ידי חברי לאופוזיציה. יש כאן בריונות אך אל לנו להשתמש בזה".

    הוא התייחס לטיסתו של "רה"מ הרזרבי" כדבריו ושר החוץ יאיר לפיד, שלא עטה מסיכה במטוס ואמר "נכון היה שיראה דוגמה אישית ויעטה מסיכה".

    7 ח"כים תמכו בהארכת תוקף חוק הקורונה הגדול: יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב (העבודה) והח"כים טטיאנה מזרסקי, ענבר בזק (יש עתיד), רות וסרמן לנדה (כחול לבן), יום טוב כלפון (ימינה), מאיר יצחק הלוי (תקווה חדשה), לימור מגן תלם (ישראל ביתנו)

    ח"כ אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת) התנגד לחוק

    2 ח"כים נמנעו: יואב קיש (הליכוד) ומשה ארבל (ש"ס)



    0 תגובות