אלפי משפחות ברשימת ההמתנה לשבתות קירוב

    ארי טננבוים No Comments on אלפי משפחות ברשימת ההמתנה לשבתות קירוב

    הסתיימו בהצלחה ארבעה נופשי יהדות לקירוב רחוקים בהובלת רבני הידברות ובהשתתפות מאות משפחות מתחזקות | במחלקת נופשי יהדות נערכים לקראת שרשרת נופשים, כנסי קירוב וחוגי בית שנקבעו להמשך הקיץ עם החזרה לשגרת פעילות השטח | כל הפרטים

    צילום: יח"צ
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חוזרים לחיים של תורה ויהדות: מעצמת הקירוב של הידברות לא שבתה לרגע מפעילותה במהלך תקופת הקורונה, אולם בימים אלו גם מחלקת הנופשים והכנסים חוזרת לתנופת פעילות מלאה, עם ארבעה שבתות יהדות שכבר נערכו בחודש האחרון, בהובלת רבני הידברות ובהשתתפות מאות משפחות מתקרבות מכל רחבי הארץ. במקביל נשלמות ההכנות לעשרות נופשים בשבתות הקיץ לקהלי יעד שונים בציבור, לצד שרשרת כנסי יהדות וחוגי בית, זאת לאחר תקופה ארוכה עם פעילות שטח מצומצמת בעקבות מגבלות הקורונה.

    בשנים רגילות מקיים ארגון הידברות כמעט מדי שבוע שבת קירוב ליהדות, כאשר לעיתים נערכו באותה השבת כמה נופשים במקביל במלונות שונים ברחבי הארץ. לצורך המחשה, רק בשנת תשע"ט השתתפו קרוב ל-20,000 איש ! בשבתות הקירוב של הידברות בארץ ישראל, זאת לצד שורה ארוכה של נופשי יהדות וכנסי קירוב בקהילות יהודיות בעולם. עם פרוץ הקורונה וסגירת הגבולות עברה הפעילות של הידברות בעיקר לערוצים טלפוניים ואחרים, בעקבות האיסור על התכנסויות ואירועים המוניים בישראל ובעולם כולו.

    עוד לפני הסרת מגבלות הבריאות בחסדי שמיים, נערכו במחלקת שבתות יהדות של הידברות עם תוכנית עבודה מסודרת ליום שאחרי, במטרה להשלים פערים ולתת מענה לרשימת המתנה ארוכה במיוחד של יהודים שביקשו להירשם לשבת הקירוב הראשונה שתיערך ברגע שהדבר יתאפשר. ואכן מאז החג הפסח השנה התקיימו כבר ארבעה שבתות קירוב עבור מאות משפחות רחוקות, שרשמו הצלחה גדולה בס"ד. במקביל נשלמות ההכנות לקיומם של עשרות שבתות וכנסים נוספים במהלך הקיץ, במטרה לאפשר לכמה שיותר יהודים להגיע ולשמוע את דבר השם מפיהם של בכירי הרבנים ומרצי הקירוב של הידברות.

    המנהל הרוחני של ארגון הידברות, הרה"ג ישעיה וינד מסביר את חשיבות פעילות השטח להצלחת תנועת הקירוב רחוקים. "לא עצרנו לרגע אחד חלילה את פעילותנו במהלך הקורונה, אפילו ההיפך, היינו ערוכים לסיטואציה החריגה ולאתגרים שהציבה בפנינו המגיפה העולמית. בהוראת גדולי ישראל הגברנו עוד יותר את פעילותנו במגוון אמצעים וערוצים טלפוניים ואחרים, כדי למנף את המשבר לחיזוק והפצת אור התורה. למרות זאת, ישנה חשיבות מיוחדת לשיחה אישית מלב אל לב עם יהודי המחפש את דרכו ורוצה להבין את שליחותו בעולם. בכל שבת חיזוק מחדש אנו גם עדים לרגעים מרגשים, בהם נופלות המחיצות ומתגלה הנקודה היהודית המאירה באור יקרות. החל ממעמד הדלקת נרות שבת באווירה נעלית, סעודות השבת המרוממות, ההרצאות המרתקות לתוך הלילה, כל אלו מזרימים לנשמה אוויר רוחני צח ומעניקים לה כוח ותעצומות להתגבר על המניעות ולהתחיל לצעוד בדרך האמת. בהנחיית וועדת הרבנים נערכה מחלקת השבתות מבעוד מועד ליום שאחרי הקורונה, היערכות שבס"ד מוכיחה את עצמה בימים אלו".

    החלק המרכזי בהצלחת כל שבת כזו הוא רתימת מחלקת 'המשך קשר' בהידברות לסייע לכל אחד מהמשתתפים שמבקשים לעלות שלב בהתחזקות האישית. פעילי מחלקת המשך קשר עומדים על המשמר, שומרים על קשר אישי עם כל אחד מהמשתתפים ומאירים את הדרך לחיי תורה ומצוות. זאת במקביל לפעילות המוקד הטלפוני של 'המשך קשר', המקבל מדי יום ביומו עשרות פניות של מתחזקים ש"במקרה" האזינו לשיעור תורה וכעת מבקשים להמשיך לטעום מנועם צוף התורה.
    במחלקה מטפלים בכל פנייה בחרדת קודש, שכן בדיני נפשות עסקינן. אם הפונה זקוק להכוונה והדרכה במסילה העולה בית קל, הוא יחובר לאחד מרבני הארגון העוסק בליווי מתחזקים, שינחה אותו במעלה הדרך ואף יאתר עבורו חברותא או שיעור תורה קבוע.

    אם מעבר לקו עומד צעיר הנמצא בתהליך חזרה בתשובה, רבני הארגון יפעלו בכל כוחם לסייע לו להתקבל לישיבה לבעלי תשובה להמשך צמיחתו הרוחנית בס"ד וכך הלאה. כל מקרה לגופו, כל נשמה ומסלולה, אולם המטרה אחת היא: להחזיר את הבנים האובדים הביתה, לבית השם.



    0 תגובות