חוק הדרה עבר בקריאה ראשונה; דרעי: "למה הוא לא חל על מינוי שופטים?"

    איתי גדסי No Comments on חוק הדרה עבר בקריאה ראשונה; דרעי: "למה הוא לא חל על מינוי שופטים?"

    חוק הדיינים – שבא להדיר את נבחרי הציבור החרדי מהוועדה למינוי דיינים, עבר בקריאה ראשונה ברוב של 56 חכי"ם מול 44 מתנגדים. אייכלר: "יש כאן הכרזת מלחמה על הייצוג החרדי כאשר שוללים את הזכות של הגברים בכנסת להיבחר"

    אריה דרעי צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה היום (שלישי) בקריאה ראשונה את הצעת חוק הדיינים – שמדיר את נבחרי הציבור החרדי מהוועדה למינוי דיינים. החוק עבר ברוב של 56 תומכים מול 44 מתנגדים. כעת ההצעה תועבר לוועדה המסדרת

    ח"כ יעקב ליצמן בדיון על החוק במליאה, מחה על כך שהשר שהציג את ההצעה בשם שר הדתות היה השר עיסאווי פריג' ואמר: "אני מאוד מכבר את השר פריג' אבל זו בושה וחרפה ששולחים אותו להציג את חוק הדיינים שזה לא נוגע אליו בכלל".

    יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי תקף את הצביעות בחוק ואמר: "יש עוד ועדה למינוי חוץ מהדיינים, יש את הוועדה למינוי שופטים שאותו חוק חל גם עליה. למה התיקון הוא רק על הוועדה למינוי דיינים ולא על הוועדה למינוי שופטים. אנחנו נגיש הסתייגות לחוק שאם הוא עובר הוא יחול גם על הוועדה למינוי שופטים ואני רוצה לבוא לראות שמישהו יסביר את ההבדל".

    דרעי הבהיר כי "החוק הזה מגלה את פרצופה האמיתי של הממשלה. החוק הזה יגרום לכך שהוועדה למינוי דיינים לא תתכנס גם בעוד שנתיים".

    ח"כ אורי מקלב הבהיר את מטרת החוק: "אני חושב שלקרוא לחוק הזה חוק הדיינים זו זילות, זה לא חוק הדיינים זה חוק של חזירות פוליטית, ושל צביעות פוליטית. כולנו יודעים למה החוק הזה בא לעולם בגלל דרישות פוליטיות בין מפלגות שמרכיבות את הקואליציה".

    ח"כ חיים ביטון קרא ואמר מעל דוכן המליאה: "אני רוצה לקרוא פה מעל במת הכנסת לארגוני הנשים, שיראו השימוש הציני שעושים פה באותו הליך שכבר קורה רבות בשנים של אותו שוויון בין גברים לנשים. הדבר שלכאורה היה דבר מבורך בעיני הרבה אנשים נאורים, נהפך להיות כרגע כלי בידיים של כאלה שמנסים לסדר להם את ההסכמים הקואליציוניים, ובכדי להדיר את החרדים מהדבר הנורמטיבי ביותר".

    ח"כ פורוש הוסיף ותקף: "החוק הזה בא רק לתאוות שלטון, אני לא יודע מי מהשרים רוצה את המקום בוועדה, אבל לעשות חוק של חרם על הנציגים החרדים, איך אדם כמו לפיד נופל בבור הזה?".

    ח"כ אייכלר אמר כי מדובר בהכרזת מלחמה על החרדים: "יש כאן הכרזת מלחמה על הייצוג החרדי כאשר שוללים את הזכות של הגברים בכנסת להיבחר. כי ידוע וכך יהיה ולא יעזור לכם, שהמפלגות החרדיות יהיו מורכבות מגברים. אם אתם רוצים לשלול את זכות הבחירה של החרדים, תגידו את זה בפירוש. היו מספיק מדינות לפני האמנציפציה שליהודים לא הייתה זכות בחירה."



    0 תגובות