לפיד בטקס פתיחת השגרירות באבו דאבי: "זהו רגע היסטורי"

    שלמה ריזל No Comments on לפיד בטקס פתיחת השגרירות באבו דאבי: "זהו רגע היסטורי"

    שר החוץ יאיר לפיד בטקס פתיחת השגרירות באבו דאבי: "ישראל מעוניינת בשלום עם שכניה. עם כל שכניה. אנחנו לא הולכים לשום מקום. המזרח התיכון הוא ביתנו. אנחנו פה כדי להישאר, ואנחנו קוראים לכל מדינות האיזור להכיר בזה, ולבוא לדבר אתנו"

    צילום: שלומי אמסלם, לע"מ
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר החוץ, יאיר לפיד נחת לפני כשעה באיחוד האמירויות במסגרת ביקורו ההיסטורי במדינה. השר לעניינים כלכליים במשרד החוץ האמירתי, אחמד אל סייג קיבל את פניו של לפיד בשדה התעופה.

    מדובר בביקור רשמי ראשון של נבחר ציבור ישראלי במדינה, מאז הסכמי השלום ובכלל. המשלחת כוללת אנשי משרד החוץ ובראשם המנכ"ל אלון אושפיז.

    לפיד נשא דברים בטקס פתיחת השגרירות באבו דאבי: "זהו רגע היסטורי, וגם תזכורת לכך שההיסטוריה נקבעת בידי בני האדם. היא נקבעת בידי אנשים שמכירים את ההיסטוריה, אבל מוכנים לשנות אותה. היא נקבעת בידי אנשים שמעדיפים את העתיד על פני העבר".

    "אנחנו עומדים פה היום מפני שבחרנו. את השלום על פני המלחמה. את שיתוף הפעולה על פני העויינות. את טובת ילדינו על פני זכרונות העבר הרעים. את הזכות לקבוע את גורלנו בעצמנו".

    "הסכמים נחתמים בידי מנהיגים, אבל שלום עושים עמים. מה שנחתום היום אינו סופו של התהליך, אלא התחלה. מכאן, מהמקום הזה, אנחנו יוצאים לדרך".

    "כדי להכיר אחד את השני אנחנו צריכים לכבד וללמוד זה את תרבותו של האחר. אנחנו צריכים לתת לכלכלות שלנו להשתלב ולשגשג. אנחנו צריכים לשמור על דיאלוג פתוח וראש פתוח".

    "ישראל מעוניינת בשלום עם שכניה. עם כל שכניה. אנחנו לא הולכים לשום מקום. המזרח התיכון הוא ביתנו. אנחנו פה כדי להישאר, ואנחנו קוראים לכל מדינות האיזור להכיר בזה, ולבוא לדבר אתנו".

    "קושי אינו נעלם מעצמו. עוינות אינה נעלמת מעצמה. בני האדם יוצרים אותם, בני אדם יכולים גם לגרום להם להיעלם. להחליף אותם בידידות, ונדיבות וטוב משותף".

    "הרגע הזה אינו רגע של אותיות קטנות, או של הסכמים מסובכים, הוא רגע פשוט. בני אדם מסתכלים זה על זה ואומרים – השלום עדיף. השנאה אינה בלתי-נמנעת".

    "תושבי המזרח התיכון מוזמנים להסתכל סביבם ולשאול את עצמם: מצבו של מי טוב יותר, מי שבחר בדרך השלום, או מי שבחר בדרך המלחמה? מי שבחר להשקיע בעמו וארצו, או מי שבחר להשקיע בשנאה לאחר?"

    "השלום אינו פשרה, הוא ההחלטה הנחרצת ביותר שאנחנו יכולים לקבל. השלום אינו חולשה, הוא מגלם בתוכו את כל עוצמתה של הרוח האנושית. מלחמה היא כניעה לכל מה שרע בנו, השלום הוא נצחונו של כל מה שטוב בנו".

    "אני רוצה להודות לכמה אנשים שאינם נמצאים פה אתנו. לראש ממשלת ישראל, נפתלי בנט, ששולח לכם את ברכתו ברגע ההיסטורי הזה".

    "אני רוצה להודות מכאן להוד מעלתם, השייח' מוחמד בן זאיד, והשייח' חליפה בן זאיד, על חזונם, על ההשראה שהם נותנים לנו, על כך שהביאו את הרגע הזה".

    "אני מודה בשם כולנו לראש הממשלה הקודם של ישראל, בנימין נתניהו, שהיה הארכיטקט של הסכמי אברהם והאיש שעמל עליהם ללא לאות. הרגע הזה הוא שלו לא פחות מאשר שלנו".

    "אני מודה לנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ ולנשיא ארה"ב הנוכחי ג'ו ביידן על תמיכתם חסרת הפשרות. אני מודה לשר החוץ הקודם של ישראל, גבי אשכנזי, שארגן ובנה את כל הביקור הזה".

    "אני מודה לאנשי משרד החוץ הישראלי, ובראשם המנכ"ל אלון אושפיז, חוד החנית של הדיפלומטיה הישראלית. על המקצוענות והתמיכה והחזון המדיני".

    קביעת מזוזה: לאחר מכן, במעמד מרגש בראשות שר החוץ לפיד ושרת התרבות והנוער האמירתית, נורה אל קאעבי, נערך טקס קביעת מזוזה, בשגרירות ישראל באבו-דאבי.

    הרב לאיחוד האמירויות, הרב לוי דוכמן ברך: ״ברוך אתה ה' אלוקינו מלך העולם אשר קדשנו במצותיו וציוונו לקבע מזוזה".

    בטקס קביעת המזוזה השתתפו גם: מנכ״ל משרד החוץ, אלון אושפיז, והממונה מטעם משרד החוץ הישראלי, איתן נאה.

    צפו בגלריה מטקס קביעת המזוזה | צילומים: שלומי אמסלם, לע"מ

    צפו בגלריה מהביקור | צילומים: שלומי אמסלם, לע"מ



    0 תגובות